جایگزین مسیر

رکوردزنی بازیکنان یونایتد از لحاظ مصدومیت همچنان ادامه دارد

by | فروردین , ۱۹ , ۱۳۹۳

در شرایطی که هفته 33 لیگ برتر دیروز با دیدار دو تیم تاتنهام و ساندرلند به پایان رسید, لیست بلند بالای مصدومان باشگاه منچستریونایتد همچنان ادامه دارد و به ندرت در فصل جاری توانسته ایم, ترکیب شیاطین سرخ را کاملا آماده و یکدست ببینیم.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – به نظر می رسد بازیکنان منچستریونایتد با ادامه روند فعلی, در پایان فصل رکورد تعداد مصدومان یک تیم در لیگ برتر را بشکنند.

شیاطین سرخ هم اکنون که هفته 33 لیگ برتر به اتمام رسیده است در جدول مصدومان لیگ در رتبه دوم قرار دارد و جای تعجب نیست که شیاطین سرخ در پایان فصل جاری به رتبه اول برسند.

شیاطین سرخ دو فصل قبل توانسته بودند در پایان لیگ در صدر جدول مصدومان لیگ برتر قرار بگیرند. آنها فصل پیش نیز در رتبه پنجم قرار گرفتند.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید, غیبت هر بازیکن در هر هفته لیگ برتر, یک امتیاز محسوب می شود و یونایتد با 171 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

سیل مصدومیت های بازیکنان منچستریونایتد پیش از آغاز رقابت های لیگ برتر با مصدومیت رافائل داسیلوا در نیمه اول دیدار شیاطین سرخ برابر ویگان در جام خیریه آغاز شد. رافائل در ادامه لیگ بارها از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و هم اکنون نیز به دلیل مصدومیت نمی تواند برای یونایتد به میدان برود.

سپس در آستانه دیدار حساس شیاطین سرخ برابر رقیب دیرینه خود, لیورپول مصدومیت بسیار بدی در تمرینات یونایتد, رونی را برای مدت زیادی خانه نشین کرد و در نهایت رونی با هدبند به میادین برگشت.

اما ضربه سخت دیگری که یونایتد در ادامه لیگ خورد, مصدومیت ستاره دیگر این تیم, رابین فان پرسی بود. به نظر می رسید پس از درخشش برابر آرسنال در الدترافورد, مصدومیت کهنه این مهاجم باتجربه هلندی دوباره برگشته است و او تا اوایل سال 2014 میلادی خانه نشین شد.

اما مصدومیت های کابوس وار یونایتدی ها تمامی نمی یافت و این بار خرید تازه شیاطین سرخ, ماروان فلاینی به دلیل مصدومیت رباط مچ دست, مدتی با محافظ برای یونایتد به میدان رفت اما بالاخره دست خود را به زیر تیغ جراحان سپرد و پس از نزدیک به 3 ماه به ترکیب یونایتد برگشت.

یونایتد پس از مصدومیت رابین فان پرسی, اکنون بیشتر از گذشته به دنی ولبک ستاره جوان انگلیسی خط حمله خود نیاز داشت, اما مصدومیت کهنه ولبز از ناحیه غضروف زانو دوباره برگشته بود و حتی زمزمه هایی از عمل جراحی پای ولبز شنیده می شد. 

در همین حین مایکل کریک نیز دچار مصدومیت شد و او نیز نتوانست در برهه حساسی تیم یونایتد را همراهی کند.

در همان برهه یکی از ستارگان جوان یونایتد در فصل جاری یعنی فیل جونز نیز در شرایطی که به نظر در اوج آمادگی قرار داشت و یکی از ستون های اصلی یونایتد در فصل جاری شده بود, با مصدومیت نتوانست مدتی یونایتد را همراهی کند, او حتی پس از اینکه بالاخره توانست با بهبودی از مصدومیت خود به ترکیب اصلی برگردد, در همان نیمه اول بازی برابر استوک سیتی دوباره مصدوم شد.

دو مصدوم کهنه تیم, درن فلتچر و لویز نانی نیز, فصل جاری رقابت های لیگ برتر را هر کدام به گونه ای در حال مبارزه با مصدومیت های کهنه خود آغاز کردند.

درن فلتچر پس از دو سال مبارزه با بیماری التهاب روده و عمل های جراحی متعدد, همچنان آماده حضور در میدان نبود و از اواخر سال 2013 میلادی توانست به ترکیب اصلی برگردد.

اما لویز نانی در شرایطی که به نظر می رسید با تمدید قرارداد خود با یونایتد, به فصل کابوس وار خود در سال گذشته پایان داده است, در همان اوایل فصل جاری دوباره از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و تا هفته جاری که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت, از ترکیب اصلی فاصله گرفته بود.

شما می توانید تعداد هفته هایی که هر یک از بازیکنان یونایتد به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی یونایتد حضور نداشته اند را مشاهده کنید:

united-13-14

هم اکنون نیز منچستریونایتد 7 بازیکن مصدوم دارد که خوشبختانه تعدادی از آنها در هفته آینده می توانند به ترکیب اصلی تیم برگردند. پاتریس اورا, رافائل داسیلوا, جانی اوانز احتمالا از هفته آینده دوباره به ترکیب اصلی برگردند اما شرایط وین رونی, رایان گیگز و رابین فان پرسی در هاله ای از ابهام قرار دارد و اشلی یانگ نیز با مصدومیت پارگی رباط دست در بازی هفته قبل برابر نیوکاسل احتمالا تا پایان فصل نتواند شیاطین سرخ را همراهی کند. 

۰ Comments