جایگزین مسیر

مرد فراموش شده؛تام ثورپ حق یک فرصت برای اثبات خود را دارد

by | مهر , ۵ , ۱۳۹۳

این مدافع جوان تا کنون برای دریافت یک فرصت صبر کرده است اما به نظر می رسد در بازی برابر وستهام این فرصت نسیبش شود.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – تام ثورپ در تیم رزرو شیاطین سرخ به مربی گری واران جویس عملکرد بسیار خوبی داشته است.

او در تیم زیر 21 ساله ها “کلاسی متفاوت” نامیده می شود ،”از لحاظ فنی عالی” و بازیکنی که “پاس ها و تصمیم گیری های خوبی دارد.”

عقیده اتحادیه فوتبال انگلیس نشان داده است که تام ثورپ یک دفاع وسط است که به خوبی در پست هافبک دفاعی نیز بازی می کند ، او در تیم زیر 16 ساله ها و زیر 21 ساله های انگلیس این را نشان داده است.

به عنوان یک بازیکن جوان ثورپ تقریبا به تمامی عناوین دست یافته است.

او کاپیتان تیم یونایتد در جام اتحادیه جوانان انگلستان بود که به مقام قهرمانی رسید. سال 2010؛ او بخشی از تیم زیر 17 سال انگلستان بود که موفق به قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا در لیختن اشتاین شد.

او هم در انگلستان و هم منچستریونایتد در رده های پایه بازی کرده تا به سطح ارشد فوتبال رسیده است.

از بازیکنانی که در سال 2011 قهرمان اتحادیه جوانان شدند ، مایکل کین ، ویلیام کین ، رایان تونیکلیف ، جسی لینگارد ، پل پوگبا ، راول موریسون ، تایر بلکت و لارن کول که همگی برای تیم اصلی شیاطین سرخ به میدان رفته اند.

بعضی از آن ها منتقل شده اند، مانند پوگبا که به طور منظم در یوونتوس و فرانسه بازی می کند. تایر بلک با اینکه یک سال از ثورپ کوچک تر است توانسه جای خود را در ترکیب فن خال پیدا کند.

راس بارکلی نیز بخشی از تیم انگلستان در قهرمانی سال 2010 بود ، همچنین کانر ویکهم و جک باتلند. جرارد دئولوفئو و خوان برنات بخشی از تیم اسپانیا بودند که در مقابل انگلیس شکست خوردند ؛ پوگبا و یایا سانوگو نیز در فرانسه بازی می کردند.

زمانی که تام ثورپ اولین بازی خود برای زیر 21 سال انگلستان درمقابل اسکاتلند در سال 2013 را بازی کرد جان استونز و رحیم استرلینگ نیز در این تیم بودند؛ هر دو از ثورپ جوان تر هستند اما در آخرین بازی تیم بزرگسالان در مقابل سوییس هر دو به میدان رفتند.

تام ثورپ نیز کاپیتان تیم زیر 21 سال شیاطین بود که در فصل 2013 توانست قهرمان لیگ برتر جوانان شود تیمی که عدنان یانوزای را داشت ، قبل از اینکه عدنان تیم رزرو ها را ترک کند و به تیم اصلی بیاید.

در حالی که همه این ها در جریان بوده سات ، ثورپ صبر کرده است.

نزدیک ترین شانس او برای بازی در تیم اصلی در مقابل میلتون کینز دانز بود که بر روی نمیکت نشسته بود اما به وی بازی نرسید.

 

C_71_article_1421539_image_list_image_list_item_0_imageاو فقط شش بازی برای تیم اصلی انجام داده است ، دوره قرضی وی در فصل پیش در بیرمنگام در پایان فصل به پایان رسید ، حتی وی در زمانی که در مقابل دربی کانتری بود در بازی اول خود در دقیقه 14 از ناحیه مچ پا آسیب دید و دیگر برای این تیم بازی نکرد.

مصدومیتی که در فصل گذشته برای وی بدشانسی آورد و باعث شد از لیست بیرمنگام کنار گذاشته شود ، در این فصل برای وی خوش شانسی آورده و به او یک فرصت برای درخشش در تیم اصلی را داده است.

با مصدومیتی که جانی ایوانز ، کریس اسمالینگ و فیل جونز دارند هیچکدام به بازی مقابل وستهام نخواهند رسید و فن خال فقط مارکوس روخو را در تیم اصلی در اختیار دارد.

فن خال می تواند از دالی بلایند و درن فلچر در قلب خط دفاع استفاده کند اما با محرومیت بلکت و انتقال قرضی ماکیل کین به برنلی او باید از تیم جوانان خود برای رفع این کمبود استفاده کند.

پاتریک مک نیر به عنوان یک هافبک خریداری شد اما تمام بازی های خود را در قلب خط دفاع بازی کرده است ، مک نیر نیز مانند ثورپ در بازی با میلتون کینز دانز بر روی نیمکت بود؛ بر روی کاغذ تجربه تام ثورپ خیلی بیشتر از بازیکن 19 ساله ایرلندی است.

ثورپ دیده است که خیلی از بازیکنان زود تر از او شانس بازی پیدا کرده اند ، این ممکن است برای او یک شکست بزرگ باشد.

کلیپی کوتاه از پدی مک نیر و تام ثورپ

۰ Comments