جایگزین مسیر

صعود به مرحله بعد؟

by | فروردین , ۱۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد.تیم منچستریونایتد کار سختی را برای صعود به مرحله ی بعد لیگ قهرمانان دارد.

منچستریونایتد چهارشنبه شب در یکی از حساس ترین بازی های لیگ قهرمانان اروپا در چند سال اخیر رودرروی بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها قرار می گیرد.

ولی یک سوال در ذهن هر یک از ما وجود دارد که آیا یونایتد میتواند بایرن را شکست دهد و جواز صعود را کسب کند؟

شاید زمانی که پپ گواردیولا سکان هدایت بایرن مونیخ را بر دست گرفت همه می دانستند سبک بازی بایرن بسیار تغییر خواهد کرد و بسیار شبیه به تیکی تاکای بارسلونا خواهد شد.

با این اوصاف در سال های گذشته ثابت شده است که مالکیت توپ در90 دقیقه مسابقه همه چیز نیست برای مثال میتوان به بازی بارسلونا-چلسی در سال2011_2012 در مرحله ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اشاره کرد جایی که به شکلی عجیب چلسی موفق به حذف بارسلونا شد و این بایرن شباهت زیادی به آن بارسلونا دارد زیرا پپ گواردیولا سرمربی آن است و بازیکنان هر دو تیم مذکور در کلاس بالایی هستند ولی چگونه میتوان بایرن را حذف کرد؟

1.داوید دخیا ( قطعا این دروازه بان اسپانیایی نقش به سزایی در بازی چهارشنبه شب دارد و میتواند با سیوهای خود مانع گل زنی بازیکنان بایرن شود فراموش نکنیم چلسی نیز با سیوهای پیتر چک توانست بر بارسلونا غلبه کند.)

2. داشتن دفاعی مستحکم ( علی رغم عملکرد ضعیف مدافعان یونایتد در لیگ برتر آنها ثابت کردند میتوان فعل خواستن را صرف کرد لازم به ذکر است چلسی نیز با دفاعی مستحکم و پرس شدید توانست بر بارسلونا غلبه کند.)

3. داشتن خط هافبکی جنگنده ( اگرچه یونایتد در سالیان اخیر هافبک کاردانی نداشته است ولی یونایتدی ها جنگندگی را به خوبی دارا هستند شاید استفاده از فلینی درست نباشد زیرا وی سرعت کمی دارد و شاید در آلیانز دچار مشکل شویم )

4.( قطعا ضد حمله های ویرانگر یونایتد میتواند هر تیمی را بر خاک بنشاند و همکاری وین رونی و ولبک و حتی چیچاریتو ترس را بر دل مدافعان بایرن اندازد. لازم به ذکر است چلسی نیز به خوبی در بازی با بارسلونا از ضد حملات استفاده کرد و اینکه دفاع بایرن نسبت به فصل قبل آسیب پذیر تر شده است.)

ضمن اینکه باید در آلیانز جو را کنترل نمود زیرا تماشگران بایرن قطعا شب سختی را برای یونایتد رقم میزنند.و همچنین
باید یادمان باشد بایرن یک امتیاز دارد آن هم گل در خانه حریف که در این قسمت چلسی نسبت به بارسلونا چنین ضعفی نداشت. با این حال امیدواریم منچستر یونایتد با حذف بایرن امیدهای خود را برای قهرمانی زنده نگه دارد و چه بسا بدون قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر لیگ یونایتد را در فصل بعد در لیگ قهرمانان ببینیم.

۰ Comments