جایگزین مسیر

فن خال سر قولش مانده است، او میخواهد سال 2017 بازنشسته شود

by | مرداد , ۵ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – لوییس فن خال سرمربی یونایتد نمیخواهد زیر قولش بزند و تصمیم دارد سال 2017 بازنشسته شود با وجود اینکه پیشنهاد قرارداد فوق العاده ای از سوی یک باشگاه ثروتمند قطری به او داده شده است.

فن خال از تابستان پارسال که به یونایتد ملحق شد تحت تاثیر حمایت های بی نظیر هواداران یونایتد بوده است. او توانست عظمت خدشه دار شده ی یونایتد را دوباره احیا کند و فصل نسبتاً موفقی را با کسب سهمیه لیگ قهرمانان پشت سر بگذارد.

فن خال از حضورش در یونایتد لذت میبرد اما سرمربی 63 ساله هلندی پیش تر به همسرش قول داده که سرمربیگری یونایتد آخرین شغل حرفه ایش خواهد بود و پس از آن بازنشسته خواهد شد و قصد دارد سر این قولش باقی بماند. فن خال در این خصوص گفت:

من در سال 2017 به آن {مربیگری فوتبال} پایان خواهم داد. این قول را به همسرم داده ام. دلیلش هم این است که سالهای زیادی برای ما باقی نمانده است که بخواهیم در کنار هم زندگی کنیم.

باید اعتراف کنم که وقتی با او آشنا شدم و رابطه ما به خوبی پیش میرفت به او گفتم که 55 سالگی از این شغل کنار خواهم کشید ولی کماکان دارم کار میکنم و هفته ی بعد وارد 64 سالگی میشوم.

علاوه بر این، دلیل دیگری هم وجود دارد که فن خال مصمم است تا از حرفه ای که 43 سال با آن زندگی کرده است جدا شود. او پس از کسب موفقیتهای مختلف همراه با بارسلونا، بایرن مونیخ و آژاکس اکنون در رقابتی ترین لیگ دنیا حضور دارد و احساس میکند به تمام چیزهایی که تا کنون خواسته دست یافته پس حتی گزاف ترین پیشنهادها هم او را مجاب نمیکند که بخواهد قرارداد تازه ای را در الدترافورد یا جایی دیگر به امضا برساند.

فن خال گفت:

من در کارنامه حرفه ایم به همه چیز بعنوان یک مربی دست یافته ام. من در هلند، کشور زادگاه ام بوده ام در اسپانیا ، که یک لیگ خارق العاده است و همچنین لیگ آلمان مربیگری کرده ام. در جام جهانی و جامهای اروپایی نیز حضور داشته ام تنها آرزویم حضور در لیگ برتر بود که اکنون به آن هم رسیده ام.

آیا الان باید بروم به قطر و بازم پول بیشتری بدست بیاورم ؟ من که اینطور فکر نمیکنم. شما باید از زندگی تان و رابطه با همسرتان هم لذت ببرید.

تنها کار باقی مانده فن خال که هنوز انجام نشده قهرمانی در لیگ برتر است. فن خال در این مورد گفت :

میخواهم این کار را در سه سالی که با باشگاه قرارداد دارم انجام دهم. اگر این اتفاق همین امسال بیفتد من بسیار خوشحال خواهم شد اما نمیتوانم بگویم که ما حتما امسال قهرمان خواهیم شد. ما باید برای رسیدن به این عنوان بجنگیم این مهمترین مساله است. باید تا آخرین روز برای دستیابی به عنوان قهرمانی تلاش کنیم شاید آخرش قهرمان شدیم.

اهداف پیش روی ما در این فصل قهرمانی در لیگ یا جام حذفی یا جام باشگاه های اروپاست.

یکی از افرادی که چیزهای زیادی در مورد چگونگی قهرمان شدن در این رقابتها میداند سرالکس فرگوسن است. پرافتخارترین سرمربی تاریخ یونایتد در تور پیش فصل آمریکایی تیم حضور پیدا کرد و نکاتی را با فن خال در میان گذاشت. فن خال میگوید مشکلی ندارد که فرگوسن در تور پیش فصل اطراف تیم باشد و از نظرات او هم استقبال میکند.

فکر نمیکنم حضور فرگوسن فشاری بر من اضافه کند. من در موارد زیادی با او گفتگو میکنم. ما با همدیگر غذا میخوریم . او عضوی از هیئت مدیره باشگاه است پس باید در مورد عملکرد من قضاوت داشته باشد. من این را میدانم اما هیچکس در این دنیا نمیتواند بیشتر از خودم بر من فشار بیاورد.

فن خال این ادعا که با خریدهای گرانقیمت سنتهای باشگاه در پرورش جوانان را شکسته است رد کرد. او میگوید همچنان به سنت باشگاه برای فرصت دادن به جوانان وفادار است. اخیراً آرسن ونگر سران یونایتد را متهم کرده بود که در پرورش جوانان “کم صبر” هستند. زمانیکه صحبتهای ونگر برای فن خال بازگو شد او به پیروزی 3-1 یونایتد برابر بارسلونا اشاره کرد که میانگین سنی تیم در آن بازی 22 سال بود. فن خال گفت:

شما {روز شنبه} بازی جوانان تیم در نیمه دوم را دیدید ؟ فکر میکنم آنها بازیکنان بسیار جوانی بودند.

۰ Comments