جایگزین مسیر

مویز در فکر تغییرات تاکتیکی برای بازی با بایرن

by | فروردین , ۱۸ , ۱۳۹۳

سرمربی منچستریونایتد دیوید مویز می گوید, او شاید رویکرد تاکتیکی متفاوتی در بازی برگشت شیاطین سرخ برابر بایرن مونیخ در روز چهارشنبه اتخاذ کند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – شیاطین سرخ با نتیجه 1 بر 1 دیدار رفت در الدترافورد برابر بایرن مونیخ نمی توانند به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان راه یابند و به همین خاطر باید در ورزشگاه آلیانز آرنا برابر باواریایی ها به پیروزی برسند و یا به نتیجه تساوی بیشتر از یک گل دست یابند, تنها در این صورت شاگردان دیوید مویز می توانند جواز صعود به جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان را بدست آورند.

مویز در آستانه این دیدار حساس, انتظار نبرد سخت دیگری را برابر شاگردان پپ گواردیولا می کشد و تاکید می کند که او شاید استراتژی جدیدی در بازی برگشت اتخاذ کند.

او به خبرنگاران گفت:

شما در سال های اخیر می توانید  بازی هایی از رقابت های لیگ قهرمانان ببینید که تیم ها در آن بازی ها عقب می نشینند, بسیار منتظر می مانند و سپس نتیجه ای از بازی کسب می کنند و صعود می کنند. من فکر نمی کنم, جای هیچ شرمساری نسبت به کاری که ما انجام دادیم(در بازی رفت) وجود داشته باشد. من شدیدا به این مسئله باور دارم.

از لحاظ تاکتیکی, من فکر می کنم, ما در آن شب بسیار خوب بازی کردیم. اما من باید به این نکته اشاره کنم که در بازی دوم, شاید ما نیاز داشته باشیم که به شکل متفاوتی به بازی فکر کنیم, یعنی با دید متفاوتی نسبت به بازی اول, به آن نگاه کنیم.

تاکیتیک ها, همان مسئله است که من تمرکز خودم را بر روی آنها گذاشته ام و درباره آنها فکر می کنم. ما با نقشه ای برای بازی به میدان رفتیم و من فکر می کنم پپ نیاز خواهد داشت تا تغییر کوچی در تیم خود انجام دهد. از لحاظ تاکتیکی, آنها با همان شیوه بازی خواهند کرد, شاید در برخی پست ها متفاوت بازی کنند. آنچه که برای ما مهم است, این است که ما باید درباره شیوه بازی خود تصمیم بگیریم, آیا ما به شکل متفاوتی بازی می کنیم؟ این همان مسئله ای است که من در حال حاضر به آن فکر می کنم.

من فکر می کنم, با راهی که فوتبال مدرن در حال حاضر به جلو می رود, شما هیچ وقت نمی دانید که چه اتفاقی ممکن است در بازی ها رخ دهد. تیم های زیادی هستند که مالکیت توپ بسیار زیادی دارند, اما وظیفه شما در پایان هر بازی به ثمر رساندن گل های زیاد در بازی است. تیم های زیادی که بر پایه ضدحملات بازی می کنند, نیز شاید به گل برسند. من بازی بایرن را دو یا سه بار اخیرا تماشا کرده ام و بازی آنها برابر آرسنال را نیز دیدم و این احساس را کردم که با بازی مبتنی بر پاسکاری آنها, ما شاید بهتر باشد که در بازی برابر آنها مالکیت توپ را در اختیار نداشته باشیم. ما می خواستیم که اغلب به طور مرتب به خط دفاعی آنها برسیم.

سرمربی منچستریونایتد به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه, آیا او به خاطر پیروزی های اخیر تیم های انگلیسی در مونیخ امیدوار به کسب موفقیت شده است, اینگونه پاسخ داد:

من فکر می کنم این مسئله به شما می گوید که تیم ها می توانند به آنجا بروند و با نتیجه خوبی به خانه برگردند. ما درباره عملکردی خوب در الدترافورد صحبت کردیم و به هر شکلی, مردم می گویند که ما نتیجه خوبی در آن بازی گرفتیم, اما در حال حاضر با این نتیجه مونیخ به مرحله بعد صعود می کند, مگر اینکه ما کاری بکنیم. اما این مسئله ضرورتا در وهله اول قرار ندارد, اما در برهه ای از بازی, ما باید کاری انجام دهیم تا شانس صعود به مرحله بعد را پیدا کنیم.

ما باید مطمئن شویم که با گل نخوردن شانس صعود به مرحله بعد داشته باشیم و سپس به دنبال تمام کردن بازی به سود خود باشیم. اگر شما مجبور باشید که در بازی برابر بایرن به موفقیت برسید, احتمالا کار سختی خواهید داشت, زیرا آنها در زمانی که مالکیت توپ را در اختیار دارند, بسیار خوب هستند. ما باید تلاش کنیم تا گل اول را بزنیم.

آنها در بازی اول با مالکیت توپی که در اختیار داشتند, بسیار خوب بازی کردند و ما نیز در بازی هجومی خود بسیار خوب بودیم, به همین خاطر این بازی در تعادل خواهود بود. دیدار بسیار سختی است.

۰ Comments