جایگزین مسیر

مشکلات خط دفاعی بزرگ ترین مانع موفقیت یونایتد

by | دی , ۴ , ۱۳۹۱

مدافع مرکزی یونایتد اولین بار بعد از ماه سپتامبر، در ترکیب اصلی تیم در ورزشگاه لیبرتی به میدان رفت، اما شیاطین سرخ در خط دفاع آسیب پذیر بودند و دوباره در کلین شیت ناموفق بودند.
تساوی 1_1 خارج از خانه مقابل سوانسی سیتی فاصله ی 4 امتیازی یونایتد را با نزدیک ترین رقیب خود در صدر جدول تضمین کرد و مطمئنا یک نتیجه ی مصیبت بار نیست.
در روز یکشنبه منچستر یونایتد بازی خوبی را به نمایش گذاشت و احتمالا مردان فرگوسن خود را باید بد شانس بدانند که نتوانستند سه امتیاز بازی را در ورزشگاه لیبرتی بگیرند.
با یک شروع خوب، ضربه ی سر پاتریس اورا آنان را در نیمه ی اول جلو انداخت.یونایتد کنترل توپ را در دست داشت و دوبار ضربات مایکل کریک و رابین ون پرسی به تیرک دروازه برخورد کرد و بلاک های سوانسی مانع از گلزنی شیاطین سرخ شد.
اما در یک بازی ضعیف دفاعی، که در طول زمان نگران کننده ترین موضوع برای طرفداران یونایتد است و حتی اگر آنها دوباره در این فصل قهرمان لیگ برتر شودند، این مسئله ای است که هنوز شک و شبه در مورد آن باقی می ماند.
پاتیس اورا در یارگیری جاناتان دگازمن ناموفق بود و به او اجازه داد که فضای زیادی برای شوت زدن به سمت دروازه داشته باشد و دیوید دخیا ضربه را دفع کرد.میچو سریع تر از مدافعان ساکن یونایتد به توپ ضربه زد و گل مساوی را به ثمر رساند.
قوها حتی می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند، یونایتد اجازه داد که فرصت های دیگری در نیمه ی اول برای سوانسی به دست آید و با وجود اینکه آنها برتری داشتند، در کنترل بازی ناموفق بودند.
دخیا روز پرتلاشی را داشت و برای حفظ برتری یونایتد تلاش کرد.
این فرم بدترین عملکرد خط دفاعی یونایتد در یک فصل بوده است و اگر چه آنها بعد از مدتی کمی بهتر شده اند اما اشتباهات خط دفاعی در طول سال ادامه پیدا کرده است و هنوز به کار بیشتری در خط دفاعی برای بازی های بزرگ در پیش رو نیاز است.
تیم سر الکس فرگوسن 25 گل در 18 بازی لیگ دریافت کرده است.در این مورد آنها حتی از ساندرلند بیشتر گل خورده اند، در بین 12 تیم اول لیگ برتر، فقط نورویچ سیتی بیشتر از شیاطین سرخ گل خورده است.
در بازی های خارج از خانه در لیگ، 15 بار دروازه ی یونایتد باز شده است که این آمار به طور شگفت آوری بیشتر از تعداد گل هایی است که یونایتد در تمام بازی های خارج از خانه در فصل قبل دریافت کرده است.در فصلی که آنها عنوان قهرمانی را به منچستر سیتی واگذار کردند.
با تنها یک کلین شیت خارج از خانه در این فصل، این شاید تجربه ای برای بعضی از هوادارانی باشد که معتقد هستند بازگشت نمانیا ویدیچ فورا ضعف خط دفاع را برطرف می کند و تمام مشکلات را حل می کند.
مسلما بازگشت مدافع صرب خبر خوبی است.او مقابل سوانسی، عملکرد خوبی داشت.اگرچه مدتی طول خواهد کشید که او به آمادگی کامل برسد و مشکلات خط دفاعی عمیق تر از آن است که فقط با برگشت یک مدافع کلیدی در دراز مدت حل شود.
مشکلات یونایتد در خط دفاعی و ناتوانی در حل آن، بزرگ ترین مانع برای موفقیت درکسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است، حتی اگر آنها گزینه هایی مطمئن تر برای مدافعان وسط خود در اختیار داشته باشند.
خط دفاع منچستر سیتی، قدرتمند تر است و پیروزی 1-0 آنان در مقابل ردینگ نمونه ای از بردهایی است که یونایتد به خوبی می داند برای قهرمانی لیگ به آن احتیاج دارد و باید بتواند دروازه ی خود را بسته نگه دارد.
از زمان خرید رابین ون پرسی در تابستان گزینه های تهاجمی سر الکس بیشتر شده است و همراه مرد هلندی، با وجود وین رونی، خاویر هرناندز و دنی ولبک هیچ کمبودی در خط حمله ی یونایتد وجود ندارد.
اما همانطور که دیدیم با عملکرد غیر موثر رونی در ولز، ستاره ی خط حمله ی یونایتد نتوانست به طور پیوسته برای خط حمله ی تیم تلاش کند.بعضی مسابقات هستند که در آن برد 1-0 خیلی با ارزش است.
سرانجام در این مسابقه این مسئله شکل گرفت.اشتباهات مدافعان یونایتد دلیلی است که چرا آنان نتوانستند در فاصله ای مطمئن تر از 4 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند؟
عملکرد خوب تیم هنوز آنان را در شرایط کسب دوباره ی عنوان قهرمانی قرار داده است اما بازی های مهمی مانند رقابت بزرگ مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در سال جدید در پیش رو است و  مشکلات خط دفاعی بزرگ ترین مسئله ی یونایتد است که باید حل شود.
اگر یونایتد بتواند آن را با بازگشت دوباره ی کاپیتان بهبود بخشد، قبل از آنکه قهرمان لیگ برتر شود، این مشکل نمی تواند طولانی مدت تلقی شود.

نویسنده: Chris Myson از سایت گل

ترجمه ی اختصاصی در www.manchester-united.ir

۰ Comments