جایگزین مسیر

دیوید مویز به انتقاد از اخراج مربیان پرداخت

by | دی , ۴ , ۱۳۹۲

سرمربی منچستریونایتد دیوید مویز به انتقاد از سیاست استفاده کوتاه مدت از مربیان تا زمانی که برای تیم پیروزی کسب کنند, پرداخت و تاکید کرد که ثبات و تداوم, عوامل کلیدی برای موفقیت بلند مدت یک باشگاه محسوب می شوند.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – پس از اخراج آندره ویلاش بواش از تاتنهام, استیون کلارک از وست بروم و جانفرانکو زولا از واتفورد, مویز مربی منچستریونایتد به انتقاد از سیاست استفاده کوتاه مدت از مربیان در لیگ پرداخت.

هر سه این مربیان تنها 18 ماه بود که هدایت این تیم ها را برعهده گرفته بودند اما از سوی سران باشگاه های خود اخراج شدند. مویز می گوید او به خاطر صبری که سران باشگاه های سابق خود اورتون و پرستون نورث اند در پیش گرفته بودند, در زمانی که او مربیگری این تیم ها را برعهده داشته است, سپاسگزار است.

سرمربی شیاطین سرخ همچنین از تیم های دیگر خواست تا در زمینه اعتماد به مربیان خود از یونایتد و آرسنال الگوبرداری کنند.

مویز گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که شغل ها بسیار سریع عوض می شوند. من فکر نمی کنم این مسئله, کار درستی باشد.

“موفق ترین باشگاه ها, ثبات و پایداری در سرمربیان خود دارند. این ویژگی است که در اینجا با سر آلکس فرگوسن وجود داشته است و به کاری که آرسن ونگر در آرسنال انجام داده است, نگاه کنید.”

“مردم شاید بگویند که آنها(آرسنال) به آن اندازه که می خواستند, جام کسب نکرده اند اما آنها باشگاه فوتبال باثباتی داشتند که باعث شده در مسیر درست حرکت کنند با ورزشگاه فوق العاده ای که هر هفته پر از تماشاگر می شود.”

“شما باید به مربیان فرصت دهید تا تیم را مدیریت کنند. هر چقدر بیشتر مربی اخراج کنید و عوض کنید, بیشتر تیم دچار آشفتگی می شود و پول بیشتری ازدست می دهید.”

“این مسئله زمانی دردسرساز است که شما مالک درستی یا شخص مناسبی در راس کار نداشته باشید. شما امیدوار هستید که مردم درک کنند, باشگاه به چه جهتی می رود, شما چه دیدی به تیم دارید و سبکی که آنها می خواهند تیم شما بازی کند.”

“من واقعا خوش شانس هستم که این مسئله را در سنی بسیار کم از شخص بزرگی به نام برایان گری در پرستون یاد گرفتم, و سپس هنگامی که به اورتون رفتم, رئیس من بیل کن رایت بود.”

“آنها چیزهایی به من یاد دادند اما امیدوارم من نیز با نمایشی که تیمی در زمین ارائه می کرد به آنها کمک کرده باشم.”

“بر هر صورت, این مسئله باعث شد تا من به این مسئله پی ببرم که تا چه اندازه خوش شانس بودم که برای این باشگاه هایی که در آنها بوده ام, کار کرده ام.”

۰ Comments