جایگزین مسیر

در صورت انتقال؛سانچز چه جایگاهی در ترکیب یونایتد خواهد داشت؟

by | دی , ۲۲ , ۱۳۹۶

سانچز چه جایگاهی در ترکیب یونایتد خواهد داشت؟

پایگاه هواداران منچستریونایتد – منچستریونایتد هم به رقابت برای به خدمت گرفتن الکسیس سانچز اضافه شد، اما او در اولدترافورد چه جایگاهی خواهد داشت؟

 

بر طبق منابع خبری، یونایتد حاضر شده است مبلغ بیشتری را از سیتی برای به خدمت گرفتن سانچز بپردازد و حتی حقوق بیشتری را هم به او پرداخت کند، و نیز هنریک مخیتاریان را هم وارد این معامله کنند.

ما با بررسی آمار به دنبال این بودیم که ببینیم وی در چه پستی مب تواند به منچستریونایتد کمک کند.

 

در چه پستی قرار خواهد گرفت؟

سانچز می تواند در تمامی نقاط جلوی زمین بازی کند، اما قطعا بهترین پست برای او در سیستم ۱-۳-۲-۴ مورینیو سمت چپ خواهد بود، جایی که سرمربی شیاطین سرخ در این فصل به طور متناوب از آنتونی مارسیال و مارکوس راشفورد استفاده کرده است.

این پستی است که سانچز بیشتر دوران بازی خود را در آنجا گذرانده است، از جمله در فصل جاری. جایی که می تواند مدافعین حریف را در موقعیت های تک به تک تحت فشار بگذارد و با حرکت در عرض از شوتهای پای راست خودش استفاده کند.

سانچز همچنین می تواند یک گزینه آلترناتیو برای روملو لوکاکو و زلاتان باشد، جایی که به عنوان مهاجم هدف در فصل گذشته ۲۴ گذشته برای آرسنال به ثمر رساند و یا حتی در نقش یک شماره ۱۰ را هم برای تیمش ایفا کند.

 

آیا او به سبک بازی مورینیو می خورد؟

مورینیو با توجه به تیم حریف از روش های مختلفی استفاده می کند اما در بیشتر موارد ترجیح می دهد به صورت بسته ای دفاع کند و حریفان را اسیر ضد حملات تیمش کند.

سانچز شاید نظم دفاعی را که مورینیو از وینگرهای خودش انتظار دارد نشان نداده باشد، اما بازی پرانرژی و ورک ریت او همیشه زبانزد بوده و از این لحاظ خوزه می تواند از جواب دادن مهاجم شیلیایی به نیازهای تیمش مطمئن شود.

حرکات بدون توپ سانچز با ذهن برنده ای که  مورینیو به دنبال آن است، به همراه سرعت و قدرت نفوذ او در ضد حملات می تواند دقیقا آن چیزی باشد که خوزه می خواهد.

سانچز همچنین قادر است در مقابل تیم هایی که با تعداد نفرات زیاد به دفاع می روند هم از خلاقیت خودش برای گذر از آن استفاده کند. علاوه بر شم گلزنی بالا، او می تواند که به عقب رفته و پاس بدهد و موقعیت گل ایجاد کند.

 

در مقایسه با سایر بازیکنان آمارش چگونه است؟

این فصل کم اثرتین فصل سانچز از نظر گلزنی و پاس گل در لیگ برتر بوده است ، با ۷ گل و ۳ پاس گل که آماری مشابه مارسیال با تعداد دقایق بازی بسیار بیشتری دارد.

اما مورینیو مطمئنا می تواند به او کمک کند تا بهترین فرم خود را دوباره به دست آورد. فصل پیش، مرد شیلیایی در ۳۸ بازی لیگ برتری ۲۴ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل هم ارسال کرد و در مجموع در کل لیگ بعد از هری کین و لوکاکو در جایگاه سوم قرار گرفت. امثال راشفورد و مارسیال اصلا به این آمار نزدیک هم نمی شوند.

 

آیا می تواند موجب اوج گیری لوکاکو شود؟

علاوه بر گلزنی های او، بیشترین تاثیری که سانچز می تواند برای تیم مورنیو داشته باشد، موقعیت سازی های او برای لوکاکو خواهد بود. مهاجم بلژیکی شروع فوق العاده ای در اولدترافورد داشت و در ۱۰ بازی ابتدایی خود ۱۱ گل به ثمر رساند، اما بعد از آن در ۲۱ بازی تنها ۵ گل زد.

این آمار ممکن است باز هم تغییر کند اگر لوکاکو در کنار سانچز قرار بگیرد. مهاجم اهل شیلی در سه فصل گذشته ۱۸۳ موقعیت در جریان بازی ایجاد کرده است. تنها هم تیمی وی در آرسنال مسوت اوزیل و کریستین اریکسن تاتنهامی آماری بهتری داشته اند. لوکاکو می تواند از این موقعیت ها استفاده کند.

 

۰ Comments