جایگزین مسیر

سر الکس فرگوسن بیوگرافی خود را منتشر می کند

by | مهر , ۳۰ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – جهان فوتبال تا ساعاتی دیگر شاهد انتشار زندگی نامه ی سر الکس فرگوسن ، سرمربی افسانه ای شیاطین سرخ خواهد بود.
آنطور که به نظر میرسد از محتویات این کتاب به شدت محافظت شده  بود و تا آخرین لحظات نیز مطلبی از آن به بیرون درز نکرده بود.
مربی پر افتخار اسکاتلندی دوران باشکوه سرمربیگری خود را در ماه می و با خلق رکورد 13 قهرمانی در لیگ برتر انگلستان به پایان رساند تا همیشه در یاد و خاطره ی هواداران منچستریونایتد زنده بماند.

روزنامه نگاری به اسم “پل هایوارد” که مسئول تایپ نوشته های سر الکس بود در مورد این کتاب نوشته است:
“فرگوسن از چندین سال قبل تصمیم داشته که مروری بر تحولات سال های گذشته ی خود داشته باشد و به بررسی این نکته بپردازد که چگونه توانسته است در مواجهه با تغییرات مدیریتی منچستریونایتد ، افزایش قدرت بازیکنان ( بازیکن سالاری) ، رقابت با چلسیِ رومن آبراهامویچ و مالکان خاورمیانه ای منچستر سیتی ، باز هم منچستر یونایتد را رو به جلو حرکت بدهد.

هایوارد همچنین نوشته است که فرگوسن در این کتاب به بازیکنان بزرگی که تحت هدایت وی بوده اند اشاره کرده است و از بازیکنانی نظیر روی کین ، کریستیانو رونالدو و دیوید بکهام نام برده است و افکار خود را در مورد آرسن ونگر ، ژوزه مورینیو و رافا بنیتز شرح داده است.

فرگوسن یک بار رافا بنیتز را زمانی که در رقیب سنتی منچستریونایتد یعنی لیورپول مشغول فعالیت بود، با لفظ ” یک بچه” مورد خطاب قرار داده بود ، بی شک در این کتاب سعی خواهد کرد تا با آؤردن دلایلی به نوعی از سرمربی حال حاضر ناپولی دلجویی کند. فرگی حتی اشاره میکند که برای دیدن گابریل هاینزه در تیمی غیر از منچستریونایتد جایزه گذاشته بود ( یعنی شرط بسته بود که هاینزه هیچ تیم دیگه ای نمیره) که البته در این مورد با شکست مواجه شده است.

با توجه به اینکه رابطه ی سر الکس فرگوسن و آرسن ونگر در سال های آخر حضور وی در الدترافورد اندکی رو به تیرگی رفته بود اکنون بسیار جالب خواهد بود تا ببینیم که آیا فرگی به دوران بی افتخار آرسنال تحت هدایت آرسن ونگر از سال 2005 تا کنون اشاره ای میکند یا خیر؟

نظر فرگوسن در مورد روی کین نیز بسیار مهم خواهد بود چرا که عده ای از مردم در انتظار فهمیدن محتوی گزارشی هستند که در سال 2005 به طور ناگهانی از لیست پخش شبکه ی تلویزیونی باشگاه ،mutv، خارج شد و بعد از آن شایعه شد که روی کین در آن به شدت وبا لحنی بد از هم تیمی های جوان خود انتقاد کرده است و این مصاحبه خیلی سریع موجبات خروج این مرد ایرلندی از باشگاه را فراهم کرد.

مطلب دیگر قطعا دیوید بکهام خواهد بود ، شناخته شده ترین چهره ی فوتبالی انگلستان ، که در رختکن منچستریونایتد توسط کفشی که سر الکس به سمت وی پرتاب کرد دچار جراحت شد و بعد از آن هم رابطه و ازدواجش با ویکتوریا بکهام.

هواداران منچستریونایتد همچنین علاقه مند هستند تا از نظر سر الکس در مورد وین رونی نیز مطلع شوند آن هم بعد از آنکه مربی اسکاتلندی در تابستان اعلام کرد که مهاجم ملی پوش انگلیسی درخواستی را برای خروج از باشگاه ارائه کرده است.

.

این کتاب ساعت 4:30 دقیقه ی بعد از ظهر به وقت تهران در یک کنفرانس خبری با حضور سر الکس فرگوسن منتشر شد.

کنفرانس خبری مربوطه به زودی روی سایت قرار خواهد گرفت.

۰ Comments