جایگزین مسیر

فوتبال رنگ تعلق نمی پذیرد!

by | تیر , ۱۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

فوتبال… این ورزش دوست داشتنی.. جایی که ۲۲ نفر همگی به دنبال یک توپ میدوند تا به هدف های خودشان برسند. هدف مسلما برد است ولی یاد ندارم تیمی را که قصدش برد بوده باشد و تمام آرمان های انسانی را بشکند و همچنان محبوب بماند.آری شاید تحقیر کردن حریف آن هم در ورزشگاه خودشان لذتی غیر قابل وصف داشته باشد ولی آیا این چیزی است که دوست داریم بر سر تیم خودمان رخ بدهد؟ 

شعار فوتبال سالهاست تغییر کرده.. RESPECT! این واژه ی پر معنی. گاهی میگویند یک کلمه تاثیرش بیشتر از هزاران جمله میتواند باشد. در این مورد هم این جمله صادق است..”احترام”

زیبایی های فوتبال بی شمارند. ضربه ی چکشی, برگردانی زیبا,… همه از لحظات زیبای بازی فوتبال هستند ولی آیا فوتبال در همین صحنه ها خلاصه میشود؟ تا چه زمانی به یاد خواهید آورد که کلمبیا چقدر خوب در برابر برزیل بازی کرد؟ یک ماه؟ یک سال ؟ ده سال؟‌ولی در نهایت از خاطرتان پاک خواهد شد ولی تصویر زیر تا ابد در دنیای فوتبال باقی خواهد ماند.. تصویری از “احترام”

10308936_258654580994967_2896629156293610276_nداوید لوییز شاید بعد از آن تمارض و خنده های زیرکانه اش در بازی در برابر منچستریونایتد از چشم خیلی از هواداران فوتبال افتاده بود ولی برای من! همین عکس از او کافی بود تا دوباره به او احترام بگذارم. هیچکس دوست ندارد اشک های دیگران را ببیند حال اشک های تیم من باشد یا اشک های دیگری.. لوییز به رودریگز دلداری داد و در شب گذشته بازیکنان آلمان به او دلداری میدادند و این یعنی سنت “احترام”

همین لیورپول که ما به خون آنان تشنه ایم و آنان نیز همینطور.. درست در زمانی که هواپیمای شیاطین سرخ سقوط کرد منچستریونایتد بازیکن کافی برای حضور در بازی بعدی خودش را در اختیار نداشت و این لیورپول بود که ۶ بازیکن از تیم جوانان خودش را برای منچستریونایتد فرستاد. آری در زمین با هم میجنگیم ولی وقتی کسی زمین میخورد باید از او دستگیری کنیم .این سنت فوتبال است “احترام”

بوفون و کاسیاس دو نفر از برترین دروازه بانان دنیا در سال های گذشته همواره با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ داشته اند ولی در پایان:

ER-CONFEDERATIONS

ما در زندگی خودمان نیز باید بیاموزیم که به یکدیگر احترام بگذاریم.اینکه مهم نیست نتیجه چه میشود یا چطور میشود ما در پایان همه یک نوعیم. انسان! و باید به همنوع خودمان یاری برسانیم. مدتی است که در نظرات سایت دیده میشود کاربران برای موضوعات پیش پا افتاده که حتی در دنیای بازیکنان فوتبال چنین مسایلی مطرح نمی شود با یکدیگر به جدال میپردازند. اینکه چه کسی کاپیتان باشد.. اینکه چه تیمی برترین تیم  ملی دنیاست. آری این ها به فوتبال جذابیت میدهند ولی تا زمانی که باعث ناراحتی دیگران نشود. یادمان باشد فوتبال یعنی “احترام” بیایید فوتبالی با یکدیگر برخورد کنیم.

 

و شاید زیباترین عکس فوتبالی که تا کنون گرفته شده است:

il Nerazurri

بیایید به یکدیگر احترام بگذاریم.

( سخن دوستانه: از بابت این پست متاسفم. اهل قلم نیستم ولی شایسته دونستم بعضی حرفا رو دوباره به شما یادآوری کنم تا خودم فراموششان نکنم. از قدیم گفتن بهترین راه یادگیری آموزش است. بیایید به یکدیگر احترام را یاد دهیم)

دوستان من امروز سالگرد فوت پدر گرامی یکی از بهترین کاربر های سایتمون آقا وحید هستنش. همینجا از طرف پایگاه هواداران منچستریونایتد و هوادارانش برای این عزیز طلب مغفرت میکنیم.وحید جان ما رو توی غم خودت شریک بدون.. دوست داشتیم توی این روز که حال مساعدی نداری بتونیم تسلی خاطر بهت بدیم ولی نظرات درباره ی تیم مورد علاقت اذیتت کرد.. روح پدرت شاد.متاسفیم

 

۰ Comments