جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۱۹ – بیل فوکس”

by | مرداد , ۹ , ۱۳۹۲

مدافع تنومند و قدیمی باشگاه منچستر یونایتد که از جمله بازیکنان نجات یافته در سانحه ی هوایی مونیخ است در رتبه ی ۱۹ لیست برترین های تاریخ یونایتد قرار دارد.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱۹”

“Bill Foulkes”

 

B7C91A55B81643DEA46BF8DAD37E7B64.ashx

 

بیل فوکْس (۱۹۵۰-۱۹۷۰)
فوکْس در ماه مارس ۱۹۵۰ به عنوان یک بازیکن اماتور به منچستر یونایتد پیوست و در ماه آگوست ۱۹۵۱ قرارداد خود را به عنوان بازیکن حرفه ای ثبت کرد. اولین بازی خود را در میانه های فصل ۱۹۵۲/۵۳ به عنوان یک دفاع راست انجام داد ولی بعد ها به پست مورد علاقه ی خودش یعنی دفاع وسط منتقل شد. که این انتقال موجب شد تا فوکْس عملکرد بسیار بهتری داشته باشد  و از دیگر همتیمی های خود برای قرار گرفتن در این پست پیشی بگیرد.
فوکْس پس از نجات از سانحه ی هوایی مونیخ در دوران بحران تیم منچستر یونایتد به عنوان کاپیتان انتخاب شد و تیم را تا فینال جام حذفی ۱۹۵۸ رهبری کرد که در فینال مغلوب تیم بولتون واندرز شدند.
فوکْس در دوران پر افتخار خود در یونایتد توانسته است در سال های ۱۹۵۶ ،۱۹۵۷ ، ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ به قهرمانی لیگ دست پیدا کند و توانست یک بار دیگر و اینبار به عنوان قهرمان اف ای کاپ در سال ۱۹۶۳ در ومبلی حاضر شودوی همچنین یک عضو کلیدی در تیم ۱۹۶۸ منچستر یونایتد بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی در اروپا شد.
بیل فوکْس علاوه بر اینکه وظیفه ی متوقف کردن مهاجمان حریف در امر گلزنی را داشت یک گل بسیار مهم و حساس را نیز برای منچستر یونایتد به ثمر رسانده است و ان هم در سال ۱۹۶۸ در برابر رئال  مادرید به ثمر رساند که به واسطه ی این گل منچستر یونایتد موفق شد به فینال راقابت های اروپایی صعود کند.
فوکْس در ماه ژوئن ۱۹۷۰ کفش های خود را اویخت ولی باز هم در الدترافورد باقی ماند و به عنوان مربی به منچستر یونایتد خدمت کرد تا اینکه به خاطر کار خود به کشور های دیگر سفر کرد.
بیل فوکْس در تاریخ ۵ ژانویه ی ۱۹۳۲ به دنیا امد و در تاریخ ۱ مارس ۱۹۵۰ به منچستر یونایتد پیوست و در طول نزدیک به ۲۰ سالی که در این تیم حضور داشت توانست ۶۸۸ بار برای این تیم به میدان برود که از جهت بعد از رایان گیگز (۹۴۱ بازی) ، سر بابی چارتون (۷۵۸ بازی) و پل اسکولز ( ۷۱۸ بازی) بیشترین تعداد بازی برای منچستر یونایتد را دارد. وی همچنین توانسته است در این مدت ۹ گل نیز برای منچستر یونایتد به ثمر برساند.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته ی اول – سال های ۱۹۵۵/۵۶, ۱۹۵۶/۵۷, ۱۹۶۴/۶۵, ۱۹۶۶/۶۷

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۶۳

قهرمانی در جام اروپایی- ۱۹۶۸

قهرمانی در جام خیریه – ۱۹۵۶, ۱۹۵۷, ۱۹۶۵, ۱۹۶۷

 

Foulkes-4874570

88454528

۰ Comments