جایگزین مسیر

پنجاه سال پیش در 18 ژانویه ی 1964 ….

by | دی , ۲۸ , ۱۳۹۲

پنجاه سال پیش در چنین روزی ، برای اولین بار مثلث طلایی تاریخ باشگاه منچستر یونایتد به میدان رفتند.

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – در تاریخ 18 ژانویه ی 1964 ، جرج بست ، دنیس لاو و سر بابی چارتون برای اولین بار در کنار یکدیگر به میدان رفتند تا ین روز سر آغازی برای تشکیل مثلث طلایی باشگاه منچستر یونایتد باشد.

.

مثلث طلایی منچستر یونایتد برای اولین بار در برابر وستبرومویچ و در ورزشگاه الدترافورد به میدان رفت که در نهایت آن بازی با نتیجه ی 4-1 به سود شیاطین سرخ به پایان رسید که این 3 بازیکن زننده ی هر 4 گل منچستر یونایتد بودند.

.

پدی کرراند که یکی از نفرات تیم منچستر یونایتد در ان روز بود در باره ی این ترکیب افسانه ای می گوید :

.

“جرج فقط جرج بود . همه ی ویژگی ها در وی جمع شده بود . ”

.

“دنیس بازیکنی فوق العاده شجاع و با مهارت بود.”

.

“اگر کسی از من می پرسید که کدام پای بابی چارتون قوی تر است انگار که میخواست از من امتحان بگیرد ، من هیچوقت نمیتوانستم جواب این سوال را بدهم”

.

این ترکیب سه نفره پس از آن دیدار در 20 بازی باقی مانده ی فصل 1963/64 موفق به زدن 37 گل شدند و توانستند 2 قهرمانی لیگ و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در سال 1968 به ارمغان بیاورند هر چند که دنیس لاو به دلیل مصدومیت مسابقه ی فینال برابر بنفیکا را از دست داد.

.

هر سه نفر مثلث افسانه ای منچستر یونایتد موفق شدند در دهه ی 1960 برنده ی توپ طلای فوتبال جهان شوند که چنین افتخاری تا سال 2008 و توسط کریستیانو رونالدو دیگر برای باشگاه منچستر یونایتد تکرار نشد.

.

همچنان نیز پس از گذشت سال های بسیار زیاد بابی چارتون رکورد دار گل زده برای منچستر یونایتد است و دنیس لاو و جرج بست با افتخار تمام به ترتیب در رده های دوم و پنجم جدول گلزنان منچستر یونایتد قرار گرفته اند.

.

Darren-Fletcher

.

Darren-Fletcher

۰ Comments