جایگزین مسیر

جک راولی ؛ توپچی الدترافورد !

by | آذر , ۶ , ۱۳۹۳

 

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

یک چپ پای مرگبار که لقب توپچی را به یدک میکشید . جک راولی کسی بود که در سال های پس از جنگ ، به منچستریونایتد بازبی ، کمک بسیاری کرد .

در تاریخ ۷ اکتبر ۱۹۲۰ ، در شهر ولورهمپتون ، یکی از برترین گلزنان تاریخ باشگاه منچستریونایتد ، به دنیا آمد .

او در اوج خود – به مانند برادرش آرتور – یکی از برترین مهاجمان کشور بود . چه در روی زمین و چه در نبرد های هوایی ، او حرفی برای گفتن داشت .

راولی پس از درخشش در باشگاه زادگاهش ، ولورهمپتون و باشگاه برونموث ، در سال ۱۹۳۷ ، با مبلغ سه هزار پوند ، به منچستر یونایتد پیوست . او به یونایتد کمک کرد که پس از ۶ سال از لیگ دسته دوم انگلستان ، به برترین دسته فوتبال انگلستان برگردد .

زمانی که لیگ فوتبال به خاطر شروع جنگ جهانی دوم ، به حالت تعلیق در آمد ، او در طول جنگ در هنگ استامفوردشایر خدمت داشت و در عملیات مهمی در جنگ شرکت کرد . مهمترین این عملیات ، عملیات روز دی در نرماندی در سال ۱۹۴۵ بود . او همچنین در طول جنگ برای تیم های ولوز ، آلدرشات ، بلفاست دیستیلری ، فولکستون ، شروزبری تاون و تاتنهام هاتسپر به عنوان مهمان بازی کرد .

هنگامی که لیگ فوتبال انگلستان در سال ۱۹۴۶ از سر گرفته شد ، راولی کار خود را در یونایتد از سر گرفت . او یکی از عاملان اصلی قهرمانی یونایتد در مسابقات جام حذفی در سال ۱۹۴۸ بود . جایی که یونایتد با خط هجومی متشکل از ۵ ستاره اش ، بسیار معروف بود که یکی از این پنج نفر ، راولی بود . جک راولی در فینال این مسابقات ، ۲ گل از ۴ گل پیروزی بخش تیمش را برابر بلکپول به ثمر رساند .

در سال ۱۹۵۲ ، جک راولی با به ثمر رساندن ۳۰ گل ، کمک شایانی به قهرمانی یونایتد در لیگ فوتبال انگلستان کرد . شایان ذکر است که قهرمانی قبلی یونایتد در لیگ انگلستان ، مربوط به سال ۱۹۱۱ میلادی بود .

سر انجام جک پس از ۴۲۴ بازی برای یونایتد و ۲۱۱ گل ، به پلیموث پیوست . او در آنجا ، وظیفه مربی- بازیکنی را به دوشش داشت و پس از آن در سال ۱۹۵۷ ، از فوتبال خداحافظی کرد .

در دوران پس از بازی ، او سرمربیگری تیم های مختلفی را بر عهده داشت . از جمله این تیم ها میتوان به آژاکس ، الدهام اتلتیک ، رکسهام و برادفورد پارک اونیو ، اشاره کرد .

او در تیم ملی انگلستان هم رکورد های خوبی را دارد . من جمله میانگین گل ۱ که خیلی خوب است . راولی در مجموع ۶ مسابقه انجام داد که به خاطر سن بالایش ، دیگر نتوانست به تیم ملی دعوت شود و از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد . راولی در بازی تیم ملی انگلیس برابر ایرلند ، در پیروزی ۹-۲ انگلستان ، ۴ گل از ۹ گل انگلستان را به ثمر رساند . گل های دیگر او برابر سوییس و ایتالیا بود .

پس از مربیگری در تیم های مختلف و پست های مدیریتی مختلف ، راولی در دسامبر سال ۱۹۶۹ ، از دنیای مربیگری نیز خداحافظی کرد و در یک دفتر پست و روزنامه ، در منطقه شاو از الد هام مشغول به کار شد .

او در سن ۷۷ سالگی ، در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۹۸ ، دار فانی را وداع گفت .

 

۷ اکتبر ۱۹۲۰ تاریخ تولد
۲۲ اکتبر ۱۹۳۷ تاریخ پیوستن به یونایتد
۲۳ اکتبر ۱۹۳۷ برابر شفیلد ونزدی اولین بازی برای یونایتد
۴۲۴ تعداد بازی برای یونایتد
۲۱۱ گل تعداد گل برای یونایتد
مهاجم پست
۱ فوریه ۱۹۵۵ تاریخ جدایی از یونایتد

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ Comments