جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۲۰ – جک راولی”

by | مرداد , ۹ , ۱۳۹۲

یک مهاجم بی نظیر در خط حمله ی منچستر یونایتد . شماره ی ۲۰ لیست برترین های تاریخ یونایتد به خاطر ضربات مهلک پای چپش لقب “تیرانداز” ( شکارچی) را به خود اختصاص داده است.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲۰”

“Jack Rowley”

 

91A39B6882684CDF8009C9BADF2B7E94.ashx

 

جک راولی (۱۹۵۴-۱۹۳۷)
جک راولی در دوران اوج خود یکی از ترسناک ترین مهاجمان در سطح انگلستان به شمار میرفت. وی هم در نبرد های هوایی و هم روی زمین عملکردی فوق العاده داشت.
راولی در سال ۱۹۳۷ با مبلغ ۳ هزار پوند به منچستر یونایتد پیوست. در اولین فصل حضور خوددر یونایتد به این تیم کمک کرد تا پس از ۶ سال به لیگ دسته ی اول صعود کند.
با اغاز جنگ جهانی و تعطیل شدن لیگ های سازمان یافته ی فوتبال جک راولی به عنوان یک مهمان برای تیم هایی همچون  ولوز ، آلدرشات ، کارخانه ی بلفاست ، تاتنهام هاتسپر و… بازی کرد.
در سال ۱۹۴۶ و با از سر گیری دوباره ی مسابقات لیک جک راولی بار دیگر به خدمت منچستر یونایتد در امد. وی عضو کلیدی تیمی بود که در سال ۱۹۴۸ موفق به کسب قهرمانی در اف ای کاپ شدند که جک راولی دو گل از ۴ گل منچستر یونایتد در برابر بلکپول را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه ی ۴-۲ به پایان برسد.
در سال ۱۹۵۲  جک راولی با به ثمر رساندن ۳۰ گل در لیگ منچستر یونایتد را برای اولین بار بعد از سال ۱۹۱۱ به عنوان قهرمانی در لیگ انگلستان برساند.
جک راولی ۶ بازی نیز برای تیم ملی انگلستان انجام داد که میانگین هر بازی یک گل را از خود به جای گذاشت. راولی در سال ۱۹۵۵ منچستر یونایتد را به عنوان مربی-بازیکن به مقصد Plymouth Argyle ترک کرد و بعد از دو سال یعنی در سال ۱۹۵۷ از دنیای بازیگری  خداحافظی کرد.
پس از یک دوره ی پر فراز و نشیب در پست مربیگری راولی در سال ۱۹۶۹ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و تصمیم به احداث یک دفتر پستی در الدهام شد.
جک راولی در تاریخ ۷ اکتبر ۱۹۲۰ به دنیا امد و در تاریخ ۲۲ اکتبر ۱۹۳۷ به منچستر یونایتد پیوست وی توانست در ۴۲۴ باری که پیراهن منچستر یونایتد را بر تن میکند ۲۱۱ گل نیز به ثمر برساند.
جک راولی در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۹۸ درگذشت.
…روحش شاد…

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ دسته ی اول – سال ۱۹۵۱/۵۲

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۴۷-۴۸

قهرمانی در جامخیریه – سال ۱۹۵۲

 

manchester-united-jack-rowley-43-futera-legends-1997-football-trading-card-4990-p

jackrowley

MP_1074620

۰ Comments