جایگزین مسیر

نقل و انتقالات منچستریونایتد: چه کسی بماند و چه کسی نماند! | تبادل نظر در مورد بازیکنان یونایتد و نقل و انتقالات باشگاه در تابستان پیش رو!(بخش دوم)

by | فروردین , ۶ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-اختصاصی

تابستان گذشته منچستریونایتد کم و بیش زیر و رو شد.! زیرا این تیم در تابستان دست به تغییرات زیادی زد و ستاره های زیادی را به خدمت گرفت. یونایتد در تابستان قبل 150 میلیون پوند خرج کرد اما این مبلغ نتوانست تمامی نیاز های یونایتد را بر طرف کند.تیم لوئیز فن خال شاید این روزها خوب کار میکند و بازی هایی قابل قبولی را از خود به نمایش میگذارد اما هنوز هم مشکلات متعددی در فاز خط دفاعی و هافبک دارد و باید دید در تابستان پیش رو چه گزینه هایی مد نظر لوئیز فن خال می باشد و یونایتد چگونه کار خواهد کرد.

.

چهره های زیادی هستند که میتوانند پیراهن مقدس و بزرگ یونایتد را بر تن کنند.یونایتد بزرگترین باشگاه دنیا می باشد پس در تابستان باید به دنبال بزرگترین ها باشد.

.

حال در زیر به خرید ها و فروش هایی که لوئیز فن خال شاید در تابستان انجام بدهد نگاهی خواهیم انداخت.

.

بخش دوم: خط هافبک

.

لوئیز فن خال هلندی سرمربی شیاطین سرخ از همان ابتدایی که وارد باشگاه منچستریونایتد شد حرف از فلسفه و سیستمی زد که قصد داشت ان را به بازیکنان تزریق کند و اکنون به نظر میرسد که این فلسفه کم و بیش در حال تکمیل شدن است و مراحل پایانی خود را طی میکند و بازیکنان کاملا با فلسفه وی اشنا شده اند. هافبک دفاعی یکی از مهمترین بازیکنان در سیستم لوئیز فن خال می باشد و مایکل کریک یکی از مهمترین بازیکنان برای لوئیز فن خال.! فن خال علاقه زیادی به یک بازیکن در قسمت خط هافبک دارد تا هم بتواند به عقب بازگردد و به دفاع کمک کند و هم اینکه به جلو برود و بازیسازی کند و پاسهای چند یاردی را ارسال کند و کریک دقیقا همان چیزی است که وی در فلسفه خود به او نیاز دارد. یونایتد در پست هافبک دفاعی دالی بلیند را نیز در اختیار دارد اما بلیند هرگز توانایی های لازمی را که فن خال از هافبک دفاعی تیمش انتظار دارد را ندارد به همین دلیل است درست زمانی که مایکل کریک از مصدومیت رهایی یافت و به تمرینات بازگشت بلیند به پست دفاع چپ منتقل شد. اما به نظر شما یونایتد در تابستان پیش رو نیازمند یک جانشین برای کریک نیست و نباید به دنبال یک جانشین برای وی باشد؟! کریک اکنون 35 سال سن دارد و به نظر نمیرسد ک بتواند عملکرد فوق العاده این روزهایش را در حداقل 3 سال از خود به نمایش بگذارد.! به همین دلیل است که یونایتد در تابستان باید به دنبال یک جانشین برای وی باشد چون در غیر اینصورت و با نبود یک هافبک دفاعی با چنین ویژگی هایی سیستم و فلسفه فن خال ناقص است. مرد هلندی چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرده بود که در تابستان یک هافبک 6 دونگ را به تیمش تزریق خواهد کرد تا بتواند تعادل را در تیمش به وجود بیارود. تعادل دقیقا همان چیزی است که فن خال به دنبال ان است و مایکل کریک همان بازیکنی است که تعادل را در تیم به وجود می اورد پس فن خال در تابستان پیش رو حتما باید به دنبال یک جانشین برای کریک باشد.

.

در حال حاظر پل پوگبامارکو وراتیکوین استروتمنژابی الونسوشوانیشتایگریحی تورهارتورو ویدالبوسکتس و مورگان اشنایدر لین از گزینه هایی مفید و موثر برای جانشینی مایکل کریک هستند. پوگبا و توره شاید پست تخصیصیشان هافبک دفاعی نباشد اما دقیقا مانند مایکل کریک هم در کارهای دفاعی شرکت میکنند و هم اینکه پاسهای چند یاردی و دقیق ارسال میکنند و بازیسازی نیز میکنند و مارکو وراتی و دیگر گزینه های بالا نیز از همین خصوصیت برخوردار هستند.

.

حال باید دید که فن خال در تابستان چه بازیکنی را به خدمت خواهد گرفت و به نظر میرسد خرید یک هافبک دفاعی با خصوصیت های بالا اولیت اصلی فن خال در تابستان می باشد. نظر شما چیست به نظر شما یونایتد در تابستان یونایتد چه بازیکنی را باید برای جایگزینی مایکل کریک بزرگ پیدا کند؟!

.

سیستم فن خال مبتنی بر یک هافبک دفاعی است درست! اما در کنارش یک هافبک هجومی خلاق و یک هافبک تنومد دیگر نیز بازی خواهند کرد یونایتد اندر هررا را در پست هافبک هجومی در اختیار دارد که خلاقیت فوق العاده ای را داراست بدون شک اندر موفق ترین خرید یونایتد در تابستان بوده است زیرا واقعا عالی کار کرده است و خودش را به فن خال ثابت کرده است یونایتد هم اکنون یکی از بهترین و خلاق ترین هافبک هجومی های دنیا یعنی اندر هررا را در اختیار دارد. در پست هررا یونایتد انخل دیماریاخوان ماتاعدنان یانوزاینیک پاول و اندرس پریرا را نیز در اختیار دارد دیماریا در فصل جاری با اینکه پاس گلهای فراوانی را داده است امابه هیچ وجه عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشته است. دیماریا همچنین میتواند در پست وینگ بک و وینگ نیز بازی کند و به همین دلیل است که فن خال بیشتر در این پست ها از وی استفاده میکند. عدنان یانوزای 19 ساله هم دقیقا همانند دیماریا بر خلاف فصل گذشته امسال عملکرد خوبی را نداشته است اما او فعلا فقط 19 سال سن دارد و همانطور که گفتیم یک بازیکن جوان افت و خیز های زیادی را باید تجربه کند تا به ثبات برسد مسلما یانوزای جانشین به حق رایان گیگز میباشد و برای سالها در پیراهن یونایتد میدرخشد.اندرس پریرا نیز اکنون فرصت بازی کردن را پیدا کرده است و باید خودش را ثابت کند نیک پاول نیز در اینده این فرصت را به دست می اورد. اکنون مهم ان است که یونایتد هیچ مشکلی از بابت پست هافبک تهاجمی ندارد و بازیکنان خوبی را در این پست در اختیار دارد وین رونی نیز میتواند در این پست بازی کند.

.

در پست هافبک وسط یونایتد مروان فلینیاندر هرراانخل دیماریا و مایکل کریک را در اختیار دارد.

.

مروان فلینی این روز ها بسیار عالی کار کرده است و نقش به سزایی را در سیستم فن خال دارد مروان یک هافبک تنومند می باشد و سر زن قهاری است. شاید او به هیچ وجه یک هافبک 6 دونگ نباشد اما برای سیستم و فلسفه فن خال بسیار موثر است. مایکل کریک میتواند در پست وی بازی کند اما فن خال به کریک در پست هافبک دفاعی نیازمند است. همانطور که به هررا در پست هافبک هجومی احتیاج دارد.انخل دیماریا و وین رونی(که خود یک هافبک 6 دونگ است) نیز میتوانند در این پست بازی کنند و پس یونایتد در این پست نیز مشکلی ندارد و از بهترین ها را در اختیار دارد اما ممکن است در تابستان یک هافبک دیگر نیز در کنار یک هافبک دفاعی 6 دونگ به تیم ملحق شود گرچه احتمال چنین خریدی بسیار کم است.

.

حال باید دید که یونایتد در پست هافبک در تابستان چه کسانی را به خدمت خواهد گرفت.! نظر شما چیست به نظر شما چه کسانی در پست هافبک باید به یونایتد ملحق شوند و چه کسانی تیم را ترک کنند؟!

.

منتظر قسمت های بعدی باشید…

۰ Comments