جایگزین مسیر

رایان گیگز از اهداف خود در دنیای مربیگری میگوید

by | دی , ۱۰ , ۱۳۹۶

رایان گیگز از اهداف خود در دنیای مربیگری میگوید

پایگاه هواداران منچستریونایتد – یکی از اسطوره های کلاس رویایی ۹۲ در مورد اهداف خود در زمینه ی مربیگری صحبت کرده است.

من هفته ی گذشته مصاحبه ای در مورد اهداف خود در مربیگری فوتبال انجام دادم و بخاطر آن مورد انتقاد قرار گرفتم زیرا از صحبت های من اینگونه برداشت شده بود که حاضر نیستم در تیمی رده پایین مربی گری کنم.

من در مورد مربیگری در تیم های رده پایین هیچ صحبتی نکردم.من گفتم بخاطر تجربه ای که از بازی کردن در سطوح بالا دارم مشتاق هستم تا در همان سطح مربیگری کنم.یکی از منتقدین من،استیون جرارد اعلام کرده که این روزها بازیکنان اروپا مدرک مربیگری خود را دریافت میکنند و بلافاصله بعد از آن قصد ورود به دنیای سرمربیگری را دارند.در این مورد باید بگویم که من مدرک مربیگری درجه B خود را در ۲۹ سالگی دریافت کردم.درجه A را در ۳۵ سالگی و مدرک حرفه ای مربیگری را زمانی دریافت کردم که هنوز بازی میکردم.به مدت سه سال در منچستریونایتد دستیار بودم و ۴ بازی نیز به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم نشستم.بنابراین فکر نمیکنم نظرات جرارد ارتباطی به مصاحبه ی من داشته باشد.

این که بعضی ها معتقد هستند بازیکنان موفق،سرمربی های خوبی نمیشوند را قبول ندارم.این به شخصیت هر فرد بستگی دارد و یک مساله ی شخصیست.

من شنبه ها و یکشنبه ها به کلاس مربیگری حرفه ای میرفتم.دوشنبه و سه شنبه همراه تیم تمرین میکردم و چهارشنبه در لیگ قهرمانان بازی میکردم.بنابراین گفتن این که من برای سرمربیگری به اندازه ی کافی کار نکرده ام و تجربه ی کافی ندارم مسخره است.

اسطوره ی محبوب شیاطین سرخ در مورد سرمربی افسانه ای خود سر الکس فرگوسن هم صحبت نموده است:

مطمئن نیستم کاری که سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد انجام داد،با شرایط فعلی فوتبال وبازار نقل و انتقالات امکان پذیر باشد.وقتی ما ۱۴ ساله بودیم فرگوسن به تماشای بازی ما می آمد و تشخیص میداد چه کسی میتواند سه یا چهار سال آینده در تیم اصلی بازی کند.فکر نمیکنم اکنون کسی قادر به انجام این کار باشد.

گیگز در مورد شایط فعلی تیم نیز به صحبت پرداخت:

مورینیو اعلام کرده منچسترسیتی بازیکنان کناری را به قیمت مهاجمین میخرد.من فکر نمیکنم منچستریونایتد مشکل مالی داشته باشد.مشکل تغییر زیاد مربیان است.تیمهایی مانند لیورپول و چلسی به این تغییر عادت دارند ولی یونایتد این گونه نیست.

در نهایت فکر میکنم که من سیتی اکنون غیر قابل دسترسی به نظر میرسد و یونایتد باید تمرکز خود را روی رده ی دوم و ارائه ی بازی های خوب در لیگ قهرمانان اروپا و FA CUP قرار دهد.

۰ Comments