جایگزین مسیر

پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد :”شماره ی ۱۶ – ریو فردیناند″

by | مرداد , ۱۰ , ۱۳۹۲

با دقت ، ظرافت و مهارت خاص خود مهاجمان بسیاری را از به ثمر رساندن گل مایوس کرده است. شماره ی ۱۶ لیست برترین های تاریخ یونایتد را میتوان یکی از بهترین مدافعین سطح جهان نعرفی کرد.

.

.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱۶”

“Rio Ferdinand”

 

nEaJIB0W2r8

 

ریو فردیناند ( ۲۰۰۲ – تا کنون)
ریو فردیناند فوتبال خود را از اکادمی وستهام اغاز کرد و در نوامبر ۲۰۰۰ به تیم لیدز یونایتد پیوست . جام جهانی ۲۰۰۲ جایی بود که فردیناند خود را به جهانیان نشان داد و الکس فرگوسن را مجبور کرد تا برای جذب وی مبلغ باورنکردنی ۳۰ میلیون پوند را پرداخت کند که البته اکنون مشخص شده است که هر پنی از مبلغ قرارداد فردیناند به حق پرداخت شده است.
در حالی که فصل اول حضور فردیناند در منچستر یونایتد با وجود مصدومیت کمی دچار اختلال شده بود ولی فردیناند با عملکرد بی نقص خود به منچستر یونایتد کمک کرد تا از ارسنال بر سر کسب قهرمانی لیگ برتر پیشی بگیرد و قهرمان لیگ شود که یک شروع رویایی برای وی به شمار میرفت.
در هر صورت در سپتامبر ۲۰۰۳ یک فاجعه برای فردیناند به وقوع پیوست. او نتوانست در جلسه ی تست دوپینگ حاضر شود و به خاطر این به مدت ۸ ماه از فوتبال محروم شد و تا روز پیروزی ۲-۱ برابر لیورپول در سپتامبر ۲۰۰۴ به میادین بر نگشت.
از ان پس فردیناند اشتباه بزرگ خود را با ارائه ی یک بازی بی نقص و استحکام بخشیدن به خط دفاع یونایتد جبران کرد.
در ماه می ۲۰۰۸ وی قرارداد خود را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کرد ، تنها ۶ روز بعد فردیناند موفق شد همراه با منچستر یونایتد جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از مسکو به خانه بیاورد که این یک پایان فوق العاده برای یک فصل تقریبا بی عیب و نقص بود.
فرم عالی فردیناند در فصل ۲۰۰۸/۰۹ ادامه داشت. وی نقش مهمی در ثبت رکورد بی نظیر یونایتد در بسته نگه داشتن دروازه خود داشت. مطمئنا اگر ثبات فردیناند در خط دفاع یونایتد نبود شاید در ان سال منچستر یونایتد موفق به کسب قهرمانی در لیگ برتر نمیشد.
در فصل ۲۰۰۹/۱۰ بار دیگر مصدومیت به سراغ فردیناند امد و او تنها توانست ۱۲ بار برای منچستر یونایتد به میدان برود ولی وضعیت وی در فصل ۲۰۱۰/۱۱ کمی بهتر شد و توانست در نیمی از ۳۸ بازی منچستر یونایتد به میدان برود و این تیم را به سمت رکورد نوزدهمین قهرمانی در لیگ برتر همراهی کند.
در فصل ۲۰۱۱/۱۲ فردیناند تقریبا در تمامی بازی ها برای منچستر یونایتد حاضر شد و در حالی که خط دفاع یونایتد اوضاع جالبی نداشت ، تجربه ی فوق العاده با ارزش فردیناند به یونایتد کمک کرد تا رقابت بر سر قهرمانی را تا روز اخر ادامه دهد.
در فصل ۲۰۱۲/۱۳ بار دیگر فردیناند با نمایش درخشان خود به منچستر یونایتد کمک کرد تا عنوان قهرمانی را از همسایه ی پر سر و صدای خود پس بگیرد  و به خاطر این نمایش خود جایی در تیم منتخب سال پریمیر لیگ برای خود کنار گذاشت. وی همچنین پس از ۵ سال که موفق به گلزنی نشده بود توانست در اخرین بازی سرالکس فرگوسن در الدترافورد  گل برتری منچستر یونایتد برابر سوانسی را به ثمر رساند.
ریو فردیناند در پایان فصل ۲۰۱۲/۱۳ قرار داد خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد تا حداقل بتواند یک بار دیگر طعم قهرمانی را بچشد.
ریو فردیناند در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۷۸ در لندن به دنیا امد و درتاریخ ۲۲ جولای ۲۰۰۲ به منچستر یونایتد پیوست. وی تاکنون ۴۳۲ بار پیراهن شیاطین سرخ را برتن کرده است و توانسته است ۸گل نیز به ثمر برساند.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سالهای ۲۰۰۲/۰۳, ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۷/۰۸, ۲۰۰۸/۰۹, ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۲/۱۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال ۲۰۰۸

قهرمانی در جام اتحادیه – سال های ۲۰۰۶, ۲۰۰۹

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۲۰۰۳, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۱

قهرمانی در جام باشگاه های جهان – سال ۲۰۰۸

 

img_10_27451_4727.ashx

PA_SOCCER Man Utd 180334_5986262-1751791

i4546mages

984465

.

برای دانلود کلیپی از ریو فردیناند کلیک کنید

۰ Comments