جایگزین مسیر

منچستریونایتد و فرگوسن برای بردن آفریده شده اند

by | اردیبهشت , ۵ , ۱۳۹۲

عنوان قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ جزیره و ذهنیت برنده سرمربی تمام نشدنی شیاطین سرخ، سر الکس فرگوسن، در روز سه شنبه با تمجید های زیادی همراه بود، به طوری که روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلستان او را “جادوگر” نامید.

یونایتد روز دوشنبه با هت تریک رابین فن پرسی 3-0 بر استون ویلا غلبه کرد تا  بیستمین عنوان قهرمانی خود در لیگ انگلستان را جشن بگیرد که این، چهل و نهمین عنوان قهرمانی سر الکس فرگوسن در طول دوران مربیگری اش بود.
خوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، که یکه تازی یونایتد در لیگ جزیره را با دو قهرمانی بین سال های 2004 تا 2007 به همراه چلسی به چالش کشیده بود، در آستانه دیدار تیمش برابر بورسیا دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا, به تمجید از سر الکس پرداخت.
“کاری که او انجام داد همان کاری است که او در تمام عمرش انجام داده است: پیروزی. البته گاهی نمی توان به صورت متوالی این کار را انجام داد چون واقعا غیر ممکن است.”
مورینیو افزود:
“تمام زندگی و دوران مربیگری او همینطور بوده است. به او تبریک می گویم. این که فرگوسن و یونایتد دوباره قهرمان شده اند برای من و برای کل دنیا چیز عجیبی نیست.”
رئال توانست یونایتد را در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف کند. این در حالی بود که مورینیو که از طرف رسانه ها به عنوان جانشین احتمالی فرگوسن 71 ساله معرفی می شود، در پایان بازی با بیان اینکه “تیم برتر حذف شد”، به تمجید از شیاطین سرخ پرداخت.
روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلستان که تیمش از بازیکنانی مثل رونی و ولبک سود می برد، نتوانست تعجب خود را از چگونگی بازگشت یونایتد به قهرمانی پس از اینکه فصل قبل آن را در آخرین ثانیه ها و با تفاضل گل از دست داد، پنهان کند.
“اگر از جادو و جادوگری در فوتبال صحبت می کنیم, تنها جادوگرانی که من در حال حاضر می شناسم، افرادی مانند فرگوسن هستند. همه ما دوست داریم بدانیم او چه کار می کند و چه رمز و رازی در کار است. او هر سال بهترین بازی ها را از تیم و بازیکنانش می گیرد و به خوبی می داند که نقاط ضعف تیمش را چگونه بازسازی کند.”
بابی چارلتون، اسطوره شیاطین سرخ نیز تیم کنونی یونایتد را یکی از بهترین تیم های تاریخ باشگاه می داند: “برای سایر تیم ها غیر ممکن بود که به ما نزدیک شوند. ما دقیقا در مسیر درست حرکت کردیم. این تیم شاید یکی از بهترین تیم هایی باشد که تا کنون داشته ایم. بازیکنان از کشورهای مختلفی هستند اما سر الکس آن ها را به خوبی برای بازی های مهم دور هم جمع کرده است.”

ترجمه شده توسط کاربر عزیز سهند میرزایی

۰ Comments