جایگزین مسیر

رایان گیگز: من پس از آخرین بازی ام گریه کردم

by | خرداد , ۱۷ , ۱۳۹۳

رایان گیگز پس از آخرین بازی خود با پیراهن منچستریونایتد در مقام سرمربی موقت شیاطین سرخ, از ترس اینکه این بازی آخرین دیداری باشد که او در باشگاه دوران نوجوانی خود بازی کند, در داخل خودرو خود گریه کرده است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – پس از پایان رقابت های لیگ برتر, باشگاه منچستریونایتد انتصاب لوئیز فن خال به سمت سرمربیگری یونایتد را اعلام کرد و در کنار این خبر, به طور رسمی اعلام شد که رایان گیگز قصد دارد به دوران بازیگری خود در یونایتد پایان دهد و در مقام دستیار فن خال در یونایتد مشغول به کار شود.

پیش از این برخی تصور می کردند که گیگزی پس از انتصاب فن خال از یونایتد جدا خواهد شد. او پس از برکناری دیوید مویز در 4 دیدار پایانی لیگ هدایت یونایتد را برعهده داشت.

منچستریونایتد در سال 1987 گیگزی را به خدمت گرفت و او در طی این سال ها 963 بازی با پیراهن شیاطین سرخ انجام داد. در نهایت در آخرین دیدار اولین شغل مربیگری خود در یونایتد پس از ترک الدترافورد, برای اینکه هم تیمی ها و دوستانش در یونایتد اشک های او را نبینند, کنترل خود را ازدست داده و در راه بازگشت به خانه گریه کرده است.

گیگز می گوید:

من با بازیکنان خداحافظی کردم و از آنها تشکر کردم. احتمالا خداحافظی کردن برای آخرین بار با بازیکنان بسیار زیادی, کار سختی است اما من احساساتی نیستم, حداقل فکر نمی کردم که همچین آدمی باشم.

خودرو من دقیقا بیرون ورزشگاه پارک شده بود, من فکر کردم که باید به داخل ماشین بروم. آنجا احساساتی شدم. به همین خاطر رفتم داخل خودرو و تنها نشستم و شروع به گریه کردن, کردم, واقعا احساساتی شده بودم. اینکه باید با کسانی خداحافظی می کردم که شاید آخرین بار بود, آنها را می دیدم و فشاری که به من وارد می شد, این مسائل مرا تحت تاثیر قرار داده بود.

شاید الان احمقانه به نظر برسد. من از فرودگاه خارج شدم و دیدم که خودرو نیکی بات کنار من قرار دارد و آن لحظه با خودم این فکر را کردم که لعنت به این شانس, نباید به باتی اجازه بدم تا بدونه من دارم گریه می کنم.

او که برای اولین بار درباره دوران مربیگری خود صحبت می کرد, اعتراف می کند که آرزو می کرد تا در پایان فصل 2012/13  پس از کسب 20امین جام لیگ از دنیای بازیگری خداحافظی می کرد.

سال سختی برای بازی کردن بود, از نتایج لذت نبردیم و همینطور بازی کردن, آیا من باید در چنین فصلی بازی می کردم…

گیگزی در ادامه مصاحبه خود در مستند شبکه ITV با نام Life Of Ryan: Caretaker Manager می گوید:

اگر سال گذشته خداحافظی می کردم, در اوج می رفتم, همانطور که می دانید ما 20 امین جام را بردیم و همه چیز بی نظیر بود, اما زندگی به این شکل پیش نمی رود.

من فکر می کنم منچستریونایتد برای من نمایانگر سنگ بنا زندگی من است. من از زمانی که 13 سال داشتم, اینجا حضور داشتم. چیزهای بسیار زیادی یاد گرفتم, همانطور که می دانید, مفهوم پیروزی و هرگز تسلیم نشدن را.

گیگزی همچنین درباره اولین شکست خود در مقام مربی یونایتد برابر ساندرلند می گوید:

من پس از بازی بسیار ناراحت بودم, شما می دانید که دیگر نمی توانید بازی را تکرار کنید. من تیمی را انتخاب کرده بودم که فکر می کردم می تواند بازی را ببرد و به بازیکنان اعتماد کرده بودم, اما برخی از بازیکنان من و خودشان را ناامید کردند. شاید من کمی بیش از حد با آنها با ملایمت رفتار کرده بودم.

اگر شما در مقام بازیکن یونایتد وارد زمین می شوید, باید همه توان خود را به کار بگیرد و اگر نتوانید, آن وقت شایستگی حضور در بازی بعدی را ندارید.

۰ Comments