جایگزین مسیر

مشروح کنفرانس خبری – بررسی پیش بازی

by | شهریور , ۲۹ , ۱۳۹۱

سرالکس: خط دفاع کلید موفقیت در اروپا است

رئیس می خواهد که اولدترافورد در این فصل لیگ قهرمانان دوباره به قلعه ای نظامی و غیر قابل نفوذ تبدیل شود – و مدافعین مرکزی تیمش در طول این تورنمنت چهارچشمی مراقب حملات حریفان باشند.
در نشست خبری پیش از اولین بازی اروپایی، سرمربی تأکید کرد که مدافعینش باید سعی کنند از مصدومیتهایشان جلوگیری کنند – و تأکید کرد که اشتباهات “ناشیانۀ” گذشته نباید دوباره روی بدهند – تا اتفاقات فصل قبل در دور گروهی تکرار نشود. سرالکس در نشست خبری گفت:
“به نظر من کلید موفقیت، آماده نگاه داشتن مدافعین است. منظورم اینه که ما دو سه سال گذشته با مصدومیتهای مدافعها، دوره های سختی رو سپری کردیم. اگر مدافعها سالم و آماده بمانند، ما فرصت بهتری برای موفقیت داریم.”
“در حال حاضر که اسمالینگ و جونز برای طولانی مدت از بازی بیرون هستن، من سه مدافع مرکزی در اختیار دارم – ویدیچ، فردیناند و اونز. اگر برای من تضمین می شد که برای کل فصل من اقلا دو مدافع آماده در اختیار خواهم داشت، اونوقت موردی برای نگرانی نبود، ولی در دو سه فصل قبل خلاف این ثابت شده. این معضلی کلیدی برای ما بوده و نمی تونیم پنهانش کنیم. فقط آرزو میکنم از این نظر یه خورده شانس با ما همراه باشه.”
سرالکس همچنین ادعا میکنه که “یکسره کردن کار تیمها در بازیها باید انگیزۀ ما در هر بازی باشه.”
“فکر می کنم که همه ما موافقیم که در دو تا از بازیهای خونگی فصل قبل (در لیگ قهرمانان) ما بی دقتی کردیم. بازی با بازل بازی ای هستش که تمامی انتقادات تقریبا به جا بود. ما 2-0 جلو بودیم و خوب هم بازی میکردیم. و یکهو در نیمۀ دوم بی دقت شدیم و بازی 3-3 مساوی به پایان رسید. که نهایتا منجر به حذف ما از دور گروهی شد. نتیجه اون تساوی این شد که ما مجبور شدیم در حالی به خونۀ بازل بریم که محکوم به امتیاز گرفتن بودیم و نهایتش دست از پا دراز تر برگشتیم. امیدوارم که فرم خوب خونگی ما که سالها تداوم داشت، امسال باز هم به فرم خوب گذشته ش برگردد.”
انتخاب ترکیب تیم نیز حکایت از عزم مصمم سرالکس فرگوسن در نتیجه گیری در این فصل دارد: “در برخی سالهای گذشته، لیگ قهرمانان قابل پیش بینی و سرراست بود و من می توانستم برخی بازیکنان جوان رو به خدمت بگیرم. ولی فردا تیمی با تجربه به میدان خواهد رفت.”
رئیس تأیید میکنه که شینجی کاگاوا پس از اینکه یک “مصدومیت جزئی” مانع بازیش در پیروزی برابر ویگان شد، فردا برای بازی با گالاتسرای آماده ست – “او یک بازیکن بسیار مهم برای ما خواهد بود” – ضمن اینکه داوید دخیا “شانس بسیار زیادی” برای قرار گرفتن در دروازه به جای لیندگاردی را دارد که هنوز نتوانسته در اولدترافورد برای یونایتد در لیگ قهرمانان به میدان برود.
در مورد رقیب، سرالکس میگوید “ما تحیلیهای ویدئویی زیادی رو از تیمشون دیده ایم. من فکر میکنم که نکات زیادی در مورد آنها وجود داره… دو بازیکن دارن که ما می شناسیمشون امانوئل ابوئه و یوهان الماندر (بازیکن پیشین بولتون) که قبلا در فوتبال انگلیس بازی کردن. گالاتسرای دو هافبک مرکزی خوب داره، فیلیپه ملو و سلکوک اینان Selcuk Inan و یک مهاجم نوک که باید مراقبش باشیم: اوموت بولوت Umut Bulut. (اسمش آدمو یاد گلوله میندازه! – آدام باستوک نویسنده بلاگ) که خوب نام پر مسمایی برای یک مهاجم نوکه (این از سرالکس بود!)!”
“تجربه به من نشون داده که بازی در برابر تیمهای ترکیه ای هیچ وقت آسون نبوده و بازی بسیار نزدیکی رو شاهد خواهیم بود.”


رئیس: ما از لیورپول حمایت میکنیم

با توجه به ترس موجود از امکان درگیریهای احتمالی بین هواداران لیورپول و منچستریونایتد در دیدار هفتۀ آینده لیگ برتر، سرالکس فرگوسن تأکید کرد که پس از کشفیات جدید پیرامون حادثۀ هیلزبورو در هفتۀ گذشته، منچستریونایتد “به هر طریق ممکن” از باشگاه لیورپول حمایت خواهد کرد.
سرخهای منچستر تنها یازده روز پس از کشفیات اخیر کمیتۀ تحقیق هیلزبرورو مبنی بر مقصر نبودن هواداران لیورپول در هیلزبورو به مرسیساید سفر میکنند، حادثیه ای که در نیمه نهایی اف ای کاپ سال 1989 در شهر شفیلد جان 96 نفر را گرفت.
این کمیته همچنین لیستی بلند بالا از پنهان کاریهایی که در روز حادثه انجام شده بود تهیه کرده است(توسط پلیس شفیلد – گویا حتی در صورت عدم این پنهان کاریها امکان نجات جان عده ای بوده است – مترجم شدم فلاح خبرنگار اعزامی واحد خبر – لندن نیشخند).
بازی اخیر بین منچستر یونایتد و لیورپول به اندازۀ کافی تحت الشعاع رفتار بد هواداران قرار گرفته بود چرا که شنیده میشد عدۀ قلیلی از هواداران هر دو تیم تراژدیهای تیم رقیب را با شعار مسخره می کردند.
هفتۀ گذشته سرالکس از هواداران لیورپول و یونایتد درخواست کرد که سعی کنند و “مشکلات همدیگر را درک کنند” و به آنها یادآوری کرد که “هر دو باشگاه حادثه های دلخراشی در تاریخ فوتبالشان داشته اند”.
با توجه به اینکه عدۀ کمی از هواداران در بازی با ویگان در اولدترافورد شعار “شما همیشه قربانی هستین، دست خودتونم نیست” را سر میدادند سرالکس فرگوسن باز درخواستش را مبنی بر صلح آمیز برگزار کردن بازی یکشنبه در انفیلد مطرح کرد:
“من این شعارها را نشنیدم. ولی بقیه شنیده اند. دیوید گیل این شعارها را در جایگاه ویژه شنیده است و این مسئله ناامید کننده است.”
“این شعار جدید بود. این شعار درست از زمان محکومیت سوارز برابر اورا ساخته شد.”
“ولی در جو کنونی و پس از آن همه صحبت که من جمعه کردم و از هوادارا خواستم به که به سیاست باشگاه در این برحۀ زمانی پایبند باشند – این سیاست که ما کاملا از لیورپول در این زمان حمایت میکنیم و ما کاملا حال خانواده های قربانیها را پس از گزارش لیورپول درک میکنیم – با توجه به این گوشزدها شنیدن این شعارها واقعا ناراحت کننده بود.”
“اگرچه این گروه گروهی اندک بودند. و همیشه در اجتما اقلیتها هستن که می خوان به چشم بیان. این معضلیه که معمولا شما در زندگی امروز درگیرش هستید.”
“به عنوان یک باشگاه ما اکنون کاملا از لیورپول و موقعیتی که در آن هستند حمایت میکنیم. روز یکشنبه روزی سرشار از احساس خواهد بود و ما به هر نحوی که بتوانیم از آنها حمایت میکنیم.”


 

Javier Hernandez in Champions League training at Carrington

تعطیلات تابستانی به چیچا کمک خواهد کرد

خاویر هرناندز که پس از سه سال این تابستان را از بازیهای ملی دور بوده و استراحت کرده، امیدوار است فصلی پربار را از نظر گلزنی در خط حملۀ یونایتد سپری کند.
چیچاریتو پس از خریداری شدن از گوادالاخارا همواره در انگلیس خطری جدی محسوب میشده و در فصل اول حضورش، 20 گل به ثمر رساند. متأسفانه فصل دومش با مصدومیت همراه شد و نتوانست مانند فصل اول در گلزنی موفق عمل کند. چرا که این مکزیکی تنها توانست 12 بار گلزنی کند.
این تابستان این بازیکن 24 ساله، از تیم ملی مرخصی گرفت – و در تیم ملی مکزیک که قهرمان المپیک شد حضور پیدا نکرد – و بلافاصله توانست در تمرینات پیش فصل در کارینگتون حاضر شود. هنوز در روزهای اول فصل جدید به سر میبریم، ولی این مهاجم عنوان کرده که به همین زودی دارد نتیجۀ این استراحت را می بیند. چیچاریتو در نشست خبری می گوید:
“فصل اول من از نظر برخی از مردم خیلی خوب بود و از نظر برخی دیگر هم قابل قبول بود.”
“فصل دوم من از نظر برخی مردم قابل قبول بود و از نظر بقیه خیلی بد بود. از نظر خودم؟ من خوشحالم و دارم از فوتبال بازی کردن لذت میبرم. من فقط امیدوارم که استراحت این فصلم کمک زیادی به من بکند.”
“من استراحتی عالی داشتم و اولین بار همراه تیم در تور پیش فصل شرکت کردم. قطعا این مسئله به آمادگی من کمک خواهد کرد. من خوشحال ترین و راضی ترین بازکن در جهان هستم که برای این باشگاه بازی میکنم.”
“من همیشه برای اینکه رئیس از من بخواهد که از ابتدا در ترکیب باشم یا روی نیمکت بنشینم آماده ام. من روی مهمترین مسئله تمرکز کرده ام – بازی فردا. من منتظرش هستم.”
پس از تورنومنت ناموفق پارسال، مسابقۀ با گالاتسرای، تعیین کننده بازگشت یونایتد به سطح اول اروپاست. در این مورد چیچاریتو همان نظر سرالکس فرگوسن را دارد:
“ما تاریخ باشگاه را می دانیم. ما می دانیم که در هر رقابتی باید برای رسیدن به قله اش بجنگیم. ما همیشه هدفمان رسیدن به فینال لیگ قهرمانان و بردن آن بوده است. فکرما فقط همین است. ما می خواهیم ثابت کنیم که می توانیم برنده باشیم و نمی خواهیم که همان اشتباهات فصل گذشته مان را تکرار کنیم.”


بررسی پیش از بازی از نگاه سایت باشگاه

ترجمۀ اختصاصی manchester-united.ir

 

تاریخ، زمان مسابقه و نحوۀ پوشش

شروع مسابقه چهارشنبه 19 سپتامبر (بیست و نهم شهریور)، ساعت 19:45 BST، یا 23:15 به وقت تهران. پخش زنده از اسکای اسپورتس گزارش زندۀ متنی و رادیویی را می توانید از سایت ManUtd.com دنبال کنید.

فرم دو تیم چگونه است؟

در لیگ داخلی یونایتد پس از شکست برابر اورتون سه برد متوالی کسب کرده و با زدن ده گل به رتبۀ دوم جدول صعود کرده است. گالاتاسرای نیز در فرمی عالی به سر می برند چرا که تیم فاتح تریم این فصل شکستی نداشته اند و تساوی 3-3 در خانۀ بشیکتاش تنها دیداری بوده در این فصل که نتوانسته اند سه امتیاز کامل را کسب کنند. در ابتدای این فصل آنها با پنالتی سلکوک اینان برندۀ سوپرکاپ ترکیه برابر فنرباهچه شده اند و در این فصل نیز مجددا در صدر جدول قرار دارند.

کی هست و کی نیست؟

روبین ون پرسی، آنتونیو والنسیا و شینجی کاگاوا در برد شنبه برابر ویگان روی نیمکت کار را آغاز کردند ولی انتظار می رود که این بازی از ابتدا بازی کنند. اشلی یانگ هنوز به تمرینات برنگشته و انتظار می رود که مانند امثال فیل جونز، اسمالینگ و رونی قادر به همراهی تیم در این بازی نباشد. لیندگارد و دخیا به نبرد بر سر پیراهن دروازه بانی ادامه می دهند و اورا احتمال دارد که به پست مدافع چپ بازگردد. مدافع گالاتسرای توماس اوژفالوژی کل فصل را به دلیل عمل زانویش برای ترمیم رباط صلیبی زانویش از دست می دهد ولی مهاجم پیشین بولتون، ژوهان الماندر از بازی ملی تیم سوئد بدون مصدومیت بازگشته و آمادۀ بازی است.

دیدار گذشتۀ دو تیم

در دسامبر 1994 در دیداری که دیوید بکام اولین گلش را برای یونایتد به ثمر رساند، سرخهای منچستر 4-0 غولهای استانبول را در هم کوبیدند. یک جوان دیگر نیز به نام سیمون دیویس Somon Davies در آن بازی گلزنی کرد. روی کین یک گل دیگر زد و بولن کورکماز نیز یک گل به خودی زد. که البته این برد 4-0 نیز در آن سال برای صعود یونایتد از دور گروهی کافی نبود.

 

سرمربی تیم مقابل

فاتح تریم پس از سرمربی گری تیم ملی ترکیه و تیمهای ایتالیایی فیورنتینا و میلان، به خوبی در اروپا شناخته شده است. این سومین دورۀ حضور وی در گالاتاسرای است، باشگاهی که او در دوران بازیش نزدیک به بیش از یک دهه در نقش مدافع مرکزی در آن بازی کرد. این کاپیتان پیشین تیم ملی ترکیه لقب “امپراطور” را یدک می کشد و محبوبیت زیادی در کیمبوم Cimbom (لقب گالاتاسرای) دارد.

ستارۀ بازی

فلیپه ملو یک هافبک درجۀ یک است که هنوز به دلیل قطعی نشدن انتقالش از یوونتوس، دومین فصل قرضیش را در گالاتاسرای سپری میکند. این برزیلی 29 ساله به دلیل بازی محکم و خوبش بسیار بین هواداران محبوب است و به نظر می آید که نقشی کلیدی در دو بازی رفت و برگشت ایفا کند.

نقل قولها

“لازم نیست به شما بگویم که منچستر یونایتد تا چه اندازه تیم بزرگی است. ما به آنها احترام می گذاریم ولی از آنها هراسی نداریم. ما برای گرفتن یک نتیجه خوب به انگلیس می رویم.” فاتح تریم سرمربی گالاتاسرای

حاشیه

میلان باروش، ژوهان الماندر، آلبرت ری یرا Albert Riera، و امانوئل ابوئه در زمان حضورشان در لیگ برتر برابر یونایتد بازی کرده اند. ملی پوش جمهوری چک، میلان باروش در ده بازیش برابر یونایتد یک گل زده است در حالیکه امانوئل ابوئه یک بار در پیروزی 4-0 یونایتد در اف ای کاپ 2008 برابر آرسنال از بازی اخراج شده است. یونایتد بازیهای سخت و عصبی کننده ای در گذشته با گالاتاسرای داشته است ولی تیم سرالکس در دو بازی خانگیش برابر این تیم استانبولی تا به حال 7 گل به ثمر رسانده است.

حریفان چه می کنند؟

چیزی اشاره نشده

۰ Comments