جایگزین مسیر

خوان ماتا:میخواهم تا ۴۰ سالگی بازی کنم

by | بهمن , ۲۱ , ۱۳۹۶

خوان ماتا:میخواهم تا ۴۰ سالگی بازی کنم

پایگاه هواداران منچستریونایتد – خوان ماتا اعلام کرده دوست دارد تا ۴۰ سالگی به بازی کردن ادامه دهد و پس از آن هم به سرمربیگری روی آورد تا تجربیات خود را در اختیار نسل بعدی قرار دهد.

او در گفت و گو با مجله ی Panenka در مورد اهدافش برای آینده گفت:

اگر شرایط جسمانی به من این اجازه را بدهد،دوست دارم تا ۴۰ سالگی بازی کنم.هدف من برای آینده این است.دوست دارم پس از آن سرمربیگری را هم تجربه کنم،هرچند که کار بسیار دشواریست.

در سرمربیگری به کاری که شما انجام داده اید توجهی نمیشود بلکه تنها به نتیجه ی نهایی ارزش قائل میشوند.بنابراین اینکه بازیکنی بتواند یک موقعیت گلزنی را به ثمر برساند یا خیر،بر روی ادامه ی کار سرمربی تیم تاثیر گذار است.من همچنین کارکردن با بازیکنان جوان را دوست دارم.میخواهم دشواری ها و مخاطرات مسیر پیش رویشان را به آنها گوشزد کنم زیرا گاهی اوقات شما به آسانی از قله ی موفقیت به پایین سقوط میکنید.نکته ی دیگری که در فوتبال برای من بسیار مهم است،روانشناسی میباشد.اگر شما ذهنی قوی نداشته باشید،ساقهایتان هیچگاه شما را یاری نخواهند کرد.

به نظر میرسد ماتا در حال کسب تجربه برای ورود به دنیای مربیگریست.نکته ی مثبتی که در مورد او وجود دارد این است که با بهترین مربیان جهان کار کرده و هم اکنون نیز زیر نظر مورینیو بازی میکند که یکی از بهترین ها در حرفه ی خود به حساب می آید.

۰ Comments