جایگزین مسیر

منچستر یونایتد از 1940 تا 1949

by | مهر , ۲۸ , ۱۳۹۳

در روز های گذشته دو قسمت قبلی این مقاله بر روی سایت قرار گرفت اکنون نیز میتوانید قسمت سوم را یعنی تاریخچه منچستر یونایتد بین سال 1940 تا 1949 را مطالعه کنید

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

آغاز جنگ جهانی دوم ، آغاز گر دوران کم شدن توجه ها از سمت فوتبال بود و مشغله ، به بسیاری از مردم اجازه نمیداد که بتوانند مسابقه های فوتبال را با وجود بحران تاسف بر انگیز جنگ بین سال های 1939 تا 1946 دنبال کنند . اما حتی با وجود تعطیلی لیگ ، الد ترافورد هنوز هم مورد توجه بود .
در تاریخ 11 مارچ سال 1941 ، الد ترافورد توسط ارتش هوایی مورد حمله قرار گرفت . در این حمله ، جایگاه اصلی ، رختکن ها و دفاتر استادیوم به طور کامل تخریب شدند . این یک ضربه ویرانگر بود . اما پس از چندین سال ، الدترافورد دوباره به دوران شکوهش برگشت .
آنها با مردی با نام مت باسبی برگشتند . کسی که قرار بود یکی از تاثیر گذار ترین شخصیت های تاریخ منچستریونایتد شود . بازیکن سابق باشگاه های منچستر سیتی و لیورپول ، در گردان نهم ارتش امپراتوری لیورپول خدمت کرده بود و شخصیت منحصر به فرد رهبریش را هم از همانجا بدست آورده بود . این ویژگی نیز از چشم یونایتد دور نماند .
باسبی در ابتدا در 1945 با قراردادی 5 ساله به یونایتد پیوست . در ابتدا چه کسی حدس میزد که او به مدت 25 سال رئیس خواهد بود ؟
باسبی در ساخت تیمش هیچ زمانی را از دست نداد و سعی کرد که بهترین ها را گرد هم آوَرَد . نتیجه این کار او ، به وجود آمدن یک پنج ضلعی هجومی معروف یونایتد با حضور اسطوره های باشگاه ، جیمی دیلینی ، استان پیرسون ، جک روِلی ، چارلی میتن و جانی موریس بود .
شاید مهم ترین امضای بازبی ، در کادر مربیگری بود . بازبی در طول جنگ ، ملاقاتی با جیمی مورفی داشت و او را به عنوان دستیارش برگزید . این جفت با همکاری با هم ، یونایتد را تبدیل به یکی از بهترین ها در جهان کردند .
بازبی و مورفی در قدم های آغازین در مسیر دستیابی به شکوه و موفقیت ، دست به ساخت تیمی زدند که در پی رسیدن به موفقیت داخلی بود . آنها در فصل اول لیگ انگلستان پس از جنگ ( 1946-1947) ، بعد از لیورپول ، به مقام دوم دست یافتند و این بهترین رتبه یونایتد ، در 36 سال اخیر آن بود . دلیل بیشتری نیز برای خوشبینی وجود داشت زیرا آنها در همان فصل ، با تیم های رزروشان ،قهرمان انگلستان شدند .
باسبی تیمی متشکل از تجربه و نیروی جوانی را با اضافه کردن بازیکنان قهرمان تیم رزرو ، ساخت . سال 1948 سال خوبی برای یونایتد بود . آنها با شکست بلکپول در فینال قدیمی ترین تورنمنت جهان ، FA Cup ، بعد از 39 سال ، دوباره قهرمان یک جام شود . آنها آخرین بار در سال 1909 قهرمان یک جام شده بودند .
قهرمانی سال 1948 همچنین ، اولین قهرمانی یونایتد از سال 1911 در لیگ بود . حالا دیگر قهرمانی و کسب عناوین ، شده بود هدف منچستر یونایتد مت باسبی . در طول 5 سال ابتدایی سلطنت باسبی در یونایتد ، 4 رتبه دومی و یک رتبه چهارمی سهم یونایتد بود .
هیجان تعقیب و گریز در لیگ باعث جذب هواداران به سوی تیم شد و از سوی دیگر قهرمانی و افتخارات فصل 1947-1948 باعث شد که بشگاه از بدهی خارج شود . پاداش ها و طلب های معوقه نیز همگی به طور کامل ، پرداخت شد .

۰ Comments