جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۲۲ – نمانیا ویدیچ”

by | مرداد , ۸ , ۱۳۹۲

قد بلند ، تسلیم نشدنی و مستحکم مانند یک صخره. کاپیتان این روز های تیم منچستر یونایتد در جایگاه ۲۲ لیست برترین های یونایتد قرار گرفته است.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۲۲”

“Nemanja Vidic”

 

6C5A3E07937842389906A6B7031412AD.ashx

 

نمانیا ویدیچ (۲۰۰۵ – تا کنون )
تکل های بی رحمانه و قدرت فوق العاده در نبرد های هوایی مدافع صرب را به یکی از ترسناک ترین مدافعین لیگ برتر تبدیل کرده است و وی را به عنوان یکی از عناصر کلیدی منچستر یونایتد در کسب عناوین قهرمانی در سال های اخیر بر میشمارند.
ویدا فوتبال خود را از تیم شهرشان یعنی ستاره ی سرخ بلگراد اغاز کرد. وی در سن ۱۴ سالگی به برنامه ی استعداد یابی این باشگاه پیوست تا اینکه در سال ۲۰۰۱ توانست اولین بازی خود را برای این تیم انجام دهد. وی در اولین فصل بازی خود توانست ۲۲ بار برای ستاره ی سرخ بلگراد به میدان برود. دوران حضور وی در بلگراد با کسب یک دوگانه ی دلچسب به پایان رسید و ویدیچ در آگوست ۲۰۰۴ راهی تیم اسپارتاک مسکو شد. تنها با انجام ۳۹ بازی و به ثمر رساندن ۴ گل برای اسپارتاک مسکو تیم منچستر یونایتد برای جذب وی اقدام کرد و در اولین روز عید کریسمس ۲۰۰۵ نمانیا ویدیچ رسما به جمع شیاطین سرخ پیوست.
ویدیچ به خاطر تفاوت زمان برگزاری لیگ روسیه و شرایط این کشور با انگلستان برای به دست اوردن امادگی لازم برای قرارگرفتن در ترکیب یونایتد به مدتی زمان نیاز داشت و تا دو ماه حتی یک بار هم نتوانست به میدان برود ولی پس از به دست اوردن شرایط ایده آل توانست مهارت های غیر قابل نقد خود را نشان دهد ولی متاسفانه در ماه مارس ۲۰۰۷ وی دچار مصدومیتی از ناحیه ی ترقوه شد که وی را موقع قطعی کردن قهرمانی از میادین دور کرد ولی تاثیر بازی نمانیا در یونایتد را می شد از سروده هایی که تماشاگران برایش ساخته بودند در یافت.
مدافع صرب خیلی زود توانست سلامتی خود را به دست بیاورد و با نمایش خیره کننده ی خود باشگاه را مجبور کرد تا در سال ۲۰۰۷ قرارداد وی را تمدید کند. وی موقع تمدید قرارداد گفت :” بازی کردن در این تیم امتیاز فوق العاده ای است. من امیدوارم بتوانم با تاثیر کوچک خودم برای باشگاه عناوین قهرمانی بیشتری را به ارمغان بیاورم.”
ویدا به گفته های خود جامه ی حقیقت پوشاند ، وی در فصل ۲۰۰۷/۰۸ به یونایتد کمک کرد تا قهرمان لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شود و در فصل بعد نیز به یونایتد در دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر کمک کرد وی همچنین شیاطین سرخ را در امر رسیدن به قهرمانی جام باشگاه های جهان همراهی کرد. همچنین در پایان فصل ۲۰۰۷/۰۸ وی هم از سوی بازیکنان تیم و هم از سوی هواداران به عنوان بازیکن سال باشگاه انتخاب شد.
مصدومیت مدافعین و همچنین تغییر ساختار خط دفاعی یونایتد موجب شد تا نمانیا ویدیچ دستاورد های بیشتری در فصل ۲۰۰۹/۱۰ داشته باشد. وی در پایان این سال به مدت ۴ سال قرارداد خود را تمدید کرد و همچنین پیرو بازنشستگی گری نویل بازوبند کاپیتانی باشگاه را نیز ار آن خود کرد که ویدا این امر را “یک افتخار بزرگ” توصیف میکند.
کاپیتان جدید به سرعت با وظایف خود اشنا شد و از یکی از بهترین و استوار ترین فصل های خود در ترکیب یونایتد لذت برد. وی در فصل ۲۰۰۱۰/۱۱ به منچستر یونایتد کمک کرد تا با کسب نوزدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر با رکورد رقیب دیرینه برابری کند و همچنین شیاطین را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا رهبری کرد و همچنین به عنوان بازیکن سال لیگ برتر انتخاب شود.
در هر صورت شاید بهتر باشد اتفاقاتی را که بعد از این فصل شیرین به وقوع پیوست به دست فراموشی سپرد. در ماه دسامبر ویدا از ناحیه ی زانو به شدت مصدوم شد که این مصدومیت وی را به مدت ۸ ماه از میادین دور نگه داشت که ویدا مجبور شد به خاطر این مصدومیت شاهد از دست رفتن عنوان قهرمانی در دقایق پایانی ان هم به خاطر تفاضل گل باشد.
خوشبختانه جادوگر خط دفاع منچستر یونایتد در فصل ۲۰۱۲/۱۳ به میادین بازگشت و توانست در ۲۳ مسابقه برای شیاطین سرخ به میدان بروددر پایان این فصل و پس از پیروزی در اخرین بازی خانگی نمانیا ویدیچ افتخار بلند کردن جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان منچستر یونایتد نپذیرفت و این کار را به عهده ی سر الکس فرگوسن که تصمیم داشت در اخر فصل از دنیای مربیگری خداحافظی کند ، سپرد.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۷/۰۸, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۲/۱۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۲۰۰۸

قهرمانی در جام باشگاه های جهان – سال ۲۰۰۸

قهرمانی در جام اتحادیه ۲۰۰۵/۰۶, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۰۹/۱۰

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰, ۲۰۱۱

 

سدی مستحکم

jpg8o8u08y7junkgv5

E9534AC930F7404EB3C9BA59187DB3B2.ashx

7xrcig9bbvwjtbdt84

C55E055191B64342B4300D4BF980B62F.ashx

.

برای دانلود کلیپی از نمانیا ویدیچ کلیک کنید

۰ Comments