جایگزین مسیر

فن خال و مورینیو از زبان دیگران

by | آبان , ۲ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران:یک شنبه این هفته بازی فوق العاده مهمی در لیگ برتر برگذار می شود که تقابل فن خال و مورینیو است.

سر بابی رابسون راست میگوید ، فن خال کسی بود که به مورینیو کمک کرد تا دوران شگفت انگیز مربی گری اش را شروع کند اما وقتی که این مرد هلندی در سال 1997 از پله های نیو کمپ بالا می آمد به هیچ وجه از آینده دست یار خود با خبر نبود.

گرچه آمدن کادر جدید می تواند کمی ترسناک باشد اما مورینیو به جای اینکه سرش را پایین بیندازد با فعالیت های مثبت خود توانست فن خال را تحت تاثیر قرار دهد

فن خال می گوید:

” مورینیو فکر میکرد که به او مسئولیت آکادمی را خواهند داد و حتی در آینده به عنوان سرمربی انتخاب خواهد شد. او بسیار عصبانی بود به خاطر اینکه از او مشاوره نگرفته بودند فریاد می زد ، به همین خاطر من تحت تاثیر او قرار گرفتم

او آقای خاص بود به همین خاطر من او را استخدام کردم. من فهمیدم که او خاص است. او به من گفت که چه کسی است و ما سه سال در کنار هم کار کردیم.

بعد از یک سال او می توانست برود اما ماند. او یک مربی تمرین عالی بود ، یک جانشین خوب. او تمام بازی های ما را آنالیز می کرد و درباره تمام حریفان تحقیق می کرد. من این کار را به ندرت انجام می دهم اما به او اجازه دادم تا تیم را مربیگری کند زیرا می دانستم که او کیفیتی خاص دارد.”

7 سال بعد مورینیو به همراه پورتو قهرمان اروپا شد و 6 سال بعد از آن او توانست با اینترش بایرن مونیخ فن خال را شکست دهد

امروز هر دو آنها از پرافتخار ترین و با تجربه ترین مربیان هستند و نظرات فراوانی درباره این دو وجود دارد در زیر نظرات کسانی که با هردو کار کرده اند را میخوانیم:

آنخل دی ماریا:

456136902_3209240

درباره فن خال:” او یکی از دلایلی است که من به یونایتد آمدم. من از او بسیار سپاس گذارم زیرا که او میخواست مرا استخدام کند. این مرا خوشحال میکند. او کسی است که میخواهد همیشه برنده شود. او میخواهد هر چه زودتر باشگاه را به چمپیونز لیگ بازگرداند و روی این موضوع بسیار تمرکز کرده است.”

درباره مورینیو:” او به من چیز های زیادی را یاد داد او به من کمک کرد تا پیشرفت کنم. او به من کمک کرد تا به شرایط جدیدی دست پیدا کنم و خودم را برای تیم قربانی کنم. من از او سپاس گذارم. او در رئال  گفت که من فوروارد هستم اما باید در دفاع نیز مشارکت کنم و نباید وقتی که حریف به من حمله میکند بنشینم و استراحت کنم. مورینیو مرا به بازیکن بهتری تبدیل کرد

خوان ماتا

juan-mata-louis-van-gaal-manchester-united_3179454

درباره فن خال:” او بسیار با تجربه است و من میتوانم چیز های زیادی از او یاد بگیرم. او در زمانی که باید ، بسیار جدی است. او هنگام صحبت کردن بسیار جدی و مستحکم است اما در زمان لزوم او فردی است که بسیار به بازیکنانش نزدیک است. او واقعا دوست دارد که با ما صحبت کند و نظرمان را درباره تمرینات بپرسد.”

درباره مورینیو:” خوشبختانه یا متاسفانه ما رابطه ای با یکدیگر نداشتیم. من خوشحال نبودم ولی همیشه با تمام احترام با او صحبت میکردم . شما هیچ وقت نمی دانید در آینده چه چیزی اتفاق می افتد.”

آرین روبن

arjen-robben-jose-mourinho-bayern-munich-inter-milan-2010-champions-league-champions-league-final_3169283

درباره فن خال:” او و پپ گواردیولا افراد بسیار مهمی در زندگی فوتبالی من هستند. می توانم بگویم او بهترین مربی تمام دوران ورزشی من است من با فن خال در بایرن مونیخ و در هلند کار کرده ام و مدتی زیادی است که او را می شناسم. او از معدود مربیانی است که میتواند تیم و بازیکنان را بهتر کند.”

درباره مورینیو:” نکته مهم درباره مورینیو این است که او به هر قیمتی پیروز می شود. برای او مهم نیست چگونه ، فقط می خواهد پیروز شود. من از سبک بازی او دفاع نمی کنم اما یک برنده است که افتخارات زیادی دارد.”

وسلی اسنایدر

wesley-sneijder-jose-mourinho-inter_3220366

درباره فن خال:” او بازیکنانش را به سختی تمرین می دهد و همیشه انتظار بالاترین استاندارد ها را دارد. او در هلند همانند معلم مدرسه بود و هرکسی خوش شانس نبود تا در لیست خوب های او قرار بگیرد.”

درباره مورینیو:” او یک فرد بسیار خاص و یک مربی فوق العاده و درجه یک است. او کسی بود که به من اطمینان بخشید و من به گونه ای از فوتبال خود لذت می بردم که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم. او بسیار بیش تر یک مربی به شما نزدیک است. مورینیو مانند یک پدر دوم است.”

اما نظر آنها درباره هم:

537b6f4be1b74

فن خال درباره مورینیو:” ما از زمانی که در بارسلونا همکار شدیم با هم در ارتباط هستیم و پیام های متنی برای هم می فرستیم. من می دانستم که او به مربی عالی ای تبدیل خواهد شد. او یک مربی عالی بود ولی اکنون او یکی از بهترین های جهان است و فکر نمی کنم که مربیان زیادی بتوانند مانند او بشنود.”

مورینیو درباره فن خال:” از نظر من فن خال کار بزرگی با تیم هلندی کرد که در زمان رسیدن او به اندازه کافی قوی نبود. او مربی خیلی خیلی خوبی است و این برای یونایتد عالی است. ما هردو مربیان بزرگی هستیم و این چیزی است که ما به خاطر آن متولد شده ایم.”

۰ Comments