جایگزین مسیر

یونایتدی ها در جام جهانی (بخش سوم- رقیبان)

by | خرداد , ۲۵ , ۱۳۹۳

در این پست به آخرین بخش ازاین عنوان می پردازیم که به حضور بازیکنان یونایتد در جام جهانی به عنوان رقیب و رودرروی یکدیگر اختصاص دارد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – تاکنون موارد بسیار کمی پیش آمده است که بازیکنان منچستریونایتد در جام جهانی مقابل هم قرار گیرند…
در برزیل نبرد اسپانیا با هلند[که البته شاهد حضور یونایتدی ها در ترکیب اسپانیا نبودیم] و جدال اکوادور با فرانسه فرصتهای بیشتری را برای قرارگیری یونایتدی ها در مقابل هم فراهم خواهد آورد، با توجه به اینکه در ترکیب هر 4 کشور سرخ پوشان منچستری حضور دارند. اما تا قبل از شروع مسابقات این دوره، ستارگان اولدترافورد تنها در 4 دیدار از کل تاریخ بزرگترین تورنمنت جهان، رو در روی هم قرار گرفته اند.

1
نخستین بار این اتفاق در 1986 رخ داد، زمانی که دو وینگر گوردن استراکان و یسپر اولسن در برد 1-0 دانمارک برابر اسکاتلند در” استادو نزا” به مصاف هم رفتند. استراکان لحظاتی پیش از اینکه هم باشگاهی دیگرش، جان سیوبائک، برای دانمارک وارد زمین شود،تعویض شد. دقایقی بعد هم اولسن زمین بازی را ترک کرد. سرالکس فرگوسن سرمربی اسکاتلند بود و پربن الکیایر دقیقه 58 تک گل بازی را زد.

2
در 2002، 4 هافبک یونایتد در برد 1-0 انگلیس برابر آرژانتین در ساپورو از آغاز در ترکیب دو تیم بودند. دیوید بکهام کاپیتان کشورش بود و تک گل بازی را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، در حالی که نیکی بات و پل اسکولز هم او را در این دیدار همراهی می کردند. خوان سباستین ورون هم کاپیتان آرژانتین بود، اما پس از اینکه در نیمه اول به طرزی فوق العاده توسط بات کنترل شد، در بین دو نیمه تعویض شد.

3
چهار سال بعد، سه کشور در گروه C، از بازیکنان یونایتدی بهره می بردند، اما در داخل زمین با یکدیگر مواجه نشدند، بیشتر به این دلیل که نمانیا ویدیچ به دلیل مصدومیت نتوانست برای صربستان و مونته نگرو بازی کند و زمانی هم که ادوین فن در سار و رود فن نیستلروی در ترکیب هلند برابر آرژانتین قرار گرفتند، گابریل هاینزه به بازی گرفته نشد.
به همین ترتیب، میکاییل سیلوستره و لوئیس ساها تنها نظاره گر درخشش پارک جی سونگ بودند که به کره جنوبی کمک کرد تا در لایپزیک برابر فرانسه به تساوی دست یابد. او گل تیری آنری را با گشودن دروازه فابین بارتز که در آن زمان بازیکن مارسی بود، پاسخ داد.
بنابراین تنها کریستانو رونالدو بود، که مقابل دوستانش در اولدترافورد به میدان رفت. وی در برد 1-0 پرتغال برابر هلند در نورنبرگ در یک هشتم نهایی حاضر بود. ستاره آینده ی فوتبال دنیا تنها بعد از 34 دقیقه به دلیل مصدومیت تعویض شد، در دیداری که بسیار پربرخورد و خشن بود و دو بازیکن از هر یک از دو تیم از زمین بازی اخراج شدند. مانیش تک گل بازی را در دروازه فن در سار کاپیتان هلند قرار داد، در حالی که فن نیستلروی هم بر روی نیمکت قرارداشت و مارکو فان باستن، درک کویت را به او ترجیح داد.

4
پرتغال به جمع 8 تیم پایانی راه یافت تا در برابر انگلستان قرار بگیرد، جدالی که بدون شک ماندگارترین نبرد یونایتدی ها در جام های جهانی است. وین رونی در 62 مین دقیقه به دلیل لگد کردن پای ریکاردو کاروالیو اخراج شد و رونالدو هم آن چشمک معروف را به سمت نیمکت کشورش زد، تا خشم رسانه های انگلستان را پس از آن برانگیزد.

5
این دو (رونی و رونالدو) اگرچه در آن حادثه با هم درگیر شدند، اما علیرغم همه گمانه زنی ها، خیلی زود آن را به دست فراموشی سپردند و نگذاشتند که بر رابطه صمیمی میانشان تأثیری بگذارد. خط دفاعی که ریو فردیناند و گری نویل در آن قرار داشتند توانستند بازی را به ضربات پنالتی بکشانند، اما رونالدو با خونسردی پنالتی آخر را تبدیل به گل کرد، تا کشورش 3-1 پیروز شود.

۰ Comments