جایگزین مسیر

دیوید مویز به جوانان فرصت بازی می دهد

by | خرداد , ۱۸ , ۱۳۹۲

آیا دیوید مویز در فصل آینده به ستارگان جوان یونایتد فرصت درخشش خواهد داد؟

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – دیوید مویز شاید به طور رسمی کارش را قبل از 1 جولای به عنوان مربی جدید یونایتد آغاز نکرده باشد, اما مشخص کردن روزی برای شروع چنین کاری همانند این است که هدیه های کریسمس را زیر درخت کریسمس قرار بدهیم و از بچه ها انتظار داشته باشیم به آنها دست نزنند.

حقیقت این است که  از روزی که مویز به این شغل منصوب شد خود او مشتاق است که کارش را شروع کند.

با توجه به اینکه او کارش را از پشت پرده از هم اکنون آغاز کرده است, در حال انجام تغییراتی در کادر مربیگری است, شکی نیست که به گفته او باشگاه اولین خرید خود یعنی مدافع اروگوئه ای گیلرمو وارلا را جذب کرده است و او اکنون بیش از پیش درباره شغلش صحبت می کند.

.

.

در کنفرانس مربیگری که هفته گذشته در نیویورک برگزار شد, او خطاب به حاضران در جلسه صحبت می کرد, مویز درباره سبک مربیگری خود صحبت می کرد و انتظاراتی که از بازیکنان خود دارد. اما در میان تمام نظرات و انتظاراتی که او به زبان آورد, یک جمله او بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

او گفت: من به شدت معتقدم که باید به بازیکنان جوان فرصت داد.

کاری که او در گذشته نیز انجام داده است در قبلا بازیکنانی همنند وین رونی, راس بارکلی و شیموس کولمن که می توانند شاهد این موضوع باشند.

آنها تنها تعداد انکی از بازیکنان جوانی هستند که از این کلیشه سود برده اند باوری مهم که می گوید اگر شما به اندازه کافی خوب باشید شما به اندازه کافی سن دارید.

همزمان با اینکه ترکیب یونایتد خودش را برای اولین روز کاری دیوید مویز در باشگاه آماده می کنند, برخی این نقل قول را از مربی جدید شنیده اند و برداشت هایی از آن کرده اند.

.

.

بازیکنانی مانند نیک پاول, هدنان یانوزی و لارنل کول, که شاید انتظار می رود فصل آینده قرض داده شوند و یا برخی از آنها تنها برخی  از آنها شانس حضور در ترکیب اول یونایتد را به این زودی ها داشته باشند.

بازیکنی که احتمال می رود بیشتر از بقیه شانس حضور در ترکیب اول را داشته باشد نیک پاول است, او که پس از درخشش در کرو به منچستر آمد و در کشوری است که در تبدیل کردن این بازیکن 19 ساله از ستاره معمولی به کشفی بزرگ شهرت دارد.

حتی گفته می شد به دلیل فرصت کمی که او برای بازی در تیم اصلی پیدا می کند در فصل آینده قرض داده خواهد شد.

در عین حال پاول دقیقا بازیکنی است که می تواند مویز را تحت تاثیر قرار دهد, اگر شانسی بدست آورد و گذشته را فرموش کند. او واقعا به اندازه ای که گفته می شود بازیکن خوبی است.

بازیکنان دیگری که احتمال دارد به تیم اول راه یابند اعضای تیم یونایتد زیر 21 ساله ها هستند که قهرمان لیگ شده اند, یانوزای و کول, بازیکن اولی در اواخرفصل قبل توانست شماره ای در ترکیب تیم اول از آن خود کند و بازیکن دومی در نیمه نهایی هت تریک کرد و در فینال دو گل به ثمر رساند.

.

.

هر دو این بازیکنان به احتمال زیاد در طول تور پیش فصل یونایتد در ترکیب تیم اصلی حضور خواهند داشت و این دو بازیکن که پس از داشتن عملکردی تاثیر گذار در تیم زیر 21 ساله ها خودشان را نشان داده اند, هر دو توانایی  و اعتماد به نفس  این مسئله را دارند که این روزهای سخت را پشت سر بگذارند.

البته که درست است هر بازیکن جوانی نیاز به زمان دارد و هر بازیکن دیگری یا این سه بازیکن باید در اندیشه های این مربی جای داشته باشند, انتظار نمی رود آنها به سرعت به بازیکنی بزرگ تبدیل شوند آنها تنها باید قدم های اول را در راه تبدیل شدن به بازیکن بزرگی در فصل آینده طی کنند.

اما این مسئله بسیار بدیهی است که مویز به بازیکنان جوان این شانس را خواهد داد اگر به اندازه کافی خوب باشند. اکنون دیگر همه چیز بستگی به خود آنها دارد تا ثابت کنند چه ویژگی هایی دارند…

۰ Comments