جایگزین مسیر

نمرات بازیکنان در باخت نزدیک به رئال در سوپرکاپ اروپا

by | مرداد , ۱۷ , ۱۳۹۶

نمرات بازیکنان در باخت نزدیک به رئال در سوپرکاپ اروپا

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – در شبی که به راحتی میتوانست سرنوشتی کاملاً متفاوت داشته باشد، یونایتد بازی را ۲-۱ واگذار کرد تا مورینیو و شیاطین اولین باخت در یک فینال را بعد از سه فینال موفق قبلی تجربه کنند.

 

در حالی که بازی دو توقف کوتاه مدت با صلاحدید یوفا برای آبخوری و تجدید قوا به سبب گرما و شرایط جوی اسکوپیه مقدونیه داشت، یونایتد نمایشی نسبتاً سنگین و بسیار دفاعی در نیمه اول نشان داد.در نیمه دوم با تحلیل رفتن رئال  و مشخص تر شدن برتری بدنی یونایتد، از فرصتها به خوبی استفاده نشد و دو-سه شانس بسیار عالی با بی دقتی از دست رفت تا برای کسب اولین جام فصل نیاز به انجام بازیهای دیگری داشته باشیم.

نکته امیدوار کننده این بازی میتواند این باشد که مدیران تیم دیده باشند که امید مورینیو برای برگرداندن نتیجه یک بازی به این درجه از اهمیت همچنان استفاده از هیکل فلینی است ، و حالا متوجه شوند چرا برای دو سه ملیون بالا یا پائین نباید انتقال وینگری مثل پرسیچ را به تاخیر بیاندازند.

و اما نمرات بازیکنان از پنج

دیوید دخیا – ۲/۵ – روزی نسبتاً معمولی برای وی ، بدون اشتباه خیلی خاص یا درخشش خیلی خاص.

دارمیان – ۳/۵ – نمایشی نسبتاً مسلط و خوب در فاز دفاعی و پرنفس در حمله. اما ابتکار عمل و دریبل زنی را در حمله نداشت .بهترین دفاع ما.

اسمالینگ- ۲ – هوا را خیلی خوب کنترل میکرد و با قد بلند و پرشهای خوب در هوا امنیت داشتیم.هرچند هدهایش دقیق نبود اما دفع کننده بود. در بازیسازی و روی زمین جالب نبود و جاگیری هوشمندانه ای هم نداشت.از برخی توپها هم زیادی ” دور ” بود.

لیندلوف-۱/۵ – ضعیف در صحنه ی گل کاسمیرو که البته آفساید هم بود و” عقب مانده ” در چند صحنه ی دیگر. این دفاع جوان نیاز به کار زیاد دارد. اینجا مشخص میشود که بازیکنان از لیگهای ضعیف هرچقدر هم که آمار خوبی داشته باشند برای تطابق با تیمهای بزرگ و بازیهای بزرگ باید بسیار کار کنند. خاطره دیپای هنوز از ذهنها پاک نشده.به امید روزی که اینقدر هواداران ِ فیفا – بازِ ما اسم های یک مشت بازیکن زیر ۲۳ سال هلندی و فرانسوی و … را کور کورانه نیاورند.

والنسیا – ۱/۵- نا کار آمد در دفاع و بدون خلاقیت خاص یا صحنه ای مهم در حمله .

لینگارد – ۱- لرد و نقطه ی ضعف و کشنده ی تیم در نیمه اول. گوئی ده نفره بودیم. پرسیچ یا هر وینگر تخصصی دیگری یک ” باید ” محسوب میشود.

پوگبا- ۱/۵ – فاقد تاثیر لازم و با از دست دادن توپهای متعدد و خراب کردن دریبلهای زیاد. در صحنه ی ضربه سر و شوتزنی خودخواهانه بهتر میتوانست باشد.

هررا – ۲ – زیادی عقب نشسته بود، هرچند تصمیم مورینیو بود اما در پستش فایده ی خاصی نشان نداد و چندین توپ را از دست داد و به طرز کابوس واری هم با فلینی (!) تعویض شد. آمده بود یار بکوبد.

ماتیچ – ۴ – بسیار عالی در بازیخوانی و کوبیدن یار صاحب توپ حریف، خوب در بازیسازی و ارسالها .استاد تمام در اینترسپشن زدن و الگوی هافبکهای تدافعی.

میخ- ۲- محو در بسیاری از صحنه ها .اما لحظاتی از خلاقیت و هوش را هم چاشنی کار کرد که با بی دقتی راشفورد بی حاصل شدند.

لوکاکو- ۲/۵ – نمایشی متوسط از یک مهاجم تارگت خوب. وی بر خلاف لیندلوف شک و تردیدی در ما ایجاد نکرده و یک مهاجم با کیفیت است. لازمست که با سیستم ما فوق دفاعی ما و بازی بسته مورینیو آشناتر شود.صحنه ی از دست دادن ریباند ضربه سر پوگبا ، اما از او بعید بود.

فلینی – ۱/۵ – یکی دو پیروزی در نبردهای هوائی در مقابل کوتوله های اسپانیائی برای یک آدم دو متری نکته خیلی مثبتی البته محسوب نمیشود.

راشفورد – ۱- متاسفانه افتضاح در تمام کنندگی. بی نهایت بی اثر در ارسال ضربات آزاد و کرنرها . همه این موقعیتها را آتش زد. سنش کم هست که هست ، ملیونها هوادار و عظمت و بزرگی یونایتد نباید به پای ” کسب تجربه ” امثال این جناب هدر رود.ای کاش مارسیال بجای او وارد بازی شده بود.

 

این سوال مهم اکنون پیش آمده که نمایش درخشان مارسیال در مقابل همین مدافعان چرا با بی مهری مواجه شد ؟ آیا ..؟؟

۰ Comments