جایگزین مسیر

پیش‌بازی منچستریونایتد – لیورپول (نگاهی جامع به وضعیت بازیکنان دو تیم)

by | مهر , ۲۰ , ۱۳۹۶

اختصاصی پایگاه هواداران منچستریونایتد – با پیش‌بازی منچستریونایتد – لیورپول و بررسی جامع وضعیت بازیکنان دو تیم در خدمتتان هستیم.

باز هم یک نبرد دیگر در آنفیلد، باز هم مهم‌ترین بازی، باز هم مرور سکانس‌های جادویی فوتبال، خوشحالی زائدالوصف رونی و نویل، مشت‌های گره‌کردۀ گری نویل و بوسه‌اش بر پیراهن تیم رو به هواداران لیورپولی، طعم گس باخت ۴-۱ در روزی که امیدوار به برد بودیم و با گل رونالدو پیش افتاده بودیم، اخراج جرارد در همان دقایق اولیه ورودش به زمین، فنخالی که هر چه نداشت لیورپول را خوب می‌برد. دبل ماتا و گل استثنایی‌اش، درخشش مارسیال، گل دقایق آخر زلاتان در همین فصل گذشته و خوشحالی وصف‌ناپذیرش لحظاتی هستند که ما از تاریخ این دشمنی به چشم دیده‌ایم، طرفدارهای قدیمی‌تر خاطرات جذاب‌تری دارند، بگذریم. بیشینۀ پرفراز و نشیب دشمنی با لیورپول فصۀ مفصلی است که در مطلب قبلی نکات بسیار خوبی از آن مطرح شد. اما برسیم به بازی پیش رو، که در آن پوگبا و فلینی و سادیو مانه و آدام لالانا غایبان اصلی هستند و حضور بازیکنانی چون کریک و فیل جونز و لوورن در هاله‌ای از ابهام است.

بررسی ترکیب احتمالی دو تیم:

لیورپول:

برای لیورپول مینیوله و خط دفاعی کابوس تیم هستند، در خط دفاعی کلاوان برای استونی ۹۰ دقیقه کامل بازی کرده، لوورن مقابل اوکراین ۹۰ دقیقه کامل بازی کرده و رابرتسن برای تیم ملی اسکاتلند بازی کرده و تنها مدافع وسطی که استراحت کرده ماتیپ است، دفاع‌های کناری آمادۀ بازی هستند، آرنولد و مورنو و … از تعطیلات بازی‌های ملی استفاده کرده‌اند و بنا به صلاحدید کلوپ به میدان خواهند رفت.

خط هافبک همیشگی هندرسون و واینالدم و امره چان و خط حملۀ آتشین آن صلاح و فیرمینیو و کوتینیو که البته فیرمینو چندان فرم خوبی ندارد و هم‌چنین سفر طولانی‌‌اش به همراه کوتینیو، ره‌آورد خوبی برای یورگن کلوپ نیست، هرچند که فیرمینو از دقیقه ۸۶ به جای هم‌تیمی‌اش در لیورپول به زمین رفت و فارغ از خستگی سفر، برخلاف کوتینیو خستگی ناشی از بازی ندارد. بهترین بازیکن لیورپولی‌ها هم تخلیۀ روانی منحصر به‌فردی را به همراه تیم ملی‌اش تجربه کرده و اگر خستگی فیزیکی سد راهش نباشد، با روحیۀ بالای ناشی از صعود دراماتیک تیم ملی مصر، خطرناکترین بازیکن حریف محسوب می‌شود، هندرسون و امره چان به طور کامل و واینالدوم ۷۰ دقیقه برای تیم‌های ملی‌شان بازی کرده‌اند. چمبرلین مقابل لیتوانی بازی نکرد و از گزینه‌های یورگن کلوپ است.

منچستریونایتد:
برای منچستر دخه‌آ روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و برابر آلبانی کلین شیت کرد، والنسیا برابر شیلی بازی کرد و در بازی آخر تیم اکوادر مقابل آرژانتین استراحت کرد او تازه‌نفس و آمادۀ بازی است. اریک بایی برای تیم ملی‌اش بازی کرده اما فاصلۀ بین دو بازی در حدی بود که بایی ریکاوری کند و آمادۀ بازی باشد، اسمالینگ در سایۀ جان استونز و کیهیل و مایکل کین و هری مگوایر، فرصتی برای بازی کردن نداشته و او هم آمادۀ بازی است. فیل جونز مدافع آمادۀ این روزهای ما از “همان همیشگی” رنج می‌برد: مصدومیت. وضعیت او مبهم است و مشخص نیست به بازی می‌رسد یا نه، دارمیان و یانگ گزینه‌های حضور در دفاع چپ هستند، یانگ استراحت کاملی کرده و آمادۀ بازی است. دارمیان یک بازی کامل و یک ۶۰ دقیقه برای ایتالیا بازی کرده و او هم خسته است، به این اضافه کنید که او دو بازی پلی آف دیگر هم خواهد داشت، البته دقایق کمِ حضور او در بازیهای این فصل، ریکاوری او را راحت‌تر می‌کند. عنصر ناامیدکنندۀ ما در بازیهای ملی هم ناامیدکننده بود، لیندلوف دو بازی کامل برای سوئد بازی کرد و در بازی مقابل هلند هم اشتباه مرگباری کرد، پالس‌های منفی لیندلوف همچنان ادامه دارد و رویاهای ما برای تبدیل شدنش به یک بونوچی سوئدی رنگ باخته است. بعید است مورینیو در این بازی حساس به او اعتماد کند. بلیند اما دو نود دقیقه برای هلند بازی کرده و خستگی بازیهای ملی گریبانگیر او شده است. به این خستگی ناامیدی ناشی از نرسیدن به جام جهانی را اضافه کنید. لوک شاو را بدون شرح رها می‌کنیم. روخو هم تا دسامبر نیست، دسامبری که ما پوگبا و روخو و زلاتان را خواهیم داشت (اگر تا آن موقع مصدومیت جدیدی اتفاق نیفتد) تا دسامبر دست مورینیو بسته است.

در خط میانی وضعیت پوگبا و فلینی که مشخص است، زانوی کریک مشکل دارد و وضعیت او مشخص نیست، ماتا از تعطیلات لذت برده و حتما هنگام آپدیت وبلاگش یاد دبل معرکه‌اش به لیورپول و گل آکروباتیکش افتاده، ماتا بخاطر تجربۀ حضور در این بازی، استراحت دو هفته‌ای، خلاقیت بالا و دارا بودن قابلیت گره‌گشایی در بازی‌های سخت، از امیدهای گلزنی و درخشش در بازی شنبه است، امیدوار به حضور درخشان ماتا هستیم. اما میخیتاریان بهترین پاسور تیم، دو نود دقیقه طاقت فرسا بازی کرده که یکی از آن‌ها با تحقیر مقابل لهستان همراه بود، میخیتاریانی که انتظار داریم مثل بازی آخرش برای ارمنستان که به قزاقستان گل زد، در بازی حساس شنبه برایمان گل بزند یا پاس گل بدهد. ماتیچ: بهترین و آماده‌ترین بازیکن این روزهای تیم، فرصت ریکاوری کمتری داشته و دو بازی هم برای صربستان انجام داده، حفظ ماتیچ در ادامۀ فصل و مصدوم نشدنش در بازی مقابل لیورپول یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای این بازی خواهد بود، ماتیچی که تنها چهار روز برای ریکاوری وقت داشته ، هررا همچون هموطنش ماتا از تعطیلات لذت برده و در روزی که مورینیو با بحران مصدومیت در خط هافبک مواجه است، آمادۀ اثبات دوبارۀ خود به مورینیو و نزدیک شدن به ترکیب اصلی است، تکرار شاهکاری که او مقابل چلسی در فصل پیش انجام داد، شاید تمام چیزی باشد که منچستر برای فتح بندر لیورپول به آن نیاز دارد. باید ببینیم مورینیو از زوج او و ماتیچ چگونه بهره خواهد برد، آیا یک مسترپلن تاکتیکی دیگری با محوریت هررا در راه خواهد بود؟ لینگارد او جمعا کمتر از ۴۰ دقیقه برای تیم ملی بازی کرده و در هر دو به عنوان یار تعویضی. پس مورینیو رویش حداقل بعنوان یار تعویضی حساب خواهد کرد. فلینی که دو هفته نخواهد بود و پوگبا هم تا دسامبر نخواهد بود و اما در خط حملۀ تیم اوضاع خوب است، لوکاکو که خبر مصدومیتش ترس را به دل هواداران انداخته بود، بعد از یک هفته استراحت در بازی مقابل قبرس به زمین آمد و تنها پس از گذشت ۱۲ دقیقه از ورودش به زمین گلزنی کرد. امید اول گلزنی تیم مصدوم نیست و این خبر خوبی است. بدسلیقگی دشان در دعوت نکردن از مارسیال به نفع تیم شده و او آماده و قبراق برای بازی روز شنبه است. رشفورد در هر دو بازی انگلیس در ترکیب قرار داشت و یک ۹۰ دقیقه و یک ۷۰ دقیقه بازی کرده، اما فرصت نسبتا خوبی برای ریکاوری داشته و او هم آمادۀ بازی است.
در مجموع امید می‌رود بازی‌های ملی چندان روی بازی حساس منچستر تاثیر نگذاشته باشد. اما در مورد بازی می‌توان گفت رویکرد مورینیو محتاطانه خواهد بود و بعید است مورینیو در چنین بازی حساسی رو به بازی تهاجمی و مالکانه بیاورد، حتی برخلاف انتظارات ممکن است مورینیو ۴-۲-۳-۱ محبوبش را رها کند و رو به بازی با سه دفاع مرکزی و دو هافبک تدافعی بیاورد و از اشلی یانگ (دارمیان) و والنسیا به عنوان مکمل‌های سه دفاع مرکزی استفاده کند، انتظار می‌رود با توجه به سبک پرسینگ لیورپول و حضور مدافعان این تیم در میانۀ زمین و گگن پرسینگ یورگن کلوپ، مورینیو دل به اشتباهات فردی بازیکنان حریف ببندد و منتظر تک موقعیت‌ها و فرارهای لوکاکو و رشفورد یا مارسیال در ضدحملات بنشیند. با توجه به خط دفاعی آشفتۀ این روزهای لیورپولی‌ها این استراتژی خوبی است و با فلسفۀ عملگرایانۀ مورینیو همخوانی دارد. از آن طرف لیورپول تحت فشار منتقدین قرار دارد و برای برد و اعادۀ حیثیت به زمین خواهد آمد و بعید است کلوپ به چیزی غیر از برد راضی شود. در هر حال اولین محک جدی مورینیو و تیمش نقشی مهم در تحلیل ادامۀ فصل منچستر خواهد داشت، آیا بازی‌های کسل کنندۀ رفت و برگشت دو تیم تکرار خواهد شد ؟ آیا منچستر در قامت یک قهرمان زهردار لیورپول را در آنفیلد به زانو در خواهد آورد و خط و نشانی اساسی برای سیتی و چلسی خواهد کشید؟ منتظر خواهیم نشست چرا که بازی ظهر روز شنبه جواب بسیاری از سوال‌هایمان را خواهد داد و تکلیفمان را با یاس و امیدهای این فصل روشن‌تر خواهد کرد. GGMU

۰ Comments