جایگزین مسیر

تولدت مبارک دیوید+ ۳ ویــــدئــــو

by | آبان , ۱۷ , ۱۳۹۱

دیوید د خئا کوئینتانا (به انگلیسی: David de Gea Quintana) (متولد ۷ نوامبر ۱۹۹۰) بازیکن حرفه‌ای فوتبال است که هم‌اکنون به عنوان دروازبان در باشگاه منچستر یونایتد بازی می‌کند. او در مادرید اسپانیا به دنیا آمد و در ده سالگی به آکادمی فوتبال باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست. او در سال ۲۰۰۹ نخستین بازی رسمی‌اش را برای تیم اتلتیکو مادرید انجام داد و به دروازه‌بان اول تیم تبدیل شد. او با اتلتیکو مادرید، در سال ۲۰۱۰ قهرمان لیگ اروپا و سوپرجام اروپا شد. وی در ژوئن ۲۰۱۱ به تیم منچستر یونایتد انگلیس پیوست.

اتلتیکو مادرید

د خئا در ده سالگی به آکادمی باشگاه اتلتیکو مادرید پیوست. او اولین فصل فوتبال حرفه‌ایش را در تیم اتلتیکو مادرید ب در دسته سوم لا لیگا گذراند. زمانی که سرجیو آسنخو دروازه‌بان اول تیم اصلی اتلتیکو مادرید، برای شرکت در جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال، به مصر رفت، د خئا به عنوان دروازه‌بان دوم تیم و جانشین روبرتو فراخوانده شد. او اولین بازی رسمی‌اش را برای اتلتیکو مادرید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۹ و با ۱۸ سال سن انجام داد، زمانی که در بازی مرحله گروهی مقابل پورتو، روبرتو در دقیقه ۲۷ مصدوم شد و د خئا به عنوان جانشین وی، وارد بازی شد. او در دقایق پایانی دو گل دریافت کرد و اتلتیکو آن بازی را ۲-۰ باخت.

مصدومیت روبرتو، باعث شد تا د خئا سه روز برای اولین بار در لا لیگا در مقابل تیم ساراگوسا به میدان برود. او در دقیقه ۱۹ یک پنالتی به تیم حریف داد، ولی خودش ضربه مارکو بابیچ را مهار کرد. اتلتیکو در آن بازی ۲ بر ۱ پیروز شد. در اواخر فصل ۱۰–۲۰۰۹ و با منصوب شدن فلورس به عنوان سرمربی، د خئا به دروازه‌بان اصلی تیم تبدیل شد. او در دو بازی مقابل اتلتیک بیلبائو و والنسیا به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. در ضمن او در ۸ بازی در لیگ اروپا برای اتلتیکو مادرید به میدان رفت، از جمله بازی فینال در مقابل فولهام که در نهایت با پیروزی اتلتیکو مادرید با نتیجه ۲ بر ۱ خاتمه یافت.عکسی از ترکیب دو تیم در اون بازی

د خئا فصل ۱۱–۲۰۱۰ را با درخشش در بازی سوپر جام اروپا آغاز کرد. او در ۹۰ دقیقه دروازه تیم را بسته نگه داشت و پنالتی دیگو میلیتو را نیز مهار کرد.

او در ادامه فصل نیز دروازه‌بان اول تیمش بود و در تمام بازی‌های لا لیگا به میدان رفت و در نهایت با اتلتیکو مادرید به رتبه هفتم در لیگ دست یافت.

منچستر یونایتد

تابستان سال ۲۰۱۱ زمانی که وندر سار از باشگاه منچستر یونایتد جدا شد منچستر یونایتد برای پیدا کردن دروازه‌بانی مناسب که جایگزین وندر سار شود به جستجو پرداخت. با وجود اینکه یونایتد نیم نگاهی به دروازه‌بانانی مانند مانوئل نویر از شالکه ۰۴ و مارتن استکلنبرگ دروازبان ملی پوش آژاکس داشت، اما عمده تمرکز یونایتد بر روی دیوید د خئا بود. بعد از بازی تدارکاتی که منچستر یونایتد در برابر یوونتوس به مناسبت خداحافظی گری نویل انجام داد، الکس فرگوسن اعلام کرد که انتقال د خئا به منچستر تقریبا قطعی شده است، مساله‌ای که توسط مدیر اتلتیکو مادرید و وکیل د خئا تکذیب شد. د خئا اعلام کرد در مورد آینده‌اش بعد از مسابقات زیر ۲۱ اروپا تصمیم می‌گیرد. این مسابقات با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید

 و د خئا در ۲۷ ژوئن برای تست پزشکی وارد منچستر شد.ببینید به چه شکلی هم وارد تست پزشکی شد

 روز بعد منچستر یونایتد قراردادی به او پیشنهاد داد و در نهایت د خئا در ۲۹ ژوئن با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۱۷ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست.

 ۲۰۱۱-۲۰۱۲

او برای اولین بار در یک بازی دوستانه مقابل تیم شیکاگو فایر در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۱ برای منچستر یونایتد به میدان رفت.

د خئا برای اولین بار به طور رسمی، در بازی جام خیریه انگلستان ۲۰۱۱ مقابل منچستر سیتی برای یونایتد بازی کرد. با وجود این که او در نیمه اول دو گل از جولیان لسکات و ادین ژکو دریافت کرد، اما منچستر یونایتد در نهایت موفق شد ۳ بر ۲ آن بازی را ببرد.

 او اولین بازی‌اش در لیگ را مقابل وست برومویچ انجام داد. در آن بازی د خئا روی یک شوت آرام از شین لانگ گل دریافت کرد، اما بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود یونایتد پایان یافت.

د خئا در بازی مقابل آرسنال توانست پنالتی رابین فان پرسی را مهار کند. در ادامه نیز چند موقعیت را از آندری آرشاوین گرفت. یونایتد آن بازی را ۸ بر ۲ برد.

د خئا اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بازل برای یونایتد انجام داد. آن بازی با نتیجه تساوی ۳-۳ به پایان رسید.

 در اکتبر ۲۰۱۱، د خئا یونایتد در مقابل تیم منچستر سیتی متحمل سنگین‌ترین شکست خانگی خود بعد از سال ۱۹۵۵ شد. د خئا در این بازی سنگربان یونایتد بود.

 واقعا روزی نحس بود بعد از حادثه مونیخ

در ژانویه ۲۰۱۲، تأیید شد که د خئا مبتلا دچار مشکل دوربینی است و گزارش‌ها حاکی از آن بود که د خئا در تابستان عمل جراحی چشم انجام خواهد داد.

د خئا در بازی مقابل بلکبرن درون دروازه‌بان و توسط رسانه‌ها مقصر اصلی باخت شناخته شد و از او انتقادات زیادی شد.

بعد از آن وی نیمکت‌نشین شد و آندرس لیندگارد به انتخاب اول فرگوسن تبدیل شد.

اما در ادامه به مصدومیت لیندگارد، وی دوباره به ترکیب یونایتد بازگشت. در بازی لیگ اروپا مقابل اتلتیک بیلبائو د خئا یکی از بهترین بازی‌هایش برای یونایتد به نمایش گذاشت.

در بازی برگشت مقابل چلسی در استمفوردبریج یک نمایش فوق العاده داشت و ۲ بار در دقایق پایانی ۲ توپ رو خیلی خوب دفع کرد و باعث شد بونایتد مغلوب میدان نشود که سیو زیبایش در مقابل ضربه آزاد ماتا بهترین سیو لیگ برتر انگلیس در سال گذشته شد

 ویدیویی از دقایق پایانی همین بازی

دانلود

د خئا در پایان فصل، با مهار ۷۷٫۹% شوت‌ها، از این حیث در بین دروازه‌بانان لیگ برتری به رتبه نخست دست یافت.

دو ویدیو زیبا از این بازیکن

دانلود کنید و لذت ببرید

۱٫دیوید دخیا از آغاز تا به امروز-۲۹ مگابایت- دانلود از مدیافایر

۲٫دیوید دخیا-این نام را به خاطر بسپارید-۸ مگابایت-دانلود از مدیافایر 

۰ Comments