جایگزین مسیر

دفاع خوان ماتا از تیم ملی اسپانیا

by | خرداد , ۲۷ , ۱۳۹۳

ستاره ی منچستریونایتد و تیم ملی اسپانیا، خوان ماتا، تأکید کرد که به حضور در تیم ملی اسپانیا بسیار افتخار می کند، او همچنین عنوان کرد که تیمش پس از شکست سنگین برابر هلند همچنان متحد خواهد ماند و دوباره اوج خواهد گرفت. 

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – این هافبک خلاق پس از شکست دراماتیک 5 بر یک اسپانیا برابر هلند در بازی نخستشان در این جام، به دفاع از تیمش پرداخت.

اسپانیا در پی این شکست فاجعه بار یه شدت محکوم شد، و عنوان شد که دوران حکمفرمایی 6 ساله ی این تیم در قله ی فوتبال دنیا به پایان رسیده و از سرمربی تیم، ویسنته دل بوسکه، خواسته شده است تا تغییرات عمده ای در ترکیب تیمش اعمال کند.

ماتا معتقد است که آن ها مثل همیشه متحد هستند، دوباره اوج خواهند گرفت و می بایست شیلی را در بازی چهارشنبه شکست دهند.

ماتا گفت : ” بسیار افتخار می کنم که به این تیم و به این نسل از فوتبالیست ها تعلق دارم. بازیکنانی که در طول مواقع خوب و بالاتر از آن، در مواقع بد و دشوار، با اعتقاد به طرزفکر و با اعتقاد به فوتبالمان، متحد مانده اند. من باور دارم که ما می توانیم این وضعیت را تغییر دهم.”

او اضافه کرد : ” از زمانی که به این تیم ( اسپانیا ) آمدم، احساس می کنم بخشی از یک خانواده هستم. آن ها این احساس را به شما می دهند که همگی با هم برابر هستیم. در طول دوران سخت، آن هایی که برای مدت طولانی تری اینجا بوده اند مراقب جوان ترها هستند و به تازه واردها کمک می کنند. این ارتباط و حس خویشاوندی دلیل اصلی و راز موفقیت این تیم ملی است.”

گرچه ماتا در یورو 2008 جایی که موفقیت های بی نظیر اسپانیا شروع شد حضور نداشت، اما این ستاره ی یونایتد بخشی از ترکیب تیم در جام جهانی 2010 و یورو 2012 بود.

حال این شروع ناامیدکننده می تواند منجر به فراخوانی بازیکنانی چون خاوی مارتینز، سسک فابرگاس، کوکه و ماتا برای جایگزینی بازیکنان کهنه کاری چون ژاوی و ژابی آلونسو شود.

با قدرتی که آن ها در نفوذ دارند، ماتا، علی رغم اینکه توانایی های خود را به عنوان یک بازیکن درجه یک در سال های اخیر ثابت کرده است، از سال 2009 که اولین بازی را برای کشورش انجام داد، هیچ گاه در ترکیب ثابت 11 نفره ی تیم جای نگرفته است.

باید منتظر ماند و دید که آیا دل بوسکه از این بازیکن 26 ساله در بازی دشوارشان برابر شیلی استفاده خواهد کرد یا خیر. اگر این تیم پرافتخار بعد از این تابستان از بین برود، با داشتن بازیکنانی مثل ماتا قادر خواهد بود تا دوباره اوج بگیرد و ثابت کند که همچنان آینده ای روشن در انتظارشان است.

۰ Comments