جایگزین مسیر

کتاب جدید سر الکس فرگوسن: رهبری: بخش پنجم: کار تیمی

by | شهریور , ۱۹ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد درایران- با شما هستیم با بخش پنجم از سلسله پستهای مربوط به کتاب جدید سر الکس فرگوسن، به اسم رهبری.

سرالکس فرگوسن سرمربی افسانه ای شیاطین سرخ در بخش دیگری از کتابش از اهمیت کار تیمی سخن گفته است. او می گوید:

بالانس نکته ای کلیدی برای هر تیم است. شما ممکن نیست یک بازی فوتبال را با ۱۱ دروازه بان یا یک گروه از بازیکنان با یک استعداد ببرید. من حس می کنم این برای هر سازمان دیگری هم درست است.

این که این بالانس را نگه دارید نیازمند کار دائم و ثابت است. هر عضو تیم باید بفهمد که جزئی از یک پازل است. اگر شما یک تکه را بردارید، تصویر نهایی درست به نظر نخواهد رسید. هر بازیکنی باید کیفیت و نقاط قوت هم تیمی هایش را بداند.

در فوتبال، هشت بازیکن، نه یازده بازیکن، بازی را می برند. چرا که هر کسی روز بد هم دارد. من همه کار کردم تا بتوانم به بازیکنان، به خصوص جوانترها، فایده کار تیمی را بفهمانم. در دفترم در زمین تمرین کارنینگتون، یک عکس بزرگ سیاه وسفید از دهه ۱۹۳۰ از ۱۱ کارگر در نیویورک داشتم که داشتند ناهار می خوردند در حالی که بر روی میله های فولادی در ارتفاعی چند صد فیت بالاتر از سطح خیابان نشسته بودند و مشغول ساخت راک فلر سنتر بودند.

این موهای پشت گردنم را سیخ می کرد. این آدمها آنجا نشسته اند بدون هیچگونه قلاب ایمنی ای. یکی از آنها داشت سیگار روشن می کرد. من به بازیکنان توضیح میدادم که اگر یکی از کارگرها توی دردسر بیفتد، دیگر هم کارانش سعی می کنند او را نجات دهند. من می گویم : این روحیه تیمی است. وقتی جانت را برای دیگری می دهید. هیچ کس در این باشگاه بدون هم تیمی هایش چیزی نمی برد.

[aparat id=”Msn3r”]

۰ Comments