جایگزین مسیر

جدال بر سر قرارداد 70 میلیون پوندی پیراهن

by | بهمن , ۹ , ۱۳۹۲

باشگاه منچستریونایتد مذاکرات برای قرارداد جدید اسپانسر پیراهن خود را با چندین شرکت آغاز کرده است.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – منچستریونایتد در آستانه امضا قرارداد پیراهن به ارزش سالی 70 میلیون پوند با نایکی, آدیداس, واریو و پوما می باشد. گزارش شده است این 4 شرکت بزرگ تولید کننده پیراهن برای عقد قرارداد بزرگی با یونایتد با هم در رقابت هستند.

قرارداد 13 ساله یونایتد با شرکت آمریکایی نایکی که 303 میلیون پوند ارزش داشت در تابستان سال 2015 به اتمام می رسد.

نایکی مدتی این حق انحصاری را داشت تا بر سر تمدید این قرارداد مذاکره کند اما اکنون این مدت به اتمام رسیده است.

.

پرفروش ترین پیراهن های شرکت نایکی از سال 2007 تا سال 2011

.

باشگاه یونایتد که سود تجاری اش مابین سال 2003 که اوین فصل حضور نایکی به عنوان اسپانسر پیراهن یونایتد بود تا سال گذشته از 46 میلیون پوند به 152 میلیون پوند رسیده است. رقمی که در سال 2014 به خاطر قرارداد اسپانسری جدید با شورولت و دیگر همکاری های کوچک تر حتی بیشتر از این ها هم خواهد شد

به همین دلیل رقبای نایکی, یعنی آدیداس, پوما و واریور همه تلاش می کنند تا به گرفتن جای نایکی قرارداد پرسودی با یونایتد امضا کنند.

باشگاه منچستریونایتد در این ارتباط طی بیانیه ای گفت: ما هم اکنون با چند شرکت در مورد فروش جهانی محصولات خود, پوشاک و مجوز تجارت با محصولات ما که در فصل 2015/16 آغاز می شود, در حال مذاکره هستیم. این فرایند یک روش معمول در خصوص قراردادهای اسپانسری جهانی و منطقه ای می باشد و به ما کمک می کند تا ارزش یا ساختار همکاری های باشگاه را به حداکثر میزان خود برسانیم.

.

عکس منتشر شده از پیراهن احتمالی منچستریونایتد در فصل 2014/15

آخرین فصل حضور نایکی به عنوان اسپانسر پیراهن باشگاه

.

همانطور که اشاره شد, قرارداد کنونی یونایتد با نایکی سال آینده به اتمام می رسد و ارزش این قراراداد 23/5 میلیون پوند در سال بوده است. مهلت نایکی برای مذاکره با باشگاه ماه جولای گذشته به اتمام رسید و اکنون باشگاه منچستریونایتد می تواند با دیگر شرکت های رقیب نیز وارد مذاکره شود. البته این شرکت آمریکایی هنوز می تواند با ارائه پیشنهادی تازه برای عقد قرارداد با یونایتد در جایگاه بهتری نسبت به دیگر شرکت ها قرار بگیرد.

روز دوشنبه آرسنال قرارداد خود با پوما را اعلام کرد؛ این قرارداد به ارزش 30 میلیون پوند در سال می باشد, جالب اینجا است که باشگاه یونایتد در حال دریافت پیشنهاداتی بیشتر از دو برابر این مبلغ برای عقد قرارداد پیراهن می باشد.

۰ Comments