جایگزین مسیر

درآمد رونی بیش از چهار برابر تیم افسانه ای ۱۹۶۹

by | بهمن , ۸ , ۱۳۹۴

درآمد رونی بیش از چهار برابر تیم افسانه ای ۱۹۶۹

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – معادل دستمزد کل منچستر یونایتد در فصل آخر سر مت بازبی در اولدترافورد کمتر از یک چهارم حقوق و دستمزد سالانه فعلی وین رونی است.

یک کپی از صورت حساب شیاطین سرخ در سال ۱۹۶۹ که توسط انجمن مطبوعات به دست آمده است؛ نشان می دهد که یونایتد ۲۰۴۰۲۸ پوند تحت عنوان حقوق و مزایا به بازیکنان اسطوره ای چون دنیس لاو، سر بابی چارلتون و جورج بست پرداخت کرده است.

با حساب نرخ تورم میزان هزینه های آن تیم تقریباً سه میلیون پوند به احتساب ارزش پولی این روزهاست که حدود ۱.۵% هزینه ی ۲۰۳ میلیون پوندی یونایتد در فصل ۱۵-۲۰۱۴ تحت عنوان “هزینه ی کارکنان” می شود.

کلیات ارقام باشگاه در ۴۷ سال پیش در برابر استانداردهای این روزهای یونایتد بسیار رقم اندکی است که این ها مدیون درآمد قابل توجه تلویزیونی و دروازه های درآمدزایی بزرگ این روزهای فوتبال است.

درآمد کلی یونایتد در فصل ۱۹۶۹ برابر ۵۶۹۴۱۸ پوند (معادل ۸.۵ میلیون پوند امروزی) بود، درحالیکه این رقم برای امسال ۳۹۵.۲ میلیون پوند است. همچنین می توان به درآمدهای یونایتد از طریق پخش بازی های لیگ در ۱۹۶۹ اشاره کرد که برابر ۱۳۳۴ پوند و کمتر از هزینه ۱۹۱۵ پوندی تمیزکاری بوده است. از  طریق برنامه های دیگر تلویزیونی ۱۳۲۴۸ پوند برای یونایتد حاصل شده است که ۱۰ برابر رقم پخش تلویزیونی بوده و آن را تحت الشعاع قرار داده بود. اما بدون شک ۱۰۷.۷ میلیون پوند خالص از پخش تلویزونی در سال ۲۰۱۵ با توجه به جایگاه جهانی این باشگاه اتفاق تعجب برانگیزی نیست.

 آخرین مقایسه و جمع بندی درآمدهای تجاری کمی بیش از ۱۶۹.۹ میلیون پوند را نشان می دهد. هیچ مقایسه مستقیمی نمی توان با سال ۱۹۶۹ انجام داد، اما با لیست کردن “استفاده از زمین، حق کترینگ، تبلیغات، امکانات تلویزیونی و …” به مجموع ۱۶۶۰۰۰ پوند درآمد اندک به پول امروز می رسیم.

علی رغم تفاوت های زیاد در میزان درآمدها، یونایتد اعلام کرد که ۳.۱ میلیون پوند در سال ۲۰۱۵ سود کرده که کمی بیشتر از ۲میلیون پوند بالاتر از سود ۱۹۶۹ است.

مدیر اجرایی طرفداران منچستر یونایتد، دانکن دراسدو، می گوید:

من نمی خواهم که بازیکنان امروزی را مورد سرزنش و انتقاد قرار دهم (با توجه به درآمد این روزها)، چرا که این میزان درآمد بستگی به پیشنهاد باشگاه های دیگر دارد.

اما برای طرفداران این ارقام دیوانه کننده است. افراد دیگر در ورزش ها و تفریحات دیگر نیز چنین درآمدهایی دارند؛ اما نمی دانم چرا تنها بازیکنان فوتبال هستند که مورد سرزنش قرار می گیرند.

اگر فوتبال همچنان آماتور گونه پیگیری می شد، باز شما دوست داشتید بازیکنانی بودند که بازی می کردند. شاید برخی به فوتبال دیگر ادامه نمی دادند، اما تعداد زیادی بازیکن عالی همچنان به بازی کردن ادامه می دادند.

همچنین من باور ندارم که بازیکنان ۱۹۶۹، اگر ارقام این روزها به آنها پیشنهاد شود رد کنند!

در ادامه می توانید خلاصه ای از صورت حساب باشگاه را ببینید.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - خلاصه ای از صورت حساب باشگاه در سال 1969 و 2015 - جدول مقایسه صورت حساب باشگاه در سال 1969 و 2015

۰ Comments