جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۲۵ – مارتین بوچان”

by | مرداد , ۶ , ۱۳۹۲

شماره ی ۲۵ لیست برترین های تاریخ یونایتد یکی از سریعترین مدافعین مرکزی تاریخ باشگاه بوده است که مدت ۶ سال بازوبند کاپیتانی یونایتد را بر بازو داشته است.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲۵”

“Martin Buchan”

 

 

مارتین بوچان (۱۹۷۲-۱۹۸۳)

بوچان یک هافبک مرکزی بود که دربین سالهای ۷۲ تا ۸۳ برای یونایتد توپ میزد و او همچنین در اواخر دهه ی ۷۰ به مدت ۶ سال کاپیتان یونایتد نیز بود.او از تیم آبردین توسط  مربی آن زمان یونایتد یعنی فرانک افارال در ۲۹ فوریه ی سال ۱۹۷۲ در ازای ۱۲۰ هزار پوند که در زمان خودش رکورد باشگاه بود به خدمت گرفته شد.
بوچان اولین بازی خودش را برای یونایتد در تاریخ ۴ مارس ۱۹۷۲ در بربر تاتنهام انجام داد. او نتوانست از سقوط یونایتد به دسته ی پایین تر در سال ۱۹۷۳/۷۴ جلوگیری کند و در همین سال او به عنوان کاپیتان یونایتد منصوب شد مربوط میشد به فصل بازنشستگی بابی چارلتون.ولی یونایتد توانست در همین فصل از دسته ی پایین تر دوباره به لیگ دسته اول یا همان لیگ برتر صعود کند.
او در بازی فینال جام حذفی در برابر لیورپول کمک کرد تا یونایتد بتواند بازی را با نتیجه  ی ۲-۱ به پایان برساند و قهرمان جام شود. او همچنین توانست تا در سال ۱۹۷۹ به فینالی دیگر راه یابد ولی در این فینال یونایتد ۳-۲ مغلوب آرسنال شد.او همچنین در سال ۱۹۸۲/۸۳ در تیم حضور داشت. در این فصل یونایتد توانست تا با شکست دادن ۴-۰ برایتون تیم را به فینال جام حذفی برسانند ولی بوچان در بازی فینال حضور نداشت.
او تیم را در آگوست ۱۹۸۳ به دلیل مصدومیت ترک کرد و به تیم الدهم اتلتیک به صورت بازیکن آزاد پیوست.
در سال ۱۹۸۵ مارتین بوچان به عنوان مربی تیم بارنلی منصوب شد تیم که به تازگی به دسته ی ۴ سقوط کرده بود..درست ۲۵ سال بعد از اینکه آنها قهرمان لیگ شده بودند. بوچان تنها توانست ۴ ماه دوام بیاورد و در ۱۰ اکتبر ۱۹۸۵ استعفا داد.
بوچان موفق شد تا ۳۴ بار برای اسکاتلند به میدان برود  که اولین حضور او در سال ۷۱ در برابر پرتغال و آخرین حضور او در سال ۱۹۷۸ بازهم در برابر پرتغال بود. او در فینال جام جهانی در سال ۷۴ و ۷۸  حضور داشت و در هر دو تیم اسکاتلند را با بازوبند کاپیتانی هدایت میکرد. اولی در برابر رومانی  و دیگری در برابر آرژانتین(الان سر و کله پرهام پیدا میشه)
بوچان تنها کسی است که هم  در یک تیم اسکاتلندی و هم در یک تیم انگلیسی توانسته با بازوبند قهرمانی  جام حذفی بریتانیا رو بدست بیاورد( آبردین ۱۹۷۰ و یونایتد ۱۹۷۷)
خانواده ی بوچان در فوتبال سوابق زیادی دارند. پسر او جیمی در تیم آبردین بازی کرده و هم اکنون نیز در کوو رنجرز بازی میکند و پدر او یعنی مارتین بزرگ و برادر او جورج نیز برای آبردین توپ زده اند.

مارتین بوچان در تاریخ ۶ مارس ۱۹۴۹ در اسکاتلند به دنیا امد و در سال ۱۹۷۲ به یونایتد ÷یوست و در طول ۶ سالی که در یونایتد بود توانست  در ۴۵۶ به میدان برود که توانست ۴ گل نیز در این مدت به ثمر برساند  که یکی از آنها یک گل فوق العاده زیبا بود. یک شوت از راه دور در برابر اورتون.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در FA Cup – سال ۱۹۷۷, ۱۹۸۳

قهرمانی در لیگ دسته ی دوم – سال ۱۹۷۳/۷۴

 

.

برای دانلود کلیپی از مارتین بوچان کلیک کنید

۰ Comments