جایگزین مسیر

پس از دو سال، تأثیر خوان ماتا بر منچستر یونایتد

by | بهمن , ۶ , ۱۳۹۴

پس از دو سال، تأثیر خوان ماتا بر منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستریونایتد – منچستر یونایتد در پنجره نقل و انتقالات ژانویه سال ۲۰۱۴، خوان ماتا را از چلسی برای بهبود ترکیب خود به این باشگاه آورد.

دوسال گذشت. آیا خوان ماتا توانست وضعیت بهتری نسبت به آنچه زیر نظر خوزه مورینیو داشت به دست بیاورد؟

اقبال دو باشگاه از آن پس کاملاً تغییر کرد. در حالیکه منچستر یونایتد از نقطه نظر نتیجه و امتیاز زیر نظر دیوید مویس لذت نمی برد، که باز در قیاس با وضعیت فعلی باشگاه قابل بحث است. از طرف دیگر چلسی برای دومین بار تحت رهبری خوزه مورینیو بود و خوان ماتا هیچ جایگاهی در نقشه های آقای خاص نداشت.

خوان به طور مرتب برای یونایتد بازی می کرد اما هم اکنون جایگاه خودش را به طور مرتب با جسی لینگارد شریک می شود. بازیکن ۲۳ ساله اهل وارینگتون در این فصل زیر نظر لوئیس فن خال ۱۴ بازی کرده و مشخصاً بازیکن محبوب این مربی هلندی است. او در ابتدای فصل دچار مصدومیت شد و به محض آنکه از بند مصدومیت رها شد به ترکیب اصلی تیم بازگشت. در بازی شنبه شب برابر ساوتهمپتون، خوان ماتا مجبور بود که بازی را از روی نیمکت ذخیره ها دنبال کند؛ او بین دو نیمه به جای مروانه فلینی به زمین مسابقه رفت.

ماتا در تمامی مسابقات لیگ برتر امسال برای یونایتد به بازی رفته است که حاصل آن سه گل و چهار پاس منجر به گل است. این اسپانیایی ۲۷ ساله بخاطر گل والی فصل قبل خود در برابر لیورپول قطعاً یکی از محبوب ترین بازیکنان در بین هواداران است.

در هنگام عقد قرارداد با ماتا او به عنوان رکورد باشگاه در زمینه نقل و انتقالات شناخته می شد که باید با نام و آوازه بازیکنانی چون ریو فردیناند مبارزه می کرد. رقمی که به اذعان بی-بی-سی ۳۷.۱ میلیون پوند بوده و برای بازیکن با استعدادی با سال های درخشان پیش رو این مبلغ مناسب به نظر می رسید. خرید و فروش های دیگری از آن پس در باشگاه صورت گرفت که به نظر قیمت ماتا یک رقم و خرید ارزان قیمت است. به طور مثال می توان آنتونی مارسیال را نام برد.

در طی دوران حضورش در یونایتد، خوان ماتا ۶۸ بازی در لیگ انجام داده که ماحصل آن ۱۹ گل برای باشگاه -بهتر از آمارش در چلسی شامل ۱۸ گل در ۸۲ بازی- بوده است. علی رغم دوران گذار زیر نظر دیوید مویس و سپس لوئیس فن خال؛ عملکرد بازیکن سابق والنسیا و چلسی با ثبات باقی مانده است. او تبدیل به بازیکنی قابل اعتماد و کسی که در سال های پیش رو بازیکن کلیدی باشد، تبدیل شده است. بازیکنانی چون لینگارد و آندراس پریرا می توانند از او خیلی چیزها بیاموزند؛ اما تنها در موقعیتی که مربی بتواند فرمولی پیدا کند که او را در یک پست ثابت و مشخص مرتب بازی دهد.

به نظر شما عملکرد دو ساله خوان ماتا در باشگاه چگونه بوده است؟

۰ Comments