جایگزین مسیر

جسی لینگارد: جدا کننده نظرات

by | آبان , ۲۳ , ۱۳۹۶

جسی لینگارد: جدا کننده نظرات

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – به نظر می رسد که جسی لینگارد بازیکنی است که مباحثات زیادی را بین طرفداران منچستر یونایتد به راه انداخته است. برخی این بازیکن را دوست دارند و برآمدن از تیم های پایه و عشق او به تیم را تحسین می کنند؛ از سوی دیگر افراد زیادی هستند که از او خوششان نمی آید و باور دارند که چیزی به تیم اضافه نمی کند. این مقاله به هر دو دیدگاه، نگاهی خواهد انداخت و بررسی خواهد کرد که کدام یک به واقعیت نزدیک تر است.

به نظر می رسد که لینگارد مورد علاقه ی مورینیو و دیگر هم تیمی ها می باشد؛ با این حال، شمار قابل توجهی از هواداران یونایتد توجه و علاقه ی کمتری به این بازیکن ۲۴ ساله دارند. اغلب بیش از دیگر بازیکنان تیم مورد انتقاد قرار می گیرد و این بیشتر بخاطر آمار نهایی ضعیف او می باشد. صادقانه بگویم، آمار این هافبک آنچنان خوب نیست و از آغاز فصل ۲۰۱۶/۱۷ توانسته که آمار ۴ پاس گل و یک گل در لیگ برتر از خود به جای گذارد.

اما در نقطه مقابل این مجادله باید ذکر شود که او در نقشی مانند مارکوس رشفورد، هنریک مخیتاریان و یا آنتونی مارسیال به کار گرفته نشده است. وی عمدتا هنگامی به کار گرفته می شود که یونایتد نیاز به سیستم دفاعی و قانونمند دارد. کار قانونمند و دفاعی چیزی است که در نقطه مقابل دیگر بال های یونایتد، به وفور از او دیده می شود.

به نظر مورینیو علاقه مند است که از او برای نقش تاکتیکی مشخص متناسب با ویژگی های شخصی بهره گیرد. لینگارد ورژن جدیدی از جی سونگ پارک برای سرمربی پرتغالی می باشد؛ پارک بازیکنی بود که زیر نظر سر الکس فرگوسن در برخی از بازی های بزرگ به کار گرفته می شد تا بازیکن خاصی را پوشش دهد و یا نرخ کار بالایی از خود نشان دهد که معمولا از بازیکنان هم پست او کمتر دیده می شود. این اتفاق در نهایت باعث ضعف لینگارد در گلزنی و ارسال پاس گل می شود. با این وجود، مشخص است که فارغ از نقش او در سیستم تیم، همچنان برای قرارگیری در بین نفرات آغازین بازی جای کار بیشتری وجود دارد.

لینگارد محصول تیم جوانان منچستر یونایتد است، وی بیش از حد معمول نسبت به دیگر هم تیمی های خود مورد انتقاد قرار می گیرد. فوتبال ورزشی است بی رحم نسبت به جایی که شما از آنجا آمده اید؛ با این حال، بسیاری از طرفداران تیم های لیگ برتر نسبت به بازیکنان برآمده از آکادمی باشگاه خود بیشتر از هواداران یونایتد نسبت به لینگارد، حمایت و تشویق از خود نشان می دهند. این اتفاقی ناراحت کننده است؛ چرا که لینگارد مشخصا فردی است که عاشق یونایتد است و هیچگاه ضعفی در تعهد خود به این باشگاه از خود نشان نداده است. البته این برای بازی های بزرگ کافی نیست؛ اما انتقاداتی که به او می شود، در بیشتر مواقع بیش از حد است.

لینگارد از آن معدود بازیکنانی است که حاضر است بیرون نشیند و جای خود را به بازیکنی برتر از خود بدهد، اما در عین حال در محدود فرصت های خود، تمام توانایی خود را به نمایش گذارد. مهم نیست که طرفدار چه تیمی هستید، شما نیازمند بازیکنانی مانند لینگارد هستید که می خواهند بخشی از تیم باشند و همچنان با بازی خود چیزی به مسابقه اضافه کنند. جسی لینگارد هرگاه که در زمین است می تواند سرعت، انرژی و پویایی را به بازی تیم بیافزاید و می تواند تاثیری شگرف در بازی های رو به پایان داشته باشد. (همانطور که در برخی از بازی های فصل نشان داده و از خستگی مدافعان بهره جسته است.)

در پایان؛ او سطح استعداد دیگر هم تیمی های خود را ندارد اما شخصیت و ذهنیت صحیح جهت بازی در یونایتد را داراست. درحالیکه به خاطر استعداد طبیعی خود مورد توجه نمی باشد؛ اما او قادر است که دقیقا آنچه را که ژوزه مورینیو می خواهد به او بدهد. همچنین در رختکن نقش مهمی دارد، به طوریکه با همی تیمی های خود مانند پل پوگبا و مارکوس رشفورد می خندد و می رقصد و … . هر باشگاهی به بازیکنی چون جسی لینگارد نیازمند است، همه بازیکنان تیم نمی توانند که ستاره در سطح جهانی با قیمت بیش از ۵۰ میلیون پوند باشند.

۰ Comments