جایگزین مسیر

منچستر یونایتد به دلیل شیوع ویروس کرونا ۷۰ میلیون پوند از دست داده است

by | مهر , ۳۰ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستر یونایتد-بدهی خالص باشگاه ۱۳۳ درصد افزایش داشته و به ۴۷۴٫۱ میلیون پوند رسیده است , درآمد کلی ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده و به ۵۰۹ میلیون پوند رسیده است , پس از اینکه در سال ۲۰۱۹ سود باشگاه ۱۸٫۹ میلیون پوند بوده امسال ۲۳٫۲ میلیون پوند ضرر نصیب باشگاه شده است.

باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرده است که به دلیل همه گیر بودن ویروس کرونا ۷۰ میلیون پوند از در آمد سالانه را از دست داده است.

به دلیل اینکه شیوع ویروس بر برخی از نقاط باشگاه ضربه زده است , یونایتد در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۰ تقریبا ۲۰ درصد در مقایسه با سال قبل درآمد از دست داده و ضرر کرده است.

پس از اینکه در سال ۲۰۱۴/۱۵ در آمد باشگاه ۳۹۵٫۲ بوده است یونایتد در فصل ۲۰۱۹/۲۰ به پایین ترین در آمد کلی خود رسیده است.

در فصل ۲۰۱۹/۲۰ در آمد باشگاه ۵۰۹ میلیون پوند بوده است و این در حالی است که در فصل ۲۰۱۸/۱۹ در آمد کلی باشگاه ۶۲۷٫۱ میلیون پوند می باشد و این نشانگر افت شدید و کاهش ۱۸٫۸ درصدی است.

بیش بینی شده بود که درآمد باشگاه به ۵۶۰ الی ۵۸۰ میلیون پوند کاهش پیدا کند به دلیل اینکه یونایتد در لیگ قهرمانان حضور نداشت اما نتایج ۳ ماه سوم سال که در ماه می منتشر شد پیش بینی قبلی از بین رفت به دلیل همه گیری ویروس کووید-۱۹.

درآمد تلوزیونی از ۲۴۱٫۲ میلیون پوند به ۱۴۰٫۲ میلیون پوند کاهش پیدا کرده است , ۴۱٫۹ درصد کاهش , این در حالی است که درآمد مسابقات نیز ۱۹ درصد کاهش و به ۸۹٫۸ میلیون پوند رسیده است.

بدهی های خالی به دو برابر نسبت به سال قبل یعنی ۴۷۴٫۱ میلیون پوند رسیده است که باشگاه اعلام کرده پرداخت های عقب افتاده ۸۰ میلیون پوندی اسپانسرینگ نیز در این رویه سهیم بوده است , همچنین از دست دادن پیش فروش بلیط فصل که ۵۰ میلیون پوند می باشد و این یعنی بیشتز از یک فصل لیگ قهرمانان و همینطور سرمایه گذاری روی بازیکنان جدید.

هزینه های استثنایی سال قبل ۱۹٫۶ میلیون پوند بوده است که همه مربوط به  غرامت دادن به سرمربی قبلی یعنی خوزه مورینیو و اعضای کادر مربی گری می باشد.

باشگاه اعلام کرده است به دلیل شیوع همه گیزی ویروس کووید-۱۹ برای سال ۲۰۲۰/۲۱ هیچ چیز قطعی در مورد درآمد نمی تواند اعلام کند.

۰ Comments