جایگزین مسیر

قرمزپوش امروز و قرمزپوش دیروز؛ لینگارد از گیگز می‌گوید

by | دی , ۹ , ۱۳۹۴

لینگارد از گیگز می‌گوید

پایگاه هواداران منچستریونایتد– هافبک کناری منچستر یونایتد جس لینگارد که از رده‌های پایه و جوانان قرمزها رشد کرده، به بال سابق تیم ادای احترام می‌کند. به کسی که مانند خودش مسیر رشد را در باشگاه طی کرده و به موفقیت‌های بی‌حد و حصری دست یافته است.

“رایان گیگز در واقع هر آنچه می‌شد در بازی فوتبال به دست بیاوری، به دست آورد. او بیش از ۹۰۰ بازی برای باشگاه انجام داد و همواره به منچستریونایتد وفادار ماند، که این واقعاً شایان تقدیر است.

” اولین حضورش در تیم بزرگسالان در سن ۱۷ سالگی بود و در واقع او با نشان دادن این که چه چیزهای بزرگی می‌توان از بدو جوانی به دست آورد، راه را برای دیگر جوانان هموار کرد. او از رده‌های پایه رشد کرد و من همیشه می‌دانستم باید او را الگوی خودم قرار بدهم. ضمن این که صبور بودن یک فوتبالیست برای به دست آوردن فرصت بازی، صفت خوبی محسوب می شود، با این حال او توانست در سن کمی شانس بازی کردن را پیدا کند. واضح است که توانایی لازم را داشت و به خوبی از فرصتش استفاده کرد.

“او به‌عنوان یک بال کناری، دوست داشت با بازیکنان حریف رو در رو شود، گلزنی کند و پاس گل بدهد. مهم‌تر از همه، دوست داشت تماشاگران را به وجد آورده، از صندلی‌های خود بلند کند؛ کاری که خود من نیز به آن علاقه دارم. به محض این که او صاحب توپ می‌شد، همه چیز هیجان‌انگیز می‌شد چون همیشه با خلاقیت خود، صحنۀ جدیدی می‌آفرید. من دوست دارم برخی از این ویژگی‌ها را در بازی خودم ایجاد کنم.

“بدون شک گل مورد علاقۀ من از بین گل‌های گیگز، گلی بود که در تکرار بازی نیمه‌نهایی جام حذفی با آرسنال در سال ۱۹۹۹ به ثمر رساند. آن گل یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران ورزشی او بود؛ یک پابه‌توپ عالی و ضربۀ نهایی فوق‌العاده. این که بعد از حرکت پا به توپ در یک مسیر طولانی بتوانید آنقدر خونسرد و مطمئن به توپ ضربه بزنید، واقعاً شگفت‌انگیز است و خوشحالی بعد از گل او نیز خیلی خاطره‌انگیز بود.

“یقیناً، این که او هنوز در باشگاه مانده خیلی خوب است. او سابقۀ بازیکنان جوان را بهتر از سرمربی که بعداً به باشگاه آمده، می‌داند. بنابراین برای ما که می‌خواهیم پای خود را جای پای او بگذاریم، حضور و مراقبت وی از ما خیلی مفید است.

“گیگز همواره بازیکنان جوان را نصیحت می‌کند و از هر طریقی که می‌تواند به ما کمک می‌نماید؛ چه در تمرین، چه حین برگزاری مسابقه، او همیشه نکات ریز را به شما گوشزد می‌کند؛ به طور فردی و چهره به چهره با شما صحبت می‌کند تا ببیند در چه وضعیتی هستید، آیا از عهدۀ کنترل شرایط برمی‌آیید یا خیر و مسائلی از این دست. به‌طور کلی تلاش می‌کند از هر راهی که ممکن است به شما کمک کند.

“او به‌عنوان یک بازیکن هیچ‌گاه از برنده شدن خسته نشد و همچنان به‌عنوان یک مربی تشنۀ پیروزی است و همین ویژگی است که وی را به یک شخص مهم و مفید برای تیم تبدیل می‌کند.”

۰ Comments