جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد:”شماره ی ۴۹ – تدی شرینگهام”

by | خرداد , ۲۸ , ۱۳۹۲

او یک بازیکن فوقالعاده تاثیر گزار در یکی از رویایی ترین شب های تاریخ منچستر یونایتد بود – تدی شرینگهام شماره ی ۴۹ لیست ما میباشد.

.

.

.

.

.

.

.

شماره ی ۴۹:

Teddy Sheringham

تدی شرینگهام  (۱۹۹۷-۲۰۰۱)
در ژوئن ۱۹۹۷ و در سن ۳۱ سالگی شرینگهام با قراردادی ۳٫۵ میلیون پوندی به منچستریونایتد پیوست . هدف از امضای قرارداد با او این بود که جای یک اسم بزرگ در یونایتد را پر کند. شرینگهام مامور ان شده بود تا بتواند جای اریک کانتونایی را پر کند که پیشتر بازنشستگی خود را اعلام کرده بود.
نخستین بازی او در یونایتد در برابر تیم سابق خود یعنی تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین بود. در ان بازی شرینگهام در دقیقه ی ۶۰ و در حالی که نتیجه ۰-۰ بود یک پنالتی از دست داد تا شروعی نا خوشایند با یونایتد داشته باشد. در ان دیدار یونایتد با دو گل دیر هنگام توانست تاتنهام را شکست دهد.
اولین فصل حضور شرینگهام در یونایتد برای او بسیار دشوار بود. در حالی که او توانست ۱۴ گل در تمامی رقابت ها برای یونایتد به ثمر برساند ولی نتوانست انتظارات را بر اورده کند و در سال ۱۹۹۷/۹۸ نیز یک سال بی جام را سپری کرد.
پس از انکه در فصل ۱۹۹۸/۹۹ دوایت یورک از استون ویلا به یونایتد پیوست گمانه زنی ها بر ان بود که اندکی بعد شرینگهام از تیم جدا خواهد شد. شانس حضور شرینگهام در ترکیب یونایتد کمتر و کمتر میشد ولی او به اندازه ای شانس بازی پیدا کرد تا بتواند مدال قهرمانی لیگ برتر را به دست اورد و در سن ۳۳ سالگی بالاخره توانست به یک افتخار چشمگیر دست پیدا کند . یک هفته بعد و در فینال FA CUP ان سال توانست یکی از دو گل پیروزی یونایتد را به ثمر برساند و دومین افتخار دوران ورزشی خود را کسب کند. تنها چهار روز بعد شرینگهام در متن بوجود امدن یکی از رویایی ترین شب های تاریخ یونایتد قرار گرفت. در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال ۱۹۹۹ و زمانی که یونایتد بازی را یک بر صفر به بایرن مونیخ واگذار کرده بود او به عنوان یک یار تعویضی وارد زمین شد و در وقت های اضافه توانست یک گل دراماتیک در وقت های اضافه به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. در ان دیدار و در حالی که همه منتظر وقت های اضافه بودند روی سانتر دیوید بکهام ،شرینگهام توانست یک اثر مثبت روی توپ بگذارد تا توپ در دهانه ی دروازه به هم تیمی خود یعنی اوله گنار سولسشر برسد و گل دوم وارد دروازه ی بایرن مونیخ شود و پس از یونایتد به عنوان اولین تیمی که یک سه گانه ی تاریخی کسب کرده است شناخته شود.
بله تدی شرینگهام بازیکنی که در ۱۵ سال که به عنوان بازیکن تاتنهام بازی میکرد موفق به کسب هیچ جامی نشده بود حالا تمامی جامهای مهم را در مسابقات باشگاهی کسب کرده بود.
در فصل ۱۹۹۹/۰۰ شرینگهام انگونه که انتظارش را داشت فرصت بازی پیدا نکرد ولی باز هم توانست قهرمانی دیگری در لیگ را با یونایتد جشن بگیرد.
در فصل ۲۰۰۰/۰۱ او بهترین بازی های دوران حرفه ای خود را ارائه کرد و توانست به عنوان بهترین گلزن یونایتد شناخته شود و جای دوایت یورک را که به عنوان یک بازیکن کلیدی شناخته میشد در ترکیب یونایتد بگیرد. در ان سال شرینگهام به از سوی اتحادیه ی فوتبال انگلیس و همچنین از سوی اتحادیه ی نویسندگان فوتبال انگلیس به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد.
بازی های خوب او موجب شد تا در سن ۳۵ سالگی در ترکیب تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۰۲ حاضر شود. او هنوز در کتاب تاریخ الدترافورد یک جایگاه افسانه ای دارد انهم به دلیل حضور شگفت انگیز خود به همراه اله گنار سولسشر در فینال لیگ قهرمانان اروپای سال ۱۹۹۹٫
در پایان فصل ۲۰۰۰/۰۱ قرارداد ۴ ساله ی شرینگهام با یونایتد به پایان رسید و از انجا که باشگاه با رود ون نیستلروی مهاجم هلندی جدید به توافق رسیده بود شرینگهام حاضر نشد پیشنهاد یکساله ی یونایتد را قبول کند و از منچستر یونایتد جدا شد.

عناوین و افتخارات:

قهرمانی لیگ برتر – سالهای ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۰۰, ۲۰۰۰/۰۱

قهرمانی در FA CUP – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در جام خیریه ی انگلستان – سال ۱۹۹۷

قهرمانی در جام بین قاره ای – سال ۱۹۹۹

 

 

 

 

۰ Comments