جایگزین مسیر

روی کین متعصب تولدت مبارک!

by | مرداد , ۱۹ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

امروز روز تولد اگر نگوییم جنگنده ترین یکی از جنگنده ترین هافبک های تاریخ می باشد باشگاه منچستریونایتد مغتخر است که این بازیکن را به عنوان کاپیتان خود در اختیار داشته است.

روی کین به ناتینگهام فارست پیوست و از آنجا بود که توانست نامی برای خود دست و پا کند و با درخشش در برابر یونایتد در فینال جام حذفی 1992 مد نظر رئیس قرار گرفت و سال 1993 راهی اولدترافورد شد تا 12 سال بدون نقص و به یاد ماندنی را داشته باشد.

رئیس می دانست که در کنار ظرافت اسکولز و بات و بکهام و گیگز به کابوسی به نام روی کین نیاز دادرد و با مبلغی 3.75 میلیون پوندی او را جذب کرد و تبدیل به رهبر یونایتد در میانه ی میدان شد.بعد از بابی رابسون یونایتد هرگز این چنین بازیکنی را نداشت.

روی کین یک بازیکن کامل بود و در 480 بازی که برای یونایتد انجام داد علی رغم پست بازیش 51 گل به ثمر رساند.

قدرت,هوش,دقت و ظرافت توامان در بازی او دیده می شد و تعصب افراطی روی,او را به بازیکنی تبدیل کرد که کمتر هافبکی دوست داشت در مقابل او بازی کند.

او در هر دقیقه ی بازی خود را در میدان جنگ می دید و به همسن دلیل بود که دو بار زانویش را عمل کرد و دو بار از ناحیه ی لگن آسیب دید.

روی کین تنها یک هدف داشت و آن گرفتن توپ بود و اگر کسی بخواهد بی باکی را در فوتبال معنا کند بعید است مثالی بهتر از هافبک ایرلندی یونایتد پیدا کند.

کین برای تیم ملی ایرلند 67 بازی ملی انجام داد و در سه جام جهانی حدفاصل 1994 تا 2002 حضور داشت.

در اواخر دوران بازی کین در یونایتد او مشکلاتی با رئیس پیدا کرد که کمی از محبوبیتش کاست اما هنوز آن فریادها,آن کارت قرمزها,آن تکل ها و آن تعصب برای هر هوادار یونایتد جذاب است.

۰ Comments