جایگزین مسیر

فرگی: قهرمانی منچستر باعث شد خداحافظی کنم

by | اردیبهشت , ۲۷ , ۱۳۹۲

سرآلکس فرگوسن مربی منچستریونایتد در آستانه آماده کردن خود برای آخرین بازی در لیگ برتر در روز یکشنبه  آشکار ساخت که او باید در مقام یک برنده از فوتبال خداحافظی می کرد.

همگام با اینکه فرگوسن خودش را برای 1500امین بار نشستن بر صندلی سرمربیگری یونایتد و بازی آخرش در مقابل وست برومویچ آلبیون در آخر این هفته آماده می کند, او بیش از پیش درباره اندیشه ای که پشت این تصمیمش برای توقف رکورد بی نظیر خود در سر داشت صحبت می کند.

تقریبا 5 ماه قبل بود که فرگوسن در صحبتی با همسرش کتی تصمیم گرفت تا از سرمربیگری یونایتد کنار رود, یعنی زمانی که از تیمش اطمینان حاصل کرد که به مقام قهرمانی لیگ برتر دست خواهد یافت و جام را از دست همسایه خود منچستر سیتی دوباره به چنگ خواهد آورد.

فرگوسن که در شام پایان فصل یونایتد صحبت می کرد, گفت: زمانی که کتی و من درباره این مسئله در کریسمس صحبت کردیم, من گفتم که واقعا نیاز دارم که با قهرمانی خداحافظی کنم. در آن زمان ما با 5 امتیاز برتری در صدر بودیم و من فکر کردم که ما شانس بزرگی داریم.

مشکلاز آنجایی آغاز می شود که شما در صدر هستید و شروع به ازدست دادن امتیازها می کنید. هنگامی که ما آن دوشنبه شب به سیتی باختیم من به فکر فرو رفتم  و گفتم “یا عیسی مسیح, من نمیتوانم چنین موقعیتی را ازدست بدهم.”

فرگوسن در ادامه به ستایش از جانشینش دیوید مویز در شبکه mu tv پرداخت:

ویژگی که من درباره دیوید می دانم سخت کوشی او است, او فردی متعهد است, وجدان کاری دارد و به طور کامل یک مرد فوتبالی است. فرگوسن اضافه کرد: این ها قابلیت هایی است که او به آنها نیاز خواهد داشت.

یکی از چیزهایی که شما باید در اینجا انجام دهید فداکاری و استقامت است. همیشه برای شما مسیری طلایی به سمت ثروت(موفقیت) نیست. روزهای سخت و مشکلی وجود دارد, شکست های بدی وجود خواهد داشت. طرفداران ما از اتفاقات بسیاری رنجیده اند اما به همان اندازه همچنین از اتفاقات زیادی لذت برده اند.

در ادامه فرگوسن در مراسم پایان سال منچستریونایتد شاهد انتخاب رابین فان پرسی به عنوان بهترین بازیکن سال سر مت بازبی و مایکل کریک به عنوان بهترین بازیکن سال از نگاه بازیکنان بود .

۰ Comments