جایگزین مسیر

مصاحبه مفصل دیوید مویس

by | مهر , ۲۷ , ۱۳۹۳

دیوید مویس در مصاحبه ای مفصل با BBC  درباره مسائل مختلفی از بازگشت به مربیگری تا دوران حضور در اورتون صحبت کرده است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

مویس در اولین مصاحبه اش بعد از اخراج از منچستر یونایتد به BBC  گفت:

“من آماده بازگشت هستم. من از تعطیلاتم لذت برده ام ولی باید منتظر مورد مناسب بمانم و مطمئن شوم آن [باشگاه] همانی است که من میخواهم.”

مویس بعد از گذراندن 11 سال موفق در گودیسون پارک تنها بعد از 10 ماه مربیگری در یونایتد از این تیم اخراج شد در ادامه صحبت هایش گفت:

” من واقعا جاه طلب هستم. من اورتون را نه به خاطر شخصی خاص بلکه به خاطر یک باشگاه جاه طلب ترک کردم و فکر می کردم که یونایتد این فرصت را به من خواهد داد.

من این وضعیت را پیش بینی نمی کردم. پس من امیدوارم که باشگاه بعدی ای که به آن می پیوندم به من اجازه ساختن تیمم را بدهد زیرا فکر میکنم که در این کار خوب هستم. من همچنین احساس میکنم که در کشف و پرورش بازیکنان جوان نیز خوب هستم. در طول این سالها بازیکنان زیادی به اورتون آوردیم که فکر میکنم خوب کار کردند پس اگر موقعیتش پیش بیاید امیدوارم که بتوانم باز هم این کار را انجام دهم.”

اخرین حضور مویس در التدرافورد به عنوان سرمربی یونایتد

 (آخرین حضور مویس در الدترافورد در سمت سرمربی منچستر یونایتد)

دیوید مویس شهرتش را به خاطر اینکه با هزینه ها کم توانسته بود اورتون را در نیمه های بالایی جدول نگه دارد و حتی در سال 2005 به مراحل انتخابی لیگ قهرمانان اروپا برساند به دست آورده بود. او می گوید که ترجیح می دهد بار دیگر به لیگ انگلیس بازگردد گرچه با کار کردن در لیگی خارجی نیز مشکلی ندارد

او افزود:

” افرادی با من برای کار تماس گرفته اند اما هیچ کدام از آنها به من نگفتند “بفرمایید ، این شغل شماست.” افرادی با من تماس گرفته اند تا تمایلم برای پذیرفتن مربیگری تیم را بدانند ولی من هنوز منتظر باشگاه مناسب هستم. من هنوز به کمی زمان نیاز دارم تا مطمئن شوم که آماده بازگشت هستم.”

مویس این شایعه ای که او تنها پیشنهاد تیم هایی که در رقابت های اروپایی هستند را قبول میکند را رد کرد گرچه می گوید که از حضور در چمپیونز لیگ به همراه یونایتد لذت برده است

او افزود:

“رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دستاورد کوچکی نبود. من واقعا از آن لدت بردم و با اغوش باز به استقبال این لیگ می رفتم. من واقعا عاشق شب های چمپیونز لیگ بودم. من فکر میکنم که ما خوب کار کردیم. ما در مقابل بایرن مونیخ قرار گرفتیم و کمی بد شانس بودیم که نتوانستیم آنها را شکست دهیم.”

_78361471_moyes_woodward_getty

مویس این تابستان را به دور از مشغله باشگاه و مطبوعات سپری کرد و به استراحت و سفر پرداخت و اکنون از تجربه سخت در الدترافورد ریکاوری شده است

او ادامه داد:

” این اولین بار در 30 سال اخیراست که به تعطیلات می روم. من از زمانی که یک پسر جوان بودم درگیر فوتبال شدم. من این تابستان از انجام کارهایی لذت بردم که وقتی شما درگیر کار هستید نمی توانید آنها را انجام دهید.

وقتی شما در کار هستید تمام وقتتان پر است اما اکنون من از انجام بازی های عالی گلف ، مسابقات اسب دوانی و از حضور در کنار خانواده ام لذت می برم.”

مویس خبر اخراجش پس از نتایج ضعیف را از طریق رسانه ها متوجه شد. او از این اخراج ضربه خورد ، زیرا که به دنبال برنامه های بلند مدت بود

او گفت:

” من وقتی کار را پذیرفتم انتظار برنامه های 6 ساله را داشتم. من یک قرارداد 6 ساله را امضا کردم و از اینکه نتوانستم آن را پیش ببرم ناامیدم. من امیدوار بودم تا به من فرصت اجرای برنامه هایم داده شود و این چیزی نبود که انتظار آن را داشتم.

از دست دادن این شغل در ابتدا برایم خیلی سخت بود زیرا با وجود اینکه ما بازی ها  را می باختیم اما انتظار اخراج شدن را نداشتم.

من می دانستم این شغل سختی است اما احساس می کردم که به باشگاهی پیوسته ام که پشت مربیشان هستند و به طور کامل حتی در زمان سختی ها از او حمایت می کنند. همانظور که می دانید سرالکس نیز در ابتدای کارش نتایج خوبی نگرفت.

o-DAVID-MOYES-MOVIE-facebook

می دانستم که طی سال ها شرایط فوتبال تغییر کرده است اما فکر میکردم که یونایتد همیشه کار درست را انجام می دهد و انتظار انجام کار درست از سوی آنها درقبال خودم را داشتم.

در اورتون به من زمان داده شد.وقتی من مربیگری اورتون را بر عهده گرفتم آنها در استانه سقوط بودند. من در آنجا به افتخاراتی رسیدم زیرا که حدود 11 سال به سختی کار کردم. من خوشبخت بودم که  رئیس و همکاران خوبی در آنجا داشتم گرچه پول زیادی در اختیار من نمی گذاشتند اما به من اجازه دادند تا کارم را انجام دهم. در دنیای فوتبال کلمه بسیار مهمی وجود دارد: زمان.

خوشبختانه آنها به اندازه کافی به من زمان دادند. ما بازیکنان زیادی از دسته های پایین تر جذب می کردیم و سعی داشتیم استعداد های جوان زیادی را به اورتون بیاوریم و توانستیم که رده های بالایی جدول برسیم.”

یونایتد امسال دنی ولبک را به ازای 16 میلیون پوند به آرسنال واگذار کرد مویس در این باره گفت:

دنی ولبک برای ما در یونایتد یک مهره عالی بود. ما تقریبا او را در تمام بازی های بزرگ بازی دادیم و او بازیکن مهمی به شمار می آمد. او یکی از بچه هایی بود که در باشگاه رشد کرده بود.

بازیکنان جوان انگلیسی زیادی در بازار نیستند برای همین دلیل فروش او برای من کمی شکه کننده بود. اما این تصمیمات را کسی می گیرد که مسئولیت تیم را عهده دار است.”

_78364810_danny_welbeck_david_moyes_getty

لوییز فن خال – جانشین مویس در یونایتد – نیز کار خودش را با شکست 4-0 مقابل ام کی دانز و 5-3 مقابل لستر سیتی اغاز کرد. وقتی از مویس در مورد تصور آینده فن خال در یونایتد پرسش شد او اینگونه جواب داد:

” من نمی توانم اینده او را پیش بینی کنم اما لوییز فن خال همانند من شغل سختی را پذیرفته است و او برای اینکه تاثیرش را روی تیم بگذارد نیاز به زمان دارد. او مربی کارکشته ای است و باید فرصت انجام کارش به او داده شود”

۰ Comments