جایگزین مسیر

فردیناند، مخالف تکنولوژی خط دروازه

by | مرداد , ۱۳ , ۱۳۹۲

لیگ برتر انگلستان اولین لیگی است که این فصل در همه بازی ها از سیستم Hawk-Eye استفاده خواهد کرد.

سیستم Hawk-Eye، تکنولوژی است که مشخص می کند توپ از خط دروازه گذشته است یا نه. با این حال، ریو فردیناند موافق استفاده از تکنولوژی برای گرفتن تصمیمات مهم در فوتبال نیست. او اعتقاد دارد این تکنولوژی ها ممکن است از جذابیت و زیبایی فوتبال بکاهد.

“تغییر، چیزی است که من آن را در مورد فوتبال نمی پسندم. فوتبال یک ورزش فوق العاده است و ما همیشه دنبال راه هایی هستیم که آن را تغییر دهیم. چرا؟ فوتبال خودش رسوم و سنت های زیبایی دارد. من حتی با تکنولوژی خط دروازه هم مخالفم. در صحنه هایی که توپ نزدیک خط دروازه می شود، مردم با هم بحث و کل کل می کنند که آیا توپ از خط رد شده است یا نه. این تکنولوژی ها این تفریحات را از فوتبال می گیرد.”

فردیناند یکی از بازیکنانی است که در بازی یونایتد مقابل تاتنهام در ژانویه 2005 حاضر بود که در آن بازی گل دیر هنگام تاتنهام در حالی که توپ تا نیمه های دروازه یونایتد پیش رفته بود، مردود اعلام شد. داور آن بازی ، مارک کلتنبرگ و دستیارانش نتواستند تشخیص دهند که شوت پدرو مندس حدود یک متر وارد دروازه شده است و آن بازی 0-0 تمام شد. فردیناند در این باره می گوید: “تاتنهام در مقابل ما گلی به ثمر رساند. آن توپ کم یا زیاد وارد دروازه ما شد اما گل پذیرفته نشد. این اتفاق گاهی رخ می دهد و بازیکنان در مورد این صحنه ها با داور چانه زنی می کنند. همین چیزها فوتبال را برای مردم جذاب می کند. من می گویم بهتر است فوتبال را همین طور که هست، حفظ کنیم.”

تاتنهام در مورد تصمیمات خط دروازه، یکی از بدشانس ترین تیم های انگلیسی به شمار می رود.

۰ Comments