جایگزین مسیر

شاید اوانز هرگز شانسی بهتر از این برای ستاره شدن در یونایتد پیدا نکند

by | تیر , ۲۱ , ۱۳۹۳

با رفتن مدافعین میانی کهنه کار منچستریونایتد، فرصتی بی نظیر برای مدافعین دیگری که کمتر فرصت بازی در ترکیب اصلی پیدا کرده اند فراهم شده است. یکی از این بازیکنان جانی اوانز است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – اگر مدافعین مرکزی یونایتد از خانواده ی سلطنتی انگلیس بودند، جانی #اوانز می بایست در این تابستان تاج پادشاهی بر سر می گذاشت.

دوره ی سلطنت ریو #فردیناند و نمانیا #ویدیچ با رفتنشان از تیم به سر رسید. یکی خودش رفت، دیگری مجبور به رفتن شد.

hi-res-da127d4886913c5331aae85c2b9a2d23_crop_exact

اوانز نفر بعدی در صف است. او با آگاهی نسبت به اینکه روزی زمان او فرا می رسد، آهسته و بی صدا چیزهایی که می بایست بیاموزد آموخته است و مدت ها منتظر مانده است.

به نظر می رسد اوانز در تور پیش فصل یونایتد که جمعه ی آینده در آمریکا شروع می شود به عنوان یک مدافع میانی باسابقه در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد. در 26 سالگی و با 181 بازی، زمان پیش از موعد برای این وقوع اتفاق نیست.

این شانس اوست تا سرمربی جدید خود، لوئیز فن خال را تحت تأثیر قرار دهد. و خودش را به عنوان یکی از 11 بازیکن ترکیب بازی ابتدایی لیگ برابر سوانزی در 16 آگوست تحمیل کند.

مثل خیلی از دیگر بازیکنان تیم، اوانز هم به هیچ وجه از فصلی که گذشت لذت نبرد.

دو فصل پیش، به نظر می رسید که سر الکس #فرگوسن در حال تفکیک زوج فردیناند- ویدیچ بود، تا جای ثابت بیشتری برای این بازیکن اهل ایرلند شمالی پیدا شود.

در مرحله ی دوم لیگ قهرمانان آن سال در بازی نخست برابر رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو، فرگوسن زوج فردیناند- اوانز را برای رویارویی با رونالدو، بنزما و دی ماریا به کار گرفت.

hi-res-6b8f62671886be85a080793d1dd0f51c_crop_exact

او می توانست ویدیچ را انتخاب کند که در پیروزی 2 بر صفر سه روز پیش از آن برابر اورتون 90 دقیقه بازی کرده بود. اما به جایش اوانز را انتخاب کرد.

اوانز در ابتدای فصل گذشته با دیوید مویس مجبور شد از نو شروع کند، چراکه سرمربی جدید به فردیناند و ویدیچ اعتماد داشت و از این دو بازیکن در 6 بازی ابتدایی فصل استفاده کرد.

اوانز مجبور شد تا پایان سپتامبر برای اولین بازی اش در لیگ برتر صبر کند. اما مصدومیت ماهیچه ی ساق پا در اوایل فوریه باقی فصل او را نابود کرد.

با رفتن فردیناند و ویدیچ، بعید است اوانز فرصتی بهتر از این برای تثبیت خودش به عنوان یار ثابت در ترکیب اصلی پیدا کند.

ولی بازیکنانی در تیم هستند که او می بایست در رقابت با آن ها مواجه شود. فیل #جونز و کریس #اسمالینگ هم مثل او، به دنبال چنین جایگاهی هستند.

C_71_article_1455185_image_list_image_list_item_0_image

و البته حرکت فن خال برای جذب بازیکن ، که درحال حاضر نتیجه اش آمدن لوک #شاو و آندر #هررا بوده، تمام نشده است. هنوز گزینه هایی مثل توماس #فرمالن و مت #هوملز وجود دارند.

اما هر روز که می گذرد و یونایتد مدافع میانی جدیدی به خدمت نمی گیرد، شانس اوانز برای بودن به عنوان گزینه ی نخست بازی در فصل بعد بیشتر و بیشتر می شود.

نهایتاً او در هفته های پیش رو پیش از همه این فرصت را دارد که بدرخشد، نظر فن خال را جلب کند و جایش را در قلب دفاع یونایتد محکم کند.

 

۰ Comments