جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۹ – روی کین”

by | مرداد , ۱۵ , ۱۳۹۲

شماره ی ۹ لیست برترین های تاریخ یونایتد یکی از کاپیتان های پر افتخار تاریخ باشگاه می باشد که  سر الکس فرگوسن از وی به عنوان بهترین بازیکنی که  در طول دوران مربیگری اش با وی  کار کرده است یاد می کند.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۹”

“Roy Keane”

 

48FA924F30074C03B372CD7098561916.ashx

 

روی کین (۱۹۹۳-۲۰۰۵)
هافبکِ متولد محله ی Cork فوتبال خود را با تیم Cobh Ramblers اغاز کرد. پس از ان توسط برایان کِلاف به تیم ناتینگهام فارست برده شد تا اینکه با مبلغ ۳٫۷۵ میلیون پوند که در ان زمان رکورد نقل و انتقالات بود در تابستان ۱۹۹۳ به الدترافورد منتق شد.
در اولین بازی خود برای یونایتد توانست دو گل در الدترافورد به ثمر برساند تا در نهایت بازی با نتیجه ی ۳-۰ به سود یونایتد به پایان برسد که نوید روزهای طلایی در اینده برای این بازیکن بود.
وی در فصل ۱۹۹۷/۹۸ بازوبند کاپیتانی منچستر یونایتد را از اریک کانتونا به ارث برد ولی به دلیل مصدومیتی از ناحیه ی رباط صلیبی زانو برایش پیش امد، نتوانست در این فصل نمایش کاملی داشته باشد.
در فصل ۱۹۹۸/۹۹ روی کین با تجربه ی فوق العاده ی خود به نوعی یک برگ برنده در موفقیت های منچستر یونایتد محسوب میشد . وی تیم را به سوی کسب یک سه گانه ی تاریخی رهبری کرد ولی در شب فینال لیگ قهرمانان اروپا در بارسلونا به دلیل کارت زردی که در بازی برگشت مرحله ی نیم نهایی در برابر یوونتوس دریافت کرده بود ، حضور نداشت.
روی کین در سال ۲۰۰۰ به عنوان بهترین فوتبالیست سال . بهترین بازیکن سال باشگاه از نظر بازیکنان تیم انتخاب شد ولی جدا ی اینها روی کین برای تیم ملی ایرلند نیز یک مهره ی کلیدی به شمار میرفت و نزدیک به ۷۰ بازی را همراه با این تیم با پیروزی پشت سر گذاشت. روی کین بعد از جام جهانی ۲۰۰۲ اعلام کرد که از تیم ملی کناره گیری میکند ولی در ماه می ۲۰۰۴ زیر نظر برایان کِر به تیم ملی بازگشت ولی در پاییز ۲۰۰۶ بعد از شکست ایرلند در راهیابی به جام جهانی ۲۰۰۶ روی کین کناره گیری خود از تیم ملی را اعلام کرد.
در زمان اعلام این خبر روی کین به دلیل شکستکی استخوان متاتاراس پایش در بازی برابر لیورپول در ورزشگاه انفیلد در ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۵ ، به دور از میادین بود تا اینکه  یک ماه بعد یعنی در تاریخ ۱۹ نوامبر یک بیانیه ی بسیار شوکه کننده از سوی باشگاه منچستر یونایتد منتشر شد.
باشگاه منچستر یونایتد از طریق سایت رسمی خود اعلام کرد که دوران حضور کین در الدترافورد به پایان رسیده است و قرمز ها با وی به توافق رسیده اند که قرارداد وی فوری فسخ شود و به کین این اجازه را میدهند که به تیم سلتیک بپیوندد.
روی کین در اخرین روز خود در الدترافورد گفت :” درحالیکه  امروز روز بسیار ناراحت کننده ای برای من است که این باشگاه فوق العاده و مربی ان را ترک کنم ولی من معتقدم که زمان ان برای من فرارسیده است که نقل مکان کنم”
سر الکس فرگوسن نیز بعد از این اتفاقات روی کین را به این صورت مورد تمجید خود قرار داد :” بهترین بازیکن میانی جهان در نسل خودش و البته یکی از بهترین شخصیت ها در تاریخ برجسته ی باشگاه”
۶ ماه بعد از جدایی روی کین از منچستر یونایتد وی به سلتیک کمک کرد تا به قهرمانی لیگ و جام حذفی اسکاتلند برسد تا اینکه در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۰۶ روی کین رسما کناره گیری خود از دنیای بازیگری فوتبال را اعلام کرد. وی در طول دوران حضور خود در منچستر یونایتد موفق شد ۴۸۰ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کند و ۵۱ گل نیز به ثمر برساند.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۱۹۹۳/۹۴, ۱۹۹۵/۹۶, ۱۹۹۶/۹۷, ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۰۰, ۲۰۰۰/۰۱, ۲۰۰۲/۰۳

قهرمانی درFA Cup – سال های ۱۹۹۴, ۱۹۹۶, ۱۹۹۹, ۲۰۰۴

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۹۳, ۱۹۹۶, ۱۹۹۷, ۲۰۰۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در جام بین قاره ای – سال ۱۹۹۹

 

keane2

roy_keane

20090518150743077dd

Manchester-United-Legend-Wallpaper-1280x800

.

برای دانلود کلیپی از روی کین :

با کیفیت SD کلیک کنید

با کیفیت HD کلیک کنید

برای مشاهده ی انلاین کلیپ کلیک کنید

.

vstue8ynvlzgwatup7e

۰ Comments