جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد:”شماره ی ۲۱ – رود فن نیستلروی”

by | مرداد , ۸ , ۱۳۹۲

بهترین گلزن منچستر یونایتد در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در رده ی ۲۱ لیست برترین های تاریخ منچستر یونایتد قرار گرفته است.
.
.
.
.
.
.
.
“شماره ی ۲۱”
“Ruud van Nistelrooy”
B9ABD464D7974BDC83E8C60C2F521D30.ashx
روود فن نیستلروی (۲۰۰۶-۲۰۰۱)
روتگرس یوناس مارتینس “روود” فن نیستلروی در تاریخ ۱ جولای ۱۹۷۶ به دنیا آمد. پدر او یک فوتبلایست بازنشته آلمانی بود. او با ۵۸ گل زده در لیگ قهرمانان سومین گلزن برتر این رقابت هاست. او سه مرتبه به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان انتخاب شده و همچنین بهترین گلزن در سه جام در کشور های متفاوت.
نیستلروی با قراردادی ۵ساله در سال ۲۰۰۱ به یونایتد پیوست. او پس از اینکه منچستریونایتد ۱۹ میلیون پوند برای به خدمت گرفتن او پرداخت کرد به گزارشگران گفت: این مبلغ بالایی برای من نیست. این نشان از این داره که یونایتد به من اعتقاد دارد.
او در اولین فصل حضور خودش موفق شد ۲۳ گل را در ۳۲ بازی به ثمر برساند. او رکورد مارک استین.آلن شیرر و تیری آنری را با به ثمر رساندن  گل در ۸ بازی متوالی لیگ شکست.او همچنین ۱ گل نیز در لیگ قهرمانان اروپا  به ثمر رساند و به عنوان بازیکن سال انگلستان نیز برگزیده شد.
فصل بعدی او موفق شد با ۲۵ گل زده در مجموع ۳۴ بازی  به عنوان آقای گل بازی ها نیز معرفی شود در این تعداد گل او ۳ بار هتریک داشت و بازهم توانسته بود در ۸ بازی متوالی برای یونایتد گلزنی کند. او فصل ۲۰۰۳/۰۴ را طوری شروع کرد که توانسته بود در ۲ بازی اول لیگ در هر کدام دو گل به ثمر برساند که باعث شد تا رکورد او از ۸ به گلزنی در ۱۰ بازی متوالی افزایش یابد. او ۱۰۰امین گل خودش را برای یونایتد در پیروزی ۴-۳ یونایتد در برابر اورتون در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۰۴ به ثمر رساند.او همچنین  توانست ۲  گل را برای یونایتد در فینال جام حذفی دربرابر میلوال بزند.
روود بیشتر فصل ۲۰۰۴/۰۵ را به خاطر مصدومیت از دست داد ولی بازهم او توانست ۸ گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند که یکی از آنها سی امین گل او در تاریخ لیگ قهرمانان بود او این گل را در برابر لیون و در بازی ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۴ که با نتیجه ی ۲-۲ به پایان رسید به ثمر رساند.با این تعداد او رکورد دنیس لاو را که قبلا ۲۸ گل زده بود را شکست. دنیس اینگونه به کار او عکس العمل نشان داد:” من واقعا برای روود خوشحالم. فرد بهتری نسبت به او نبود که اینکار را انجام دهد.”
 در ابتدای فصل ۲۰۰۵/۰۶ او توانسته بود در ۴ بازی آغازین لیگ برای یونایتد گلزنی کند و به عنوان دومین گلزن برتر لیگ فصل را به پایان رساند. اولین گلزن برتر تیری آنری شده بود. ون نیستلروی در پایان این ۵ فصل توانسته بود ۱۵۰ گل را در ۲۰۰ بازی خودش به ثمر برساند.
نیستلروی در فینال جام اتحادیه در برابر ویگان توسط فرگوسن بر روی نیمکت قرار گرفت و این عمل باعث شد تا همه متوجه اختلافی بین این دو شوند. اختلافی که نیستلروی همیشه آن را تکذیب میکرد. او همچنین برای ۶ بازی متوالی لیگ نیز نیمکت نشین بود و او پس از آن به ترکیب اصلی برگشت و گل پیروزی تیمش را در برابر وستهم  و بولتون به ثمر رساند. آینده ی او در یونایتد وقتی که او در آخرین بازی لیگ مقابل چارلتون اتلتیک روی نیمکت قرار گرفت وارد ابهامات شد. فرگوسن اذعان کرد  که نیستلروی به خاطر این تصمیم او عصبی شده بود و ۳ ساعت قبل از بازی ورزشگاه را ترک کرده بود.در ۹ می ۲۰۰۶ ستانتا اسپورت اعلام کرد که نیستلروی به خاطر دعوایی که با هم تیمی اش کریستیانو رونالدو در تمرینات داشته از ترکیب خارج شده بوده.
نیستلروی به خاطر اینکه رونالدو توپ را پاس نمی داد با او به دعوا پرداخته بود دعوایی که در  آخر آن نیستلروی به رونالدو گفته بود: “برو پیش بابات گریه کن! ” البته گفته میشود که منظور نیستلروی پدر واقعی رونالدو نبوده بلکه کارلوس کیروش هموطن پرتغالی رونالدو بوده که کمک مربی یونایتد در آن زمان بود.
نیستلروی در ۲۸ جولای ۲۰۰۶ به رئال مادرید پیوست.او در ۵ فصل حضور خودش ۱۵۰ گل را در ۲۲۰ بازی به ثمر رسانده بوداو همچنین با ۳۸ گل در لیگ قهرمانان اروپا رکورد دار یونایتد در گل های اروپایی نیز هست.
نیستلروی در تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۲ از دنیا فوتبال خداحافظی کرد.
عناوین و افتخارات :
قهرمانی در لیگ برتر – سال ۲۰۰۲/۰۳
قهرمانی در FA Cup –  سال ۲۰۰۴
قهرمانی در جام اتحادیه – سال ۲۰۰۶
قهرمانی در جام خیریه – سال ۲۰۰۳
ruud-van-nistelrooy-man.utd-wallpaper-
Ruud-Van-Nistelrooy-mu
ruud-van-nistelrooy-man-united1
RVN-5074754

۰ Comments