جایگزین مسیر

ماتا ترجیح می دهد در پست شماره 10 بازی کند

by | اسفند , ۱۹ , ۱۳۹۲

خوان ماتا تاکید کرد که او وینگر نیست و می خواهد در پست شماره 10 به بازی گرفته شود, اگرچه دیوید مویز از ماتا در جناحین استفاده می کند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – خرید 37 میلیون پوندی شیاطین سرخ که تاکنون 6 بازی برای باشگاه جدیدش انجام داده است, در ماه ژانویه به انتخاب کاربران سایت رسمی باشگاه, برترین بازیکن ماه لقب گرفت.

اگرچه او در اولین بازی خود برای شیاطین سرخ در پست هافبک تهاجمی به میدان رفت و پشت سر مهاجم اصلی تیم,  رابین فان پرسی بازی کرد, اما در 5 بازی گذشته یونایتد او در جناحین به بازی گرفته شده است.

ماتا به BT Sport گفت:

ما دوست دارم که بین خطوط بازی کنم. در حال حاضر من در جناح راست بازی می کنم اما اگر حقیقت را بخواهید, من خودم را وینگر مناسبی نمی بینم. من دوست دارم که بین خطوط در پست شماره 10 بازی کنم.

زمانی که من به تیم آمدم, آنجا همان پستی بود که من به راحتی بازی می کردم, تماس بیشتری با توپ داشتم زیرا من دوست دارم که در شرایطی بازی کنم که تیم صاحب توپ است و با توپ بازی کنم.

ماتا در فصل گذشته عموما در پست شماره 10 بازی می کرد, زمانی که او برترین بازیکن فصل چلسی لقب گرفت, اگرچه او در فصل جاری پیش از انتقال به یونایتد, جایگاه خود در تیم اصلی را به اسکار واگذار کرد.

اما با حضور مهاجمان بزرگی همچون رابین و رونی, مربی تیم, مویز پس از دیدار برابر کاردیف از ماتا در پست هافبک تهاجمی استفاده نکرده است.

ماتا اضافه می کند:

زمانی که ما درباره آنها صحبت می کنیم, ما داریم درباره دوتا از بهترین مهاجمان جهان صحبت می کنیم. وین مطمئنا یکی از بهترین مهاجم ها در تاریخ قوتبال انگلستان است و رابین نیز کاپیتان تیم ملی هلند است, به همین خاطر این افتخاری برای من محسوب می شود که تلاش خودم را انجام دهم و برای آنها پاس گل بسازم زیرا با وجود آنها تقریبا هر فرصتی که خلق می کنید, یک گل است.

ماتا می گوید عظمت باشگاه به این معنا است که او از زمانی که به این باشگاه آمده است, زیرا فشار قرار دارد.

او در این باره چنین توضیح می دهد:

زمانی که شما از بیرون به این باشگاه نگاه می کنید, باشگاه بزرگ و باعظمتی را می بینید اما زمانی که در این باشگاه هستید و می توانید هر چیزی را که در درون آن رخ می دهد, احساس کنید, واکنش مردم در سراسر جهان را می بینید و هواداران بیشماری که این باشگاه دارد.

آنها از شما انتظار دارند که در هر بازی پیروز شوید اما وجود این فشار خوب است زیرا این مسئله به این معنا است که شما در بالاترین سطح بازی می کنید.

۰ Comments