جایگزین مسیر

شینجی کاگاوا همه چیز را در یونایتد تغییر داده است

by | مهر , ۸ , ۱۳۹۱

در 5 ژوئن 2012، منچستر یونایتد اعلام کرد که با شینجی کاگاوا، هافبک هجومی بوروسیا دورتموند قرارداد امضا کرده است.قبلاً سر الکس، یک ماه قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا، بازی او را در مقابل بایرن مونیخ دیده بود که به دورتموند برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان، کمک کرده بود.

با توجه اینکه دورتموند با او در فصل قبل موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی شده است، هافبک ژاپنی یک جایگاه ویژه در میان هواداران ژاپنی و آلمانی خود دارد . در فصل 2010-2011، شینجی کاگاوا 54 بازی ملی و باشگاهی انجام داد، 23 گل به ثمر رساند و 10 پاس گل داد و در واقع بسیار شهرت پیدا کرد.

با وجود این، انتقادهای فراوانی از این انتقال وجود داشت، برخی دلیل خرید او را ” فروش پیراهن” می دانستند و حتی اظهار کردند که تنها در صورتی از کاگاوا حمایت می کنند که یونایتد ادین هازارد را از دست بدهد. پس از تماشای بازی های او، به طور منظم، برای بیش از یک سال در حال حاضر، من با خیال راحت می توان بگویم، که ما با یکی از بازیکنان نخبه ی اروپا قرارداد امضا کرده ایم.

 

 

من برای اولین بار، شینجی را در بازی دورتموند با وردربرمن در دسامبر 2010 دیدم. او یک گل زد و باعث پیروزی 2-0 دورتموند شد. عملکرد او خیلی خوب بود و باعث شد که بگویم او می خواهد به یکی از بهترین ها تبدیل شود و در آینده، به یک تیم بزرگ انگلیسی یا اسپانیایی ملحق می شود.

در آن زمان، من حتی یک سری اطلاعات گردآوری کردم که بگویم بازی او بهتر از سمیر نصری است. کسی که حتی با جرج بست مقایسه می شود. به طرز عجیبی، پس از دو بازی، او دچار آسیب دیدگی شد و من قادر نبودم، به دلیل استراحت، برای مدت زیادی از فصل، بازی های او را تماشا کنم.

در آن فصل، دورتموند، موفق به کسب دو جام شد. فرم او، در تمام فصل، الهام بخش و چشم نواز بود اما این به دلیل عملکرد خوب او در اواخر فصل بود که آنها را به موفقیت های بیشتر رساند. در 17 بازی آخر برای دورتموند، بازیکن خط میانی 11 گل خیلی خوب به ثمر رساند و پنج پاس گل داد.

سر الکس بازدید کوتاهی از عملکرد او داشت.

که در حال حاضر، او را به خدمت بگیریم. هفت بازی در این فصل انجام شده و کاگاوا در پنج بازی، بازی کرده است و حتی خوشحال است که او در پست مورد علاقه خود، یعنی هافبک هجومی بازی کرده است. عملکرد او بسیار خوب بود و راه را برای بازی در یکی از بزرگترین باشگاه های جهان، هموار کرد. او اولین گل خود را برای یونایتد در پیروزی خانگی 3-2 در برابر فولهام به ثمر رساند و دو پاس گل در دو بازی قبلی خود در برابر گالاتاسرای و لیورپول داد.

همچنین، بحثی درباره ی بهترین ترکیب شامل شینجی کاگاوا و مفید ترین همکاری برای او وجود دارد و دوباره، این مسئله را برجسته می کند که طرفداران منچستر یونایتد، در حال حاضر، او دوست دارند و احساس می کنند که او سزاوار این موقعیت در باشگاه است. با توجه به آسیب دیدگی وین رونی در اوایل فصل، که باعث شد او از اول فصل تا حالا بازی نکند، به بازی ساز ژاپنی اجازه داده شد که یک همکاری فوق العاده با رابین ون پرسی داشته باشد.

در این جا بود که من گفتم: ” برو برای کسب موفقیت! ” من احساس می کنم که این امر می تواند منصفانه باشد که بگویم که بازیکنان جلو و گزینه های خط حمله ی ما در بهترین حالت خود از زمان خروج از کریستیانو رونالدو و کارلوس توز در سال 2009 است. چیزی که نظر من را برجسته می کند این است که نیازی به مرور اطلاعات و بازگشت به اینکه ترکیب چگونه است، وجود دارد. در حال حاضر، تیم با سیستم 4-4-2 غیر اصلی بازی می کند، حتی به طوری که یکی از بازیکنان جلو تمایل به عقب آمدن دارد و در اطراف بازیکن جلو، بازی می کند.

در سال 2008، ما با سه هافبک و سه مهاجم بازی می کردیم. حالا که شینجی کاگاوا اضافه شده است و ما یک بازیکن گلزن و یک هافبک خلاق داریم، این سوال پیش می آید که چگونه می توان با بهترین بازیکنانمان، بازی کرد؟ شما ممکن است قبول کنید یا نکنید، اما به نظر من، باید ترکیب تیم را بر مبنای اصلی خود آرایش داد.

به احتمال زیاد، این نظر، باعث اختلاف نظر می شود، اما این دیدگاهی است که من در مورد حمله ی تیم دارم.این نظر، بدون شینجی کاگاوایی که او را دوست دارد در زمین گشت بزند، موثر نیست.همان کاری که وین رونی انجام می دهد و با استفاده از رابین ون پرسی، به عنوان مهاجم نوک، این ترکیب، نوید گل زنی های بیشتری را می دهد. در این ساختار، شما نمی توانید بازیکنان زیادی را به عنوان وینگر برای بازی در عقب ترین قسمت زمین و در عرض زمین، داشته باشید و این اجازه را می دهد تا مردان جلو شناور بازی کنند همانطور که رونی و رونالدو در سال 2008 این کار را انجام دادند.

شینجی کاگاوا یک خرید فوق العاده است. این دقیقاً بازیکن مورد نیاز ما بود، اما همچنین نیازی برای تغییرات در کناره ها وجو دارد.
ترکیب تیم تغییراتی داشت. فوتبالی که تا کنون ارائه شده خوب و روان و همچنین موفق بوده است.

12 میلیون پوند برای ” فروش پیراهن و کسب عنوان توپ طلا ” ؟ این نیمی از مزایای این قرار داد هم نیست.

نویسنده : شان تامپسون

۰ Comments