جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۱۱ – پیتر اشمایکل”

by | مرداد , ۱۳ , ۱۳۹۲

شماره ی ۱۱ لیست برترین های تاریخ یونایتد، مرد دانمارکی با تاثیر فوق العاده بر روی تیم منچستر یونایتد است ، مردی که ۶ سال طول کشید تا بعد از عزیمتش از الدترافورد برایش یک جانشین مناسب پیدا شود.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱۱”

“Peter Schmeichel “

 

3EA83066AB7643C5B26FD0582A0441A8.ashx

 

پیتر اشمایکل (۱۹۹۱-۱۹۹۹)
این مرد درشت هیکل مسلما بهترین خریدی بود که سر الکس فرگوسن انجام داد. وی برای جذب  اشمایکل تنها ۵۵۰ هزار پوند پرداخت کرد تا در اگوست ۱۹۹۱ ملی پوش ۲۷ ساله ی دانمارکی را به الدترافورد بیاورد.
موفقیت همراه با تیم ملی دانمارک قابلیت های بالای اشمایکل را بر همگان مشخص کرد. هر تیم خوبی به دنبال استحکام بخشیدن به خط دفاع خود است و در ان زمان مسلم بود که بازیکنی مستحکم تر از اشمایکل برای دروازه وجود ندارد.
هشت سال رویایی اشمایکل در الدترافورد پر از عناوین مختلف قهرمانی است : لیگ قهرمانان  و سوپر کاپ اروپا ، ۵ عنوان لیگ برتر ، ۳ جام حذفی ، جام اتحادیه و همچنین ۴ جام خیریه در کارنامه ی وی دیده میشود.
به زبانی ساده ، اشمایکل گاهی اوقات شکست ناپذیر بود ، وی با قد ۶ فوت و ۴ اینچی خود ( تقریبا ۱ متر و ۹۲ سانتی متر) قابلیت این را داشت که توپ ها را از هر زاوی ای مهار کند ، وی همیشه تا اخرین دقیقه ی بازی اماده بود و تقریبا از با عملکرد خود نگرانی در مورد سانتر های حریفان را از بین برده بود وی همچنین میتوانست  در زیر فشار زیاد حملات حریف با عملکرد خوب خود سر بلند بیرون بیاید. گاهی اوقات وی با پرتاب دست توپ را در فاصله ی ۵۰ یاردی ( تقریبا ۴۶ متری) به هم تیمی های خود میرساند و با این حساب وی یکی از گزینه های ضد حمله نیز به شمار می امد !
وی همچنین توانسته است در دوران حضور خود در یونایتد یک گل اروپایی نیز به ثمر برساند. وی در برابر تیم Rotor Volgograd در سال ۱۹۹۵/۹۶ توانست با ضربه ی سر دروازه ی حریف را باز کند تا در ان زمان رکورد شکست ناپذیری شیاطین سرخ در خانه در مسابقات اروپایی حفظ شود.
اشمایکل منچستر یونایتد را در اوج و در سن ۳۵ سالگی ترک کرد، اخرین بازی وی زمانی بود که او به دلیل غیبت روی کین بازوبند کاپیتانی منچستر یونایتد را بر دست داشت و تیم را در ورزشگاه نیو کمپ به سوی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد.
پیتر اشمایکل به راستی یک شخصیت الهام بخش در ترکیب یونایتد بود و هم اکنون نیز در باشگاه منچستر یونایتد به فعالیت های خود ادامه میدهد.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۱۹۹۲/۹۳, ۱۹۹۳/۹۴, ۱۹۹۵/۹۶, ۱۹۹۶/۹۷, ۱۹۹۸/۹۹

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۹۴, ۱۹۹۶, ۱۹۹۹

قهرمانی در جام اتحادیه – سال ۱۹۹۲

قهرمانی در سوپر کاپ اروپا – سال ۱۹۹۱

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۹۳, ۱۹۹۴, ۱۹۹۶, ۱۹۹۷

 

qgsrkap9m3sygi5sv5ar

26322711

455d3aa6ef2d42af57bd04ce0f9c5a13

377574_817

schmeichel1

.

برای دانلود کلیپی از پیتر اشمایکل کلیک کنید

.

برای دانلود کلیپی از حرکات پیتر اشمایکل+حرکات ادوین ون در سار کلیک کنید

( هدق مقایسه ی این دو دروازه بان نیست ، کلیپی از حرکات فوق العاده ی دو تن از بهترین دروازه بان های تاریخ باشگاه هستش. از دستش ندید)

.

i1545_PeterSchmeichel_2

۰ Comments