جایگزین مسیر

سرالکس فرگوسن، اثر گذارترین فرد در تاریخ لیگ جزیره

by | تیر , ۶ , ۱۳۹۴

پایگاه هوادان منچستریونایتد در ایران-

نیک هریس در لیستی از ۵۰ فردی که در تاریخ لیگ برتر بیشترین اثر را داشته اند نام برده است. صدرنشین این لیست کسی نیست به جز سرمربی افسانه ای شیاطین سرخ، سر الکس فرگوسن.

هم چنین از نکات جالب این لیست حضور اریک کانتونا به عنوان اثرگذارترین بازیکن است.

نیک هریس در خصوص این لیست توضیحاتی ارائه کرده است:

چرا این افراد انتخاب شده اند؟

چون آنها به صورت مستقیم ساختار، پیشرفت و شکوفایی لیگ برتر را تحت تاثیر قراردادند و باعث شدند این لیگ به ثروتمندترین و پربیننده ترین مسابقات باشگاهی تبدیل شود یا/ و این که نقشی اساسی در پیشرفت باشگاه های اصلی لیگ برتر داشتند و این نیز خود به رشد لیگ کمک کرده است. و/یا این که نقشی حیاتی و مرکزی در تغییر برخی قوانین و پیشرفتها داشته اند.

چگونه شما یک بازیکن، مربی، مالک، مدیر برنامه، مجری تلویزیونی و… را رده بندی می‌کنید؟ آن هم وقتی که کاری که می‌کنند متفاوت است.

به سختی!! و بدون کوچکترین شکی در خصوص افرادی که در لیست هستند و افرادی که نیستند بحثهایی صورت خواهد گرفت. اما هرچه به بالا لیست نزدیک می‌شوید، هیچ شکی وجود ندارد که هر یک از این افراد چهره ای بزرگ هستند که بر هر بخش از بازی به طریقی تاثیری شگرف داشته اند و باز هر چه بالاتر می‌روید این تاثیر بزرگتر و قوی تر است.

به لیست برگردیم. نفر سوم این لیست اریک کانتونا است و نفر دوم آن غول رسانه ای دنیا، روپرت مرداک است و بالاخره نفر آن:

سر الکس فرگوسن:

۷۳ ساله، متولد گلاسکو، بزرگ شده نزد کارگر یک کارخانه کشتی سازی، تبدیل شدن به یک بازیکن خوب فوتبال و در نهایت بزرگترین سرمربی تاریخ فوتبال بریتانیا، با هر متر و معیاری که بخواهید.

او و مرداک هر دو برای اخلاق کاریشان، تصورات و رویاهایشان، استایل کاریشان، وفاداریشان به برخی و جدی و خشن بودن در مقابل برخی دیگر، ستایش شده اند. هر دوی آنها جز موفقترین افراد صنعت خود در تاریخ بوده اند و هر دو مورد تنفر قشر عظیمی هم بوده اند، که البتته این طبیعی است وقتی برای این همه سال تا این حد اثرگذاری داشته باشید.

درست است که رسانه‌ها خیلی قوی هستن ولی تا زمانی که بازیکنان و چنین مربیان بزرگی نباشند، این رسانه‌ها چه کار می‌توانند انجام دهند؟

و فرگوسن- شخصیت غالب لیگ برای بیش از ۲۰ سال، خواست و اراده اش را بر هزاران بازیکن منچستریونایتد و باشگاه های دیگر، صدها مربی در تیمهای مختلف، چندین دوجین داور، مالکان باشگاه و اسپانسرها، اتحادیه فوتبال، خود لیگ جزیره، تمام بخشهای رسانه و میلیون ها هوادار تحمیل کرد. بی گمان او اثرگذارترین شخصیت همه زمانهاست. بالاتر از مرداک.

۰ Comments